«Έχουμε εξασφαλίσει από το Στρασβούργο όταν και πήγαμε με τον πρωθυπουργό 600 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης που μπορούν να δοθούν για τις υποδομές» σημείωσε μεταξύ άλλων ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών.
Για τα μεγάλα έργα που δρομολογεί η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας στη Θεσσαλονίκη, τα οποία αλλάζουν την εικόνα της συμπρωτεύουσας, ενισχύουν τη δυναμική της και αναβαθμίζουν τις αναπτυξιακές της προοπτικές, μίλησε στα Παραπολιτικά 90,1 fm ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Χρήστος Σταϊκούρας, από το περίπτερο του ομίλου Παραπολιτικά στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης (ΔΕΘ).
Για το μετρό στη Θεσσαλονίκη, ο υπουργός σημείωσε πως: «Είναι απολύτως βέβαιο ότι το 2024 το μετρό στη Θεσσαλονίκη θα λειτουργεί. Θέλω να σας πω όμως ότι παράλληλα δρομολογούνται πολύ εμβληματικά οδικά έργα στη Θεσσαλονίκη, όπως είναι το fly over, το οποίο θα είναι ένας καινούργιος οδικός άξονας, κάτι σαν την Αττική Οδό, το οποίο οι πολίτες δεν θα πληρώνουν για δεκαετίες διόδια, αλλά είναι γεγονός επίσης ότι η Θεσσαλονίκη έχει σοβαρά ζητήματα που αφορά και τις συγκοινωνίες, τα λεωφορεία, γι’ αυτό και τον Απρίλιο του 2024 θα υπάρχουν 110 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία στη Θεσσαλονίκη, ένα δείγμα των οποίων, το πρώτο ηλεκτρικό λεωφορείο, βρίσκεται σήμερα στην Έκθεση. Χρειάζονται όμως να κάνουμε πολύ περισσότερα πράγματα για καθημερινότητα, για το κυκλοφοριακό στη Θεσσαλονίκη».
Σχετικά με το fly over, ο κ. Σταϊκούρας είπε: «Αυτό προφανώς θα κόψει μία γραμμή από τον περιφερειακό και για αυτό τις τελευταίες 45 ημέρες είμαστε σε επαφή με τους τοπικούς παράγοντες, ώστε να περιορίσουμε, όσο είναι τις δυσμενείς συνέπειες που θα έχει η καθημερινότητα του πολίτη από ένα έργο όμως που συμφωνούν όλοι ότι είναι πολύ χρήσιμο για την πόλη».
Απαντώντας στο γιατί δεν άνοιξε γρήγορα η Εθνική Οδός μετά τις πλημμύρες, ο υπουργός ανέφερε: «Έπεσαν 8 δις τόνοι νερού, έπεσε όσο νερό πέφτει μία φορά στα 1.000 χρόνια και ουσιαστικά πλημμύρισαν 1,4 εκατ. στρέμματα, όταν στον Ιανό πλημμύρισαν 234.000 στρέμματα. Όταν δείτε, λοιπόν, την Εθνική Οδό αριστερά και δεξιά τα νερά στα χωράφια ήταν πάνω από το ύψος της Εθνικής Οδού. Τι θα έκανες εκεί; To πρόβλημα ήταν σε μία έκταση 3 χιλιομέτρων. Συνεπώς για όσους βιάζονται να πουν μα ήταν σχετικά πρόσφατο έργο βλέπετε σε άλλες χώρες, όπως το Χονγκ Χόνγκ για το μετρό, για να το συνδυάσω με τις εικόνες που δείχνατε στον Ευαγγελισμό και καλώς τις δείχνατε, αντίστοιχα φαινόμενα υπήρχαν και στο εξωτερικό. Το ζήτημα όμως είναι πως θα ενισχύσουμε την ανθεκτικότητα των υποδομών, προσμετρώντας πλέον και τις ανάγκες που προκύπτουν από τη νέα πραγματικότητα της κλιματικής αλλαγής».
Σχετικά με τον σιδηρόδρομο, σημείωσε ότι: «Η εικόνα που έχω σήμερα είναι ότι το κόστος αποκατάστασης όλων των ζημιών στην σιδηροδρομική γραμμή Αθήνας – Θεσσαλονίκης θα υπερβεί σημαντικά τα 150 εκατ. ευρώ. Έχουμε προβλήματα σε υποδομές, σε γέφυρες, σε σταθμούς, και σε συστήματα που πρόσφατα παραδώσαμε σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης. Θα παραδίδαμε τέλος Σεπτεμβρίου, την περίφημη σύμβαση 717, αλλά τώρα πάει όλο πίσω. Θα έχει λιγότερα δρομολόγια. Θα επιβιβάζεται ο πολίτης σε λεωφορεία, θα δούμε τα συστήματα τηλεδιοίκησης πως θα πάνε το επόμενο διάστημα».
Όσον αφορά τις υποδομές, ο υπουργός είπε: «Ένα σημαντικό κομμάτι των υποδομών για την καθημερινότητα και την προσβασιμότητα των πολιτών έχει αποκατασταθεί. Από κάποια πρώτα έργα με χρηματοδότηση της ελληνικής Πολιτείας, περίπου 50 εκατ. ευρώ. Ταυτόχρονα οι μηχανικοί του υπουργείου Υποδομών έχουν μεταβεί στην περιοχή για αυτοψίες. Έτσι, ώστε να δούμε την έκταση του προβλήματος σε δρόμους, σε γέφυρες, σε σχολεία και άλλα δημόσια κτίρια. Και έχουμε εξασφαλίσει από το Στρασβούργο όταν και πήγαμε με τον πρωθυπουργό 600 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης που μπορούν να δοθούν για τις υποδομές. Εκτός αυτού θα πρέπει να δούμε και την ανθεκτικότητα των υποδομών ενισχύοντάς της σε όλη την Ελλάδα, ακούγοντας τους επιστήμονες για τις προκλήσεις που έχουμε μπροστά μας. Και η τρίτη ενότητα είναι να δούμε τις υφιστάμενες υποδομές. Παράδειγμα, γέφυρες. Μέχρι το τέλος του έτους θα έχουμε ολοκληρώσει το μητρώο γεφυρών, έτσι ώστε να ξέρουμε στην Ελλάδα, που είναι οι γέφυρες, πότε κατασκευάστηκαν, που ανήκουν για να ενισχύσουμε την ανθεκτικότητά τους. Στη Θεσσαλία, μετά τον Ιανό έγιναν έργα. Υπήρχαν και οδικοί άξονες και γέφυρες. Μετά τον Ιανό κάναμε έργα ύψους περίπου 140 εκατ. ευρώ. Εκ των οποίων έργων πέντε ήταν πέντε γέφυρες. Και οι πέντε νέες γέφυρες άντεξαν».