Απάντηση στον Βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ κ. Καραναστάση | 26.1.2018

Ο κ. Καραναστάσης, στην προχθεσινή μου ανακοίνωση και τη γενική αναφορά ότι «οι πολίτες θυμούνται ποιοι πολιτικοί, αφού έκαναν τις διαδρομές τους, κατέλαβαν θέσεις και «έχτισαν» πολιτικές καριέρες στα Κόμματα που σήμερα κατηγορούν, παριστάνουν τώρα μόνο τους κριτές», με μεταγενέστερη δήλωσή του, φαίνεται να αναγνώρισε σε αυτή τον εαυτό του. Υποθέτω, «όποιος έχει τη μύγα, μυγιάζεται»!

Γεμάτος απορία μάλιστα με ρωτά ποιος κυβερνούσε τη χώρα τα προηγούμενα χρόνια, που κατά την άποψή του τα έχει κάνει όλα στραβά. Επιχειρεί δε να το σώσει και να σωθεί, περιοριζόμενος στα 15 χρόνια. Νομίζει ότι το νερό της πολιτικής λησμονιάς θα φέρει επιλεκτικά αποτελέσματα και θα τον βοηθήσει να απαντήσει στο δίλημμα: ο ίδιος είναι «θύτης» ή «θύμα»;

Αγαπητέ Απόστολε, λυπάμαι αλλά δεν θα σου κάνω παρέα. Και αυτό γιατί πολλές φορές έχω εκφράσει την πεποίθηση ότι στο δημόσιο βίο της περιοχής μας πρέπει να μηδενίσουμε την κενή περιεχομένου φλυαρία και να καλλιεργήσουμε περιβάλλον συστηματικού και τεκμηριωμένου διαλόγου, συνεργασίας και συντεταγμένης δράσης όλων των δημιουργικών κοινωνικών δυνάμεων της περιοχής. Κάτι που όπως αποδεικνύει και το περιεχόμενο της απάντησής σου, το οικοσύστημα της «πρώτης φοράς αριστερά» δεν το αντέχει.

ΥΓ1: Επειδή πάντα στην πολιτική μου διαδρομή μιλάω με στοιχεία, ημερομηνίες και αριθμούς, θα επαναλάβω, επισυνάπτοντας, αναλυτική απάντηση για τα σημεία που θίγει ο κ. Καραναστάσης, κάνοντας σύγκριση των περιόδων 2012-2014 και 2015-2017. Οι πολίτες μπορούν να κρίνουν και να συγκρίνουν.

ΥΓ2: Ο κ. Καραναστάσης αναφέρει ότι «δώσαμε [δηλαδή ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝΕΛ] πρόσβαση στη Δημόσια Υγεία σε 2.500.000 ανασφάλιστους συνανθρώπους μας». Επισυνάπτω την Κοινή Υπουργική Απόφαση της 3ης Ιουνίου 2014, την οποία και συνυπέγραφα (ΦΕΚ Β’ 1465, 5.6.2014), σύμφωνα με την όποια «δικαιούχοι δωρεάν νοσοκομειακής περίθαλψης (πολυήμερης ή βραχείας) καθίστανται ανασφάλιστοι Έλληνες πολίτες ή πολίτες Ελληνικής καταγωγής (ομογενείς, κάτοχοι δελτίου ταυτότητας ομογενούς) ή υπήκοοι κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή υπήκοοι τρίτων χωρών, νόμιμα και μόνιμα διαμένοντες στην Ελλάδα, οι οποίοι στερούνται των προϋποθέσεων έκδοσης βιβλιαρίου ανασφάλιστου και δεν είναι ασφαλισμένοι σε κανένα δημόσιο ή ιδιωτικό φορέα». Τελικά τα ψέματα «έχουν κοντά ποδάρια».

ΥΓ3: Σε ότι αφορά τη σύσκεψη στη Βουλή για το Κτηματολογικό Γραφείο Αταλάντης, ο κ. Καραναστάσης την επιβεβαιώνει, όπως επιβεβαιώνει και τη μη πρόσκλησή μου, επικαλούμενος «ότι προφανώς δεν ζητήθηκε εκ μέρους των ενδιαφερομένων η παρουσία του». Δεν αναφέρει όμως ότι η σύσκεψη έγινε στα γραφεία του ΣΥΡΙΖΑ στη Βουλή, όπως και το ότι οι ενδιαφερόμενοι (Δήμαρχος Λοκρών και Πρόεδρος Δικηγορικού Συλλόγου Λαμίας) ενημερώθηκαν από Κυβερνητικούς Βουλευτές για τη συνάντηση. Αποδεικνύεται συνεπώς σήμερα ότι η μη πρόσκλησή μου ήταν εσκεμμένη, με Κυβερνητική επιλογή. Είναι λυπηρό που ο ΣΥΡΙΖΑ αντιλαμβάνεται έτσι τη λειτουργία της Δημοκρατίας και των θεσμών της.

ΥΓ4: Ποιος Κυβερνητικός Βουλευτής υποστήριζε, σε όλες τις συναντήσεις που προηγήθηκαν για το Κτηματολογικό Γραφείο Αταλάντης, ότι το νομοσχέδιο είναι άκαιρο και ότι δεν υφίστανται σήμερα οι προϋποθέσεις υλοποίησής του, αλλά τελικά έκανε «κωλοτούμπα» και το ψήφισε, υποθέτω χωρίς «πόνο ψυχής» και «με τα δύο χέρια»;

 

Τριτοβάθμια Εκπαίδευση

Περίοδος 2012-2014:

  • Δημιουργήθηκε Σχολή Θετικών Επιστημών στη Λαμία, η οποία δεν υφίστατο μέχρι τότε, υπαγόμενη στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
  • Δημιουργήθηκε νέο Τμήμα, αυτό της «Πληροφορικής», με αποτέλεσμα ο συνολικός αριθμός των φοιτητών στη Λαμία να έχει υπερδιπλασιαστεί σε σχέση με το παρελθόν.
  • Ενισχύθηκε η Σχολή με νέα μέλη ΔΕΠ και υλικοτεχνική υποδομή (οι σχετικές αποφάσεις έχουν δημοσίως κατατεθεί κατά το παρελθόν).
  • Ιδρύθηκε και λειτουργεί, με επιτυχία, Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών.
  • Εντοπίστηκε, με τη βοήθεια μελέτης εκλεκτών συμπατριωτών και του Παραρτήματος του ΤΕΕ, έκταση γης, στην περιοχή της πρώην ΠΑΒΥΠ, για την εγκατάσταση του Πανεπιστημίου και τη λειτουργία δομής έρευνας και καινοτομίας.
  • Εξασφαλίστηκαν οι σχετικές πιστώσεις, ύψους 950.000 ευρώ, για την μετεγκατάσταση του Στρατοπέδου, οι οποίες και παρέμειναν διαθέσιμες μέχρι και το τέλος του 2015 (τα σχετικά έγγραφα με την υπογραφή του Υπουργού κ. Τσακαλώτου έχουν δημοσίως κατατεθεί).
  • Εξασφαλίστηκε, μέσω του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, ποσό ύψους 3 εκατ. ευρώ για την έναρξη κατασκευής κτιριακών υποδομών.
  • Εξασφαλίστηκε η έδρα του ΤΕΙ Στερεάς Ελλάδας στη Λαμία, που όπως θυμόμαστε, δεν ήταν δεδομένη.
  • Εντάχθηκε η Λαμία οργανικά στον εθνικό χάρτη Έρευνας και Καινοτομίας, αφού ιδρύθηκε «Κέντρο Έρευνας, Τεχνολογικής και Επιχειρηματικής Καινοτομίας» στην Κεντρική Ελλάδα, με την έδρα του «Δικτύου Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας» και τριών τμημάτων έρευνας στη Λαμία.

Περίοδος 2015-2017:

  • Χάθηκαν οι πόροι για τη δημιουργία κτιριακών εγκαταστάσεων του Πανεπιστημίου, παρά το γεγονός ότι ο νυν Υπουργός Εθνικής Άμυνας, σε σχετική κοινοβουλευτική του απάντηση, ανέφερε ότι «η χρηματοδότηση της μετεγκατάστασης από το Υπουργείο Οικονομικών δρομολογήθηκε και ικανοποιήθηκε εγκαίρως». Αυτούς τους πόρους ο Συνάδελφος τους χαρακτηρίζει «έτσι, για την τιμή των όπλων».
  • Απεντάχθηκε η Λαμία από τον Εθνικό Χάρτη Έρευνας και Καινοτομίας. Κάτι για το οποίο, το σύνολο της αυτοδιοίκησης και των επιστημονικών φορέων, κατά την πρόσφατη συνάντηση στο Δημαρχείο Λαμίας, χαρακτήρισε εσφαλμένη πολιτική επιλογή.

 

Γενικό Νοσοκομείο Λαμίας

Περίοδος 2012-2014:

  • Ενισχύθηκαν οι μονάδες υγείας στην ΠΕ Φθιώτιδας με προσλήψεις ανθρώπινου δυναμικού.
  • Επιχορηγήθηκε το Γενικό Νοσοκομείο Λαμίας με επιπλέον πιστώσεις, εκτός Προϋπολογισμού, από το Αποθεματικό της χώρας, ύψους 640.000 ευρώ για υλικοτεχνική υποδομή.
  • Θεσμοθετήθηκε ο νέος Οργανισμός του Γενικού Νοσοκομείου Λαμίας, που προβλέπει την ανάπτυξή του, με αύξηση του αριθμού των κλινών και με ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού.

Να θυμίσω απλώς στον κ. Καραναστάση την απάντηση του Αναπληρωτή Υπουργού Υγείας, κ. Πολάκη, στις 12 Σεπτεμβρίου 2016, σε σχετική κοινοβουλευτική ερώτησή μου: «Κύριε Σταϊκούρα, δεν θα χαθεί ούτε σεντ του ευρώ. Αυτά είναι δεδομένα. Και ως πρώην Υπουργός Οικονομικών ξέρετε ότι όταν επιχορηγηθεί κάποιος οργανισμός αυτές οι πιστώσεις μεταφέρονται και στις επόμενες ετήσιες περιόδους. Φυσικά, κύριε Σταϊκούρα, και χαιρόμαστε που αυξήθηκαν τα κρεβάτια του Νοσοκομείου Λαμίας, που είναι σε έναν μεγάλο οδικό άξονα, που δέχεται πάρα πολλά τροχαία και όλο αυτό το πράγμα και που υπήρχε το κομμάτι εκείνο της ενίσχυσής του με κάποια πτέρυγα κ.λπ. Το Νοσοκομείο Λαμίας ήταν ένα ξεχωριστό παράδειγμα, διότι σε πάρα πολλά άλλα νοσοκομεία την ίδια περίοδο κουτσουρεύαμε κάτι χιλιάδες κλίνες». 

Περίοδος 2015-2017:

  • Για 1,5 χρόνο δεν υπήρχε Διοικητής στο Νοσοκομείο. Ορίστηκε Διοικητής το Μάιο του 2016. Και σαν να μην έφτανε αυτό, σήμερα παύεται, κρινόμενος ως ανεπαρκής.
  • Κλινικές υπολειτουργούν, χειρουργεία αναβάλλονται, οι πόροι της προηγούμενης Κυβέρνησης δεν έχουν ακόμη αξιοποιηθεί (το σήριαλ του αξονικού τομογράφου είναι σε όλους γνωστό).

 

Πανελλήνια Έκθεση Λαμίας

Περίοδος 2012-2014:

Το 2014 τροποποιήθηκε ο ιδρυτικός νόμος της Πανελλήνιας Έκθεσης Λαμίας (Ν. 4314/2014, ΦΕΚ Α’ 265, 23.12.2014). Σύμφωνα με τις καινούργιες προβλέψεις, η ΠΕΛ μπορεί, μεταξύ άλλων, να διαχειρίζεται και να λειτουργεί μόνιμο εκθεσιακό και συνεδριακό κέντρο, να προβαίνει σε εκσυγχρονισμό και επέκταση όλων των υποδομών της, να διοργανώνει εκθέσεις, σεμινάρια, συνέδρια και συναντήσεις με θέματα οικονομικού, τεχνολογικού, ερευνητικού, πολιτιστικού και ψυχαγωγικού ενδιαφέροντος. Γι’ αυτό το Νόμο, έκαναν ιδιαίτερα θετικά σχόλια εκπρόσωποι της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και των Φορέων της περιοχής κατά τα εγκαίνια της 50ης ΠΕΛ (11 Ιουνίου 2016).

Περίοδος 2015-2017:

Διοίκηση για μεγάλο χρονικό διάστημα δεν υπήρχε, στη συνέχεια αυτή που ορίστηκε, παραιτήθηκε σύσσωμη, ο διαχειριστικός έλεγχος της εταιρείας καθυστέρησε, η περυσινή Έκθεση δεν πραγματοποιήθηκε, κυβερνητικός σχεδιασμός δεν υπήρχε και δεν υπάρχει.

Υπενθυμίζεται ότι στο πρακτικό της Συνεδρίασης του Διοικητικού Συμβουλίου της Έκθεσης (Ιούλιος 2016), τόσο τα μέλη που είχαν τοποθετηθεί από την Κυβέρνηση όσο και τα μέλη που ήταν εκπρόσωποι της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και Φορέων της περιοχής, αναφέρουν ότι «έχει κλονιστεί η εμπιστοσύνη μας προς το Υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης & Τουρισμού και δεν υπάρχει η βούληση να συνεχίσουμε να διοικούμε την Πανελλήνια Έκθεση Λαμίας υπό τις παρούσες συνθήκες».

 

Αθλητικά Έργα

Περίοδος 2012-2014:

  • Ο προϋπολογισμός του έργου για το νέο στάδιο στη θέση Καμαρίτσα ενισχύθηκε. Στο τέλος του 2014, οι δεσμευμένες πιστώσεις ήταν890 ευρώ. Κατά το 2014 εκταμιεύθηκαν για εργασίες 333.744 ευρώ.
  • Το έργο «Κατασκευή Στεγάστρου ΔΑΚ Λαμίας» εντάχθηκε, το 2014, στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (κωδικός 2014ΣΕ01600061).

Περίοδος 2015-2017:

  • Την περίοδο2015-2016, οι χρηματοδοτήσεις/εκταμιεύσεις για το έργο Καμαρίτσα, από πόρους που εξασφάλισαν προηγούμενες Κυβερνήσεις, σωρευτικά, ανήλθαν, περίπου στις 100.000 ευρώ, έναντι 744 ευρώ το 2014!
  • Το Στέγαστρο του ΔΑΚ Λαμίας, προφανώς για μικροπολιτικές σκοπιμότητες, δεν υλοποιήθηκε το 2015 και απεντάχθηκε, μετά από πρόταση του φορέα (Γενική Γραμματεία Αθλητισμού).

2018.1.26 ΔΤ – Απάντηση σε Α. Καραναστάση

FEK_B_1465 – 05.06.2014

Share

Εκτύπωση άρθρου Εκτύπωση άρθρου
TwitterInstagramYoutube