Ομιλία του Υπουργού Οικονομικών στην Ολομέλεια της Βουλής | 1.7.2021

Πέμπτη, 1 Ιουλίου 2021

 

Δελτίο Τύπου – Ομιλία του Υπουργού Οικονομικών κ. Χρήστου Σταϊκούρα στην Ολομέλεια της Βουλής κατά τη μόνη συζήτηση και ψήφιση επί της αρχής, των άρθρων και του συνόλου του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Οικονομικών: «Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2022-2025».

 

 

Κυρίες και Κύριοι Συνάδελφοι,

Συζητάμε, σήμερα, το Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής για την περίοδο 2022-2025.

Πλαίσιο που καταρτίζεται σε περιβάλλον υψηλής αβεβαιότητας, εξαιτίας της πανδημίας του κορονοϊού.

Στο ρευστό αυτό περιβάλλον, το Οικονομικό Επιτελείο, με αίσθημα χρέους έναντι της πατρίδας, δικαίου έναντι της κοινωνίας, και ευθύνης έναντι των πολιτών, σχεδιάζει και υλοποιεί τις βέλτιστες πολιτικές, εντός του πεδίου των εφικτών λύσεων.

Επιτυγχάνει, εκπέμποντας ασφάλεια και σταθερότητα, την υπέρβαση της κρίσης, με την οικονομία σε λειτουργία και την κοινωνία όρθια, έχοντας θέσει τις βάσεις, αρχικά, για ανάκαμψη και, στη συνέχεια, για οικονομική ανάπτυξη.

Και ακριβώς για τις ισχυρές ενδείξεις ταχείας και ισχυρής οικονομικής ανάκαμψης και υψηλής και διατηρήσιμης ανάπτυξης της χώρας θα σας μιλήσω σήμερα.

Κυρίες και Κύριοι Συνάδελφοι,

Η Ελληνική οικονομία ανακάμπτει, ταχέως και ισχυρά.

Πρόδρομοι δείκτες και πολιτικές επιλογές, το επιβεβαιώνουν.

Συγκεκριμένα:

1ον. Η ύφεση της οικονομίας είναι ηπιότερη από τις αρχικές προβλέψεις.

Μάλιστα, το πρώτο τρίμηνο του έτους, η ελληνική οικονομία παρουσίασε ανάπτυξη 4,4%, που είναι η 3ηκαλύτερη ευρωπαϊκή επίδοση, σε όρους τριμηνιαίας μεταβολής του ΑΕΠ.

2ον. Η χώρα συγκρατεί την ανεργία μέσα στην υγειονομική κρίση, επιδεικνύοντας μία από τις καλύτερες ευρωπαϊκές επιδόσεις.

Τα εθνικά μέτρα στήριξης της απασχόλησης, μαζί με το ευρωπαϊκό πρόγραμμα SURE, αποτέλεσαν ανάχωμα στηδιόγκωση της ανεργίας.

3ον. Η βιομηχανική παραγωγή κινείται σταθερά ανοδικά.

Παρατηρείται, για 6ο συνεχόμενο μήνα, σημαντική αύξησή της.

4ον. Οι προσδοκίες στη μεταποίηση ενισχύονται.

Ο δείκτης υπεύθυνων προμηθειών ξεπέρασε, τους 3 τελευταίους μήνες, το επίπεδο αναφοράς των 50 μονάδων.

5ον. Ο δείκτης οικονομικού κλίματος «σκαρφάλωσε» περίπου στα προ-κορονοϊού επίπεδα.

6ον. Οι ιδιωτικές καταθέσεις συνεχίζουν να αυξάνονται.

Μέσα στην υγειονομική κρίση, έχουν ενισχυθεί κατά περίπου 23 δισ. ευρώ, εκ των οποίων το 57% είναι καταθέσεις νοικοκυριών.

7ον. Τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια μειώνονται.

Τους τελευταίους 12 μήνες, τα «κόκκινα» δάνεια μειώθηκαν κατά 15 δισ. ευρώ ή κατά 24%.

8ον. Το κόστος δανεισμού στις αγορές χρήματος είναι, σταθερά, αρνητικό, όπως αποτυπώνεται στα επιτόκια των εντόκων γραμματίων Ελληνικού Δημοσίου.

9ον. Το κόστος δανεισμού στις αγορές κεφαλαίου είναι ιστορικά χαμηλό, όπως αποτυπώνεται στα επιτόκια των εκδόσεων ομολόγων του Ελληνικού Δημοσίου.

10ον. Το περιθώριο επιτοκίου (spread) του ελληνικού ομολόγου διαρκώς συρρικνώνεται.

Όχι μόνο έναντι της Γερμανίας, αλλά και έναντι των άλλων χωρών του Νότου.

Αυτό σημαίνει ότι η μείωση του κόστους δανεισμού του Ελληνικού Δημοσίου δεν οφείλεται μόνο στην πολιτική της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, αλλά και στην ενίσχυσητης αξιοπιστίας της ελληνικής οικονομικής πολιτικής.

11ον. Η ελληνική οικονομία αναβαθμίζεται.

Τρεις οίκοι αξιολόγησης αναβάθμισαν την πιστοληπτική ικανότητα της χώρας, μέσα στην υγειονομική κρίση.


12ον. Σημαντικές διαρθρωτικές αλλαγές υλοποιούνται.

Ενδεικτικά, στο πεδίο της οικονομίας:

Μειώνονται φόροι και ασφαλιστικές εισφορές σε φυσικά και νομικά πρόσωπα.
Θεσπίστηκαν φορολογικά κίνητρα για την προσέλκυση επενδύσεων.
Νομοθετήθηκε ένα συνεκτικό θεσμικό πλαίσιο για τη ρύθμιση του ιδιωτικού χρέους.
Υλοποιείται ένα νέο, σύγχρονο θεσμικό πλαίσιο για την εταιρική διακυβέρνηση ανωνύμων εταιρειών.
Υλοποιήθηκε το επιτυχημένο πρόγραμμα «ΗΡΑΚΛΗΣ» για τη μείωση των «κόκκινων» δανείων στις τράπεζες.
Υλοποιούνται αποκρατικοποιήσεις, όπως είναι μαρίνες και περιφερειακά λιμάνια.
Αξιοποιείται η δημόσια περιουσία, όπως γίνεται με την επένδυση στο Ελληνικό.
Αναδιοργανώνονται εταιρείες του Δημοσίου, όπως είναι τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, η ΛΑΡΚΟ, η ΕΑΒ, τα ΕΛΤΑ, ενώ ολοκληρώθηκε η διαδικασία εξυγίανσης στην ΕΛΒΟ.
Μεταρρυθμίζεται το πλαίσιο προσδιορισμού των αντικειμενικών αξιών ακινήτων.
Εκσυγχρονίζεται το πλαίσιο κρατικής αρωγής για φυσικές καταστροφές.

Το αποτέλεσμα είναι η ανταγωνιστικότητα της οικονομίας, στις διεθνείς κατατάξεις, να βελτιώνεται.

13ον. Η Κυβέρνηση στηρίζει, γενναία και ουσιαστικά, πληττόμενους πολίτες.

Έχει απλώσει, γρήγορα, αποτελεσματικά και αποφασιστικά, ένα ευρύ «δίχτυ προστασίας» πάνω από νοικοκυριά και επιχειρήσεις, με συνολικά δημοσιονομικά μέτρα και παρεμβάσεις ενίσχυσης της ρευστότητας, ύψους 41 δισ. ευρώ την περίοδο 2020-2022, περιορίζοντας, στο μέτρο του εφικτού, τον αντίκτυπο της υγειονομικής κρίσης.

14ον. Ταυτόχρονα, η γενική ρήτρα διαφυγής από το δημοσιονομικό πλαίσιο που προβλέπει το Σύμφωνο Σταθερότητας και Ανάπτυξης, ισχύει για εφέτος, και έχει επεκταθεί και για το 2022, παρέχοντας τη δυνατότητα για ομαλή μετάβαση σε δημοσιονομική ισορροπία.

15ον. Τέλος, προβλέπεται ενίσχυση – σε σχέση με το 2020 – των τουριστικών εισπράξεων και αναμένεται η προκαταβολή και η εκταμίευση δόσης από το Ταμείο Ανάκαμψης, το 2ο εξάμηνο του έτους.

Όλα αυτά συγκλίνουν στην πρόβλεψη ότι η οικονομία θα ανακάμψει, εφέτος, ταχέως και ισχυρά.

Η επίτευξη του στόχου για οικονομική μεγέθυνση 3,6% το 2021 είναι απολύτως εφικτή και ρεαλιστική.

Άλλωστε, όλες οι εκτιμήσεις των τελευταίων εβδομάδων, από την Τράπεζα της Ελλάδος, το ΚΕΠΕ, την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, τον ΟΟΣΑ, πιστωτικά ιδρύματα και οίκους αξιολόγησης, είναι πολύ πιο αισιόδοξες για την εφετινή ανάκαμψη της οικονομίας.

Παρά ταύτα, ως Υπουργείο Οικονομικών, δεν αναθεωρούμε τις προβλέψεις μας για το 2021, παρά τις θετικές ενδείξεις, μέχρι να έχουμε καλύτερη εικόνα της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής για την πορεία της οικονομίας το 1οεξάμηνο του έτους, λαμβάνοντας υπόψη την αβεβαιότητα στο υγειονομικό πεδίο και την υψηλή μεταβλητότητα στις εξωτερικές μακροοικονομικές εξελίξεις.

Σε αντιδιαστολή όμως με την υπευθυνότητα και τον ρεαλισμό της Κυβέρνησης, η Αξιωματική Αντιπολίτευση, αφού αρχικά «πόνταρε» στην καταστροφή της χώρας, σήμερα «μηδενίζει» τις επιτυχίες της κοινωνίας.

Υπενθυμίζω ότι η Αρμόδια Τομεάρχης Οικονομικών του ΣΥΡΙΖΑ, κατά τη διάρκεια της συζήτησης του Προϋπολογισμού είχε δηλώσει ότι «η ύφεση θα συνεχιστεί για το πρώτο εξάμηνο του 2021 και η ανάκαμψη κατά τον ΟΟΣΑ δεν θα ξεπεράσει το 1%».

Πρόσφατα, στις 9 Ιουνίου, η ίδια Συνάδελφος, σε ραδιοφωνική της συνέντευξη δήλωνε:

«Το ότι θα υπάρξει το 2021 κάποιος θετικός ρυθμός ανάπτυξης είναι δεδομένο, μην το αμφισβητούμε, και μην το θεωρούμε και κάποιο επίτευγμα. Δηλαδή ότι το 2021 θα σημειωθούν κάποιοι θετικοί ρυθμοί ανάπτυξης, κοντά στο 3% ενδεχομένως. Αυτό θα συμβεί. Όταν έχεις μία τόσο βαθιά ύφεση, η επόμενη χρονιά είναι αυτονόητο ότι θα έχει μία αναπτυξιακή τάση. Είναι σχεδόν μαθηματικό».

Προφανώς για την κα. Αχτσιόγλου, τα μαθηματικά της άλλαξαν το 2021, σε σχέση με το 2020…

Αυτό είναι θετικό!

Γιατί οι επιτυχίες είναι συλλογικές, που πιστώνονται σε όλες και σε όλους.

Στην κρίση, αποδείξαμε ως χώρα, ότι μπορούμε να τα καταφέρουμε!

Η χώρα μας τα πήγε συγκριτικά καλά, σε όλα τα επίπεδα και πεδία.

Η κοινωνία επέδειξε δύναμη και αντοχές.

Οι πολίτες φανέρωσαν κρυμμένες αρετές και υποτιμημένες δυνατότητες.

Η Κυβέρνηση ανέδειξε υπευθυνότητα.

Και όλα αυτά αποτιμώνται και αναγνωρίζονται, σε παγκόσμιο επίπεδο.

Κερδίσαμε αξιοπιστία, εμπιστοσύνη, κύρος!

Επιτύχαμε, με σύνεση, υπευθυνότητα και μεθοδικότητα, τους στόχους που έχουμε θέσει!

Όλα αυτά αποτελούν πολύτιμη παρακαταθήκη για το μέλλον της πατρίδας μας.

Και πάνω σε αυτά πρέπει να στηριχθούμε, με αυτοπεποίθηση!

Συνεπώς, Κυρίες και Κύριοι Συνάδελφοι, όλα τα στοιχεία συγκλίνουν ότι η ανάκαμψη – το 2021 – θα είναι ισχυρή, και μέσα στο 2022 θα καλύψουμε το σύνολο των απωλειώντου 2020.

Είναι όμως μόνο αυτός ο στόχος της Κυβέρνησης;

Όχι!

Έχουμε θέσει φιλόδοξους, αλλά και πάλι ρεαλιστικούς στόχους για τα προσεχή έτη:

1ος. Η βελτίωση της ποσότητας του πλούτου, με την επίτευξη, μεσομακροπρόθεσμα, υψηλών και διατηρήσιμων ρυθμών οικονομικής μεγέθυνσης.

2ος. Η βελτίωση της ποιότητας του πλούτου, με σημαντική αύξηση των επενδύσεων και των εξαγωγών.

3ος. Η έξοδος της χώρας από το καθεστώς της Ενισχυμένης Εποπτείας, το 2022.

4ος. Η επίτευξη μονοψήφιου ποσοστού μη εξυπηρετούμενων δανείων στα χαρτοφυλάκια των τραπεζών, το 2022.

5ος. Η δημοσιονομική βελτίωση το 2022 και η επίτευξη ρεαλιστικών πρωτογενών πλεονασμάτων από το 2023.

6ος. Η αναβάθμιση της ελληνικής οικονομίας σε επενδυτική βαθμίδα έως το 1ο εξάμηνο του 2023.

Η επίτευξη, και αυτών των στόχων, είναι απολύτως εφικτή.

Γιατί προϋποθέτουν τον σχεδιασμό μιας ολοκληρωμένης και συνεκτικής οικονομικής στρατηγικής, την οποία η Κυβέρνηση ήδη υλοποιεί, μεθοδικά και συντεταγμένα.

Στρατηγική που εδράζεται σε 7 πυλώνες:

1ος Πυλώνας

Η συνέχιση ενίσχυσης πληττόμενων νοικοκυριών και επιχειρήσεων και η σταδιακή μετάβαση σε μέτρα επανεκκίνησης της οικονομίας.

Μέτρα όπως είναι:

Το Πρόγραμμα «ΓΕΦΥΡΑ» για την επιδότηση δόσεων δανείων νοικοκυριών και επιχειρήσεων.
Η επιδότηση μέρους των παγίων δαπανών επιχειρήσεων.
Η μη επιστρεπτέα επιχορήγηση σε μικρές επιχειρήσεις μέσω των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Η υλοποίηση στοχευμένων προγραμμάτων στήριξης κλάδων της οικονομίας μέσω του ΕΣΠΑ.
Το νέο εγγυοδοτικό πρόγραμμα μέσω των τραπεζών για πολύ μικρές επιχειρήσεις.
Η επέκταση των αποζημιώσεων ειδικού σκοπού για εργαζομένους, καθώς και το πρόγραμμα ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ.
Η κάλυψη των ασφαλιστικών εισφορών για τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας.

Μέτρα τα οποία, το 2ο εξάμηνο του έτους, αθροίζουν στα 4,5 δισ. ευρώ.

2ος Πυλώνας

Η υλοποίηση μιας συνετής δημοσιονομικής πολιτικής, στην κατεύθυνση μείωσης φορολογικών συντελεστών και ασφαλιστικών εισφορών, κυρίως για τη μεσαία τάξη.

Ήδη έχουμε προχωρήσει σε πολλές και σημαντικές – μόνιμες – μειώσεις φόρων, σε λιγότερο από 2 χρόνια, παρά την κρίση:

Μείωση του ΕΝΦΙΑ – μεσοσταθμικά – κατά 22%.
Μείωση του εισαγωγικού φορολογικού συντελεστή στα φυσικά πρόσωπα (από το 22% στο 9%) και αύξηση του αφορολόγητου για κάθε παιδί.
Μείωση του φορολογικού συντελεστή κερδών για όλες τις επιχειρήσεις (από το 28% στο 22%).
Μείωση του φορολογικού συντελεστή για τα μερίσματα (από το 10% στο 5%).
Μείωση της προκαταβολής φόρου για τα φυσικά πρόσωπα που ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα (από το 100% στο 55%).
Μείωση της προκαταβολής φόρου για τα νομικά πρόσωπα (από το 100% στο 80%).
Μείωση των ασφαλιστικών εισφορών.
Χαμηλός φορολογικός συντελεστής για όλα τα αγροτικά σχήματα (10%).
Μονιμοποίηση του μειωμένου κατά 30% ΦΠΑ σε 5 ελληνικά νησιά, όσο θα υπάρχουν – σε αυτά – δομές αιτούντων άσυλο.

Επαναλαμβάνω: όλες αυτές οι μειώσεις φόρων είναι μόνιμες.

Δεν καταργούνται με το Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο, όπως εσφαλμένα υποστήριξε η Τομεάρχης Οικονομικών του ΣΥΡΙΖΑ.

Ούτε, βεβαίως, είναι περιορισμένες, όπως και πάλι εσφαλμένα υποστήριξε.

Τουναντίον, συμπληρώνονται από πρόσθετες μειώσεις φόρων, όπως είναι η αναστολή καταβολής ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης και η επιπλέον μείωση των ασφαλιστικών εισφορών για το 2021 και το 2022, οι οποίες, ανάλογα με τον δημοσιονομικό χώρο, θα μονιμοποιηθούν και αυτές.

Ενώ τέλος, έχουμε χορηγήσει φορολογικά κίνητρα για την προσέλκυση νέων επενδύσεων, όπως είναι ενδεικτικά:

Η μείωση, κατά 50%, του φορολογικού συντελεστή για τις νεοφυείς επιχειρήσεις, για τα 3 πρώτα έτη λειτουργίας τους.
Η θέσπιση έκπτωσης φόρου για δαπάνες που αφορούνλήψη υπηρεσιών για ενεργειακή, λειτουργική και αισθητική αναβάθμιση κτιρίων.
Η αναστολή ΦΠΑ στις νέες οικοδομές και η αναστολή του φόρου υπεραξίας ακινήτων για 3 έτη.
Η διαμόρφωση ειδικού καθεστώτος εναλλακτικής φορολόγησης του εισοδήματος που προκύπτει στην αλλοδαπή για επενδυτές, συνταξιούχους, Έλληνες που έφυγαν τα χρόνια της κρίσης και εταιρείες ειδικού σκοπού διαχείρισης οικογενειακής περιουσίας.

Συνεπώς, αποδεδειγμένα, η μείωση φόρων, κυρίως για τη μεσαία τάξη, αποτελεί προτεραιότητα της σημερινής Κυβέρνησης.

Σε αντιδιαστολή με την προηγούμενη Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ.

3ος Πυλώνας

Η διατήρηση ισχυρών ταμειακών αποθεμάτων, μέσα από την υλοποίηση συνεπούς, έξυπνης και διορατικής εκδοτικής στρατηγικής.

Εκδοτική στρατηγική που οδήγησε στη συμπλήρωση της καμπύλης αποδόσεων, παρέχοντας ταυτόχρονα όγκο και ρευστότητα στο σύνολο των εκδόσεων.

Το Οικονομικό Επιτελείο αξιοποιεί τα ταμειακά διαθέσιμα με ορθολογισμό, αναπληρώνοντας τις εκροές με εισροές, που προέρχονται, κυρίως, από επιτυχημένες εξόδους στις αγορές, με πολύ χαμηλό κόστος δανεισμού.

Είναι χαρακτηριστικό ότι οι εισροές πόρων στα ταμειακά διαθέσιμα της χώρας, την τελευταία διετία, ανέρχονται στα 41 δισ. ευρώ.

Όσο και το κόστος των μέτρων στήριξης της κοινωνίας την ίδια περίοδο.

Συνεπώς, η χρηματοδότηση της οικονομίας την τελευταία διετία, έγινε αποκλειστικά από πόρους που άντλησε και συγκέντρωσε η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας!

Με αποτέλεσμα, τα ταμειακά διαθέσιμα της χώρας να ανέρχονται, σήμερα, περίπου στα 34 δισ. ευρώ, έχοντας ήδη αποπληρώσει το μεγαλύτερο και ακριβότερο τμήμα των δανείων από το ΔΝΤ.

Αποδεικνύεται έτσι ότι χειριζόμαστε τα δημόσια οικονομικά με σεβασμό στις μεγάλες και πολύχρονες θυσίες των πολιτών.

4ος Πυλώνας

Η δημιουργία των κατάλληλων προϋποθέσεων για ισχυρή πιστωτική επέκταση, μέσα και από ένα ισχυρό και υγιές τραπεζικό σύστημα.

Ειδικότερα:

Υλοποιείται ο νόμος για τη ρύθμιση οφειλών και την παροχή 2ης ευκαιρίας.

23.478 μοναδικοί ΑΦΜ έχουν κάνει αίτηση στην Ηλεκτρονική Πλατφόρμα Εξωδικαστικού Μηχανισμού Ρύθμισης Οφειλών, εκ των οποίων:

o 15.994 μοναδικοί ΑΦΜ έχουν ενεργή οριστικοποιημένη αίτηση και αναμένουν στοιχεία πιστωτών.
o 7.484 μοναδικοί ΑΦΜ έχουν ενεργή μη οριστικοποιημένη αίτηση.
Κινητοποιούνται επιπλέον πόροι για τραπεζικό δανεισμό από τον «φάκελο» δανείων στο πλαίσιο του «Ελλάδα 2.0» (12,7 δισ. ευρώ).
Εξυγιαίνονται οι ισολογισμοί των ελληνικών τραπεζών και μειώνεται, περαιτέρω, το απόθεμα των μη εξυπηρετούμενων δανείων, μέσα από την επέκταση και παράταση του Προγράμματος «ΗΡΑΚΛΗΣ».

5ος Πυλώνας

Η συνέχιση του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων, η προώθηση αξιοποίησης της δημόσιας ακίνητης περιουσίας και η υλοποίηση διαρθρωτικών αλλαγών και μεταρρυθμίσεων που θα ενισχύσουν τη διαρθρωτική ανταγωνιστικότητα της οικονομίας.

Δίνοντας προτεραιότητα στη βελτίωση της ποιότητας και της αποδοτικότητας της εκπαίδευσης, της κατάρτισης, της δια βίου μάθησης, της έρευνας και τεχνολογικής ανάπτυξης, της καινοτομίας και της επιχειρηματικότητας.

Με τη λειτουργία ενός κράτους παραγωγικού, αποδοτικού, αποτελεσματικού, ποιοτικού, ψηφιακού και δίκαιου.

Κράτος που θα μεριμνά και θα παρεμβαίνει για τη βέλτιστη λειτουργία του μηχανισμού της αγοράς, την εξασφάλιση της μέγιστης δυνατής οικονομικής αποτελεσματικότητας, και την κοινωνικά δικαιότερη κατανομή του εισοδήματος και του παραγόμενου πλούτου.

6ος Πυλώνας

Η βέλτιστη αξιοποίηση των ευρωπαϊκών χρηματοδοτικών εργαλείων.

Το Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας έχει ως κύριο στόχο την κάλυψη του μεγάλου κενού σε επενδύσεις, παραγωγικότητα, εθνικό προϊόν και απασχόληση.

Σε αυτό το πλαίσιο, αποσκοπεί στο να κινητοποιήσει και σημαντικές δυνάμεις από τον ιδιωτικό τομέα, ενισχύοντας τις ιδιωτικές επενδύσεις, και χρησιμοποιώντας τις Συμπράξεις Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα για την πραγματοποίηση δημοσίων επενδύσεων, ώστε να ενεργοποιήσει σημαντικά επιπρόσθετα ιδιωτικά κεφάλαια.

Επιπλέον, η παροχή οικονομικών κινήτρων για ιδιωτικές επενδύσεις, συμπληρώνεται από μια σειρά μεταρρυθμίσεων που στοχεύουν στη βελτίωση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος, στη μείωση της γραφειοκρατίας και του διοικητικού κόστους, και στην αύξηση του μεγέθους των ελληνικών επιχειρήσεων.

Οι βασικές προτεραιότητες αξιοποίησης των ευρωπαϊκών κονδυλίων, μέσα από το Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», εστιάζουν στη στήριξη της καινοτομικής επιχειρηματικότητας, στην ενίσχυση της κυκλικής οικονομίας, στην προσέλκυση ιδιωτικών επενδύσεων, στην ενίσχυση των ενεργητικών πολιτικών απασχόλησης, στην υλοποίηση πολυ-τροπικών υποδομών μεταφορών, στη δίκαιη μετάβαση στην απο-λιγνιτοποίηση, στην τεχνολογική αναβάθμιση δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, στην άμβλυνση των κοινωνικών αποκλεισμών και στην ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής.

Πρόκειται για ένα πλέγμα 106 επενδύσεων και 68 μεταρρυθμίσεων που συνδυάζει οικονομική αποτελεσματικότητα με κοινωνική συνοχή και δικαιοσύνη.

Αυτοί οι πόροι, μαζί με τα κονδύλια του Πολυετούς Δημοσιονομικού Πλαισίου 2021-2027, πρέπει να αξιοποιηθούν τάχιστα και αποτελεσματικά.

Και αυτό πράττει η Κυβέρνηση, με μεθοδικότητα, με χρονοδιαγράμματα, διαδικασίες παρακολούθησης και μηχανισμούς εφαρμογής.

7ος Πυλώνας

Η ενεργός συμμετοχή της χώρας, όπως γίνεται τα τελευταία 2 χρόνια, στις πρωτοβουλίες για τη νέα ευρωπαϊκή οικονομική αρχιτεκτονική, που θα περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, την εμβάθυνση της Ευρωπαϊκής Ένωσης, την ολοκλήρωση της τραπεζικής ένωσης, την προώθηση της ένωσης των κεφαλαιαγορών, τη διαμόρφωση ενός νέου διεθνούς πλαισίου για τη φορολόγηση των πολυεθνικών επιχειρήσεων, και τις αλλαγές στο Σύμφωνο Σταθερότητας και Ανάπτυξης.

Αλλαγές που θα πρέπει να διασφαλίζουν τη μακροπρόθεσμη διατηρησιμότητα των δημόσιων οικονομικών, να προσφέρουν τη μέγιστη δυνατή ευελιξία στην αντιμετώπιση κρίσεων, και να ενθαρρύνουν τις επενδύσεις.

Κυρίες και Κύριοι Συνάδελφοι,

Η υλοποίηση ήδη συγκεκριμένων πολιτικών από την Κυβέρνηση που εδράζονται σε αυτούς τους 7 πυλώνες, οδηγεί σε αισιόδοξες προβολές και εκτιμήσεις για το μέλλον.

Καθιστά εφικτή την επίτευξη του στόχου μετασχηματισμού του αναπτυξιακού μοντέλου της οικονομίας, με αύξηση της ποσότητας και της παραγωγικότητας, με βελτίωση της ποιότητας του εθνικού πλούτου και με ανασύνθεση των συστατικών του ΑΕΠ, προκειμένου η ελληνική οικονομία να αυξήσει την ανταγωνιστικότητα και την εξωστρέφειά της.

Προς επιβεβαίωση αυτών, σύμφωνα με τις πιο πρόσφατες προβλέψεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η Ελλάδα θα εμφανίσει 6% αύξηση του ΑΕΠ της το 2022, όταν ο μέσος όρος της ευρωζώνης θα είναι περίπου 4%.

Με τις επενδύσεις να αυξάνουν κατά 15%, όταν ο μέσος όρος της ευρωζώνης θα είναι 5%.

Και τις εξαγωγές να αυξάνουν κατά 8%, όταν ο μέσος όρος της ευρωζώνης θα είναι μηδενικός.

Πρόκειται για μια ριζική ανακατεύθυνση, που μεταμορφώνει την παραγωγική βάση της χώρας, οδηγώντας στην αύξηση του διαθέσιμου εισοδήματος των πολιτών, στη δημιουργία πολλών θέσεων απασχόλησης και στη δίκαιη κατανομή του εθνικού πλούτου, με την ταυτόχρονη άμβλυνση ανισοτήτων.

Κυρίες και Κύριοι Συνάδελφοι,

Σήμερα σας μίλησα για 15 δείκτες της οικονομίας, για 6 μεσοπρόθεσμους οικονομικούς στόχους και για 7 άξονες πολιτικής που συνθέτουν, όλα μαζί, μία ολοκληρωμένη, συνεκτική, τεκμηριωμένη και ρεαλιστική οικονομική στρατηγική.

Ξέρουμε πού είμαστε και γνωρίζουμε πού θέλουμε να πάμε.

Οι εξελίξεις εμπνέουν ρεαλιστική αισιοδοξία ότι θα τα καταφέρουμε.

Με το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον, εργαζόμαστε σκληρά για αυτό.

Έχουμε όραμα, στρατηγικό σχέδιο και, προπαντός, πίστη στην ιστορία, στις δυνατότητες και στις προοπτικές της πατρίδας και των πολιτών της.

Είναι χρέος όλων μας έναντι των καλών, πολλών σελίδων της ιστορίας μας και των επόμενων γενεών, να έχουμε μία διεθνώς αξιοπρεπή και διαρκώς ισχυροποιούμενη Πατρίδα!

 

Δείτε εδώ τις Απαντήσεις του Υπουργού Οικονομικών προς τους Βουλευτές της Αντιπολίτευσης:

 

2021-07-01 ΔΤ_Ομιλία_ΥΠΟΙΚ_Ολομέλεια_ΜΠΔΣ 2022-2025

Share

Εκτύπωση άρθρου Εκτύπωση άρθρου
InstagramYoutube