Συνέντευξη Αναπλ. Υπουργού Οικονομικών Χρ. Σταϊκούρα στην εφημερίδα “REAL NEWS” – “H Κυβέρνηση δεν θέτει ζήτημα αλλαγής των δημοσιονομικών στόχων”

31430811_31430812_Page_2Υπάρχει περίπτωση να αλλάξει ο Προϋπολογισμός μέχρι την ψήφισή του το Δεκέμβριο;

Φυσικά, αφού ο κάθε Προϋπολογισμός συντάσσεται λαμβάνοντας υπόψη, εκ των προτέρων, τους στόχους, τους διαθέσιμους πόρους αλλά και τους περιορισμούς όπως εκτιμάται ότι θα εξελιχθούν κατά την περίοδο στην οποία αναφέρεται.

Άλλωστε μέχρι τον Δεκέμβριο θα έχουμε μια ακόμη ακριβέστερη εικόνα της εκτέλεσης του εφετινού Προϋπολογισμού.

Σημειώνω ότι η ικανοποιητική εκτέλεσή του μέχρι σήμερα, έδωσε τη δυνατότητα στην Κυβέρνηση, για στοχευμένες θετικές παρεμβάσεις, πέραν του Προϋπολογισμού του 2014 όπως: μείωση κατά 30% της έκτακτης εισφοράς αλληλεγγύης, διατήρηση στο 13% του ΦΠΑ στην εστίαση, μείωση κατά 30% του ΕΦΚ στο πετρέλαιο θέρμανσης, διατηρώντας τα διευρυμένα κριτήρια χορήγησης του επιδόματος, μείωση των ασφαλιστικών εισφορών, βελτίωση του πλαισίου ρυθμίσεων ληξιπρόθεσμων φορολογικών και ασφαλιστικών υποχρεώσεων, καταβολή «κοινωνικού μερίσματος», ενίσχυση των εισοδημάτων των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας και των δικαστών.

Μπορεί να υπάρξουν περαιτέρω φοροελαφρύνσεις;

Όσο επιτυγχάνονται οι δημοσιονομικοί στόχοι, τόσο διευρύνονται οι βαθμοί ελευθερίας για την περαιτέρω μείωση του φορολογικού βάρους νοικοκυριών και επιχειρήσεων και για την άσκηση κοινωνικής πολιτικής.

Η εξάντληση των περιθωρίων για φορολογικές ελαφρύνσεις αποτελεί βασική επιδίωξή μας.

Αναγνωρίζετε ότι υπάρχει υπερφορολόγηση; Πότε θα σταματήσει;

Στο εμφανές πεδίο της οικονομίας υπάρχει, πράγματι, βαριά φορολόγηση.

Όμως είναι γνωστό ότι στη χώρα μας υπάρχει σημαντικό πεδίο «γκρίζας» οικονομίας.

Σε πρώτη φάση, με δεδομένη τη δημοσιονομική ανισορροπία, η περιοριστική δημοσιονομική πολιτική ήταν μονόδρομος.

Γνωρίζετε ότι σταθερά υποστηρίζω πως η δημοσιονομική προσαρμογή θα πρέπει να προέρχεται, κυρίως, από το σκέλος των δαπανών και βεβαίως από την πάταξη της παραοικονομίας και της φοροδιαφυγής.

Όσο προχωρούμε προς αυτή την κατεύθυνση, και ήδη κινούμαστε προς τα εκεί, τόσο θα ελαφρύνουμε τους συνεπείς φορολογούμενους.

Δεν είναι υπεραισιόδοξος ο στόχος για 2,9% πρωτογενές πλεόνασμα το 2015;

Τα περίπου 3 τελευταία χρόνια, νομίζω πως έχει αποδειχθεί, εκ των αποτελεσμάτων, ότι με ρεαλισμό προσεγγίζω την πραγματικότητα.

Ελπίζω ότι και το 2015 δεν θα διαψευσθώ.

Υπενθυμίζω, βέβαια, αυτό που έχω τονίσει και με άλλη ευκαιρία, ότι στην οικονομία δεν υπάρχουν μαθηματικού τύπου βεβαιότητες.

Οι σχέσεις των μεγεθών είναι στοχαστικές.

Μήπως είναι υπεραισιόδοξος και ο στόχος για ανάπτυξη 2,9%;

Ο ρυθμός μεγέθυνσης της οικονομίας είναι συνάρτηση πολλών προσδιοριστικών παραγόντων, οι οποίοι επηρεάζονται από ενδογενείς και εξωγενείς αιτίες.

Δεν προκύπτει ως αποτέλεσμα επιθυμιών ή εντολών.

Να επισημάνω βέβαια ότι η χώρα, εφέτος, θα επιστρέψει από το -3,9%, περίπου στο +0,6%.

Το 2014 διένυσε μεγάλη απόσταση.

Γιατί να μην τα καταφέρει και το 2015;

Ζητάει αλλαγή δημοσιονομικών στόχων η Κυβέρνηση; Η τρόικα αρνείται;

Η Κυβέρνηση επιτυγχάνει τους δημοσιονομικούς στόχους.

Το ίδιο προβλέπεται ότι θα συμβεί και το 2015, για 4η συνεχόμενη χρονιά.

Συνεπώς η Κυβέρνηση δεν θέτει ζήτημα αλλαγής στόχων.

Και οι  δόσεις των ληξιπρόθεσμων οφειλών είναι στον αέρα; Πότε θα έρθει η ρύθμιση;

Η ρύθμιση ολοκληρώνεται.

Στόχος μας είναι να υπάρξει ένα πιο ελαστικό και ευέλικτο σχήμα, το οποίο να βοηθά ουσιαστικά όσους πραγματικά αδυνατούν να τηρήσουν έγκαιρα τις υποχρεώσεις τους.

Αυτό θα επιτρέψει να επικεντρωθούν οι έλεγχοι σε όσους δεν ενταχθούν και συστηματικά δεν ανταποκρίνονται στις υποχρεώσεις τους, αν και διαθέτουν επαρκή ρευστότητα και περιουσία.

Γι’ αυτούς, οι έλεγχοι θα είναι εντατικοί και θα περιορίσουν τον «ηθικό κίνδυνο», τη μεγαλύτερη απειλή για τέτοιου είδους ευνοϊκές ρυθμίσεις.

Μπορεί η Ελλάδα να σταθεί στα πόδια της και να ζητήσει να φύγει το ΔΝΤ χωρίς να πάρει τα τελευταία 12 δισ. ευρώ; Τι θα παίξει ρόλο;

Εμείς εργαζόμαστε για να ολοκληρωθεί, το συντομότερο δυνατό, η τρέχουσα αξιολόγηση από την Τρόϊκα και να γίνει η εκταμίευση του ποσού της δόσης που εκκρεμεί.

Δόση στην οποία περιλαμβάνονται και 3,5 δισ. ευρώ περίπου από το ΔΝΤ.

Για τα υπόλοιπα, καθώς και για την επόμενη ημέρα της Ελληνικής οικονομίας, μετά την ολοκλήρωση, εφέτος, του Προγράμματος, η Κυβέρνηση εργάζεται, επί συγκεκριμένου σχεδίου.

Οι δικαστές ήδη έχουν πάρει πολλά;

Οι απολαβές των δικαστικών λειτουργών ήδη, από 1η Ιουλίου, έχουν επανέλθει στα προ του Αυγούστου 2012 επίπεδα.

Επιπλέον, εφέτος, ολοκληρώθηκε και η καταβολή αναδρομικών μισθολογικών διαφορών, ύψους 620 εκατ. ευρώ.

Η Κυβέρνηση κινείται εντός του υφιστάμενου θεσμικού και δημοσιονομικού πλαισίου.

Πότε θα εξοφληθούν οι ένστολοι; Σε τρία, σε πέντε χρόνια;

Με βάση τη μεθοδολογία της Ευρωπαϊκής Στατιστικής Αρχής, η όποια δαπάνη αποφασιστεί από την Κυβέρνηση, ανεξάρτητα του χρόνου καταβολής της, θα επιβαρύνει, εξ’ ολοκλήρου, το δημοσιονομικό αποτέλεσμα του 2014.

Εξ αιτίας αυτής της καταγραφής της ΕΛΣΤΑΤ, τα δημοσιονομικά περιθώρια της χώρας επιτρέπουν τη μερική, αλλά σημαντική, αν και όχι πλήρη, αποκατάσταση των απολαβών των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας στα προ του Αυγούστου 2012 επίπεδα.

Εφέτος, τα στελέχη θα λάβουν, το Νοέμβριο, αυξημένες αποδοχές που θα καλύπτουν αυτή την αποκατάσταση για τους τελευταίους 5 μήνες.

Τα αναδρομικά, της περιόδου 2012-2014, θα δοθούν, σε 36 μηνιαίες ισόποσες δόσεις, ταυτόχρονα με την αύξηση των τακτικών αποδοχών τους.

Το ίδιο προβλέπεται να γίνει και για τους δικαστικούς λειτουργούς, ως προς τα αναδρομικά τους.

Η Κυβέρνηση αποδεικνύει ότι δεν χρησιμοποιεί «δύο μέτρα και δύο σταθμά»…    

Share

Εκτύπωση άρθρου Εκτύπωση άρθρου
TwitterInstagramYoutube