Η επιστράτευση ήταν η μόνη «λύση» για την απεργία των εργαζόμενων στα ΜΜΜ κύριε υπουργέ;
Κυρία Κοραή, το δικαίωμα στην απεργία είναι συνταγματικά κατοχυρωμένο. Υπάρχουν, όμως, συγκεκριμένοι νόμοι που καθορίζουν τους όρους.
Και οι νόμοι πρέπει να τηρούνται από όλους.
Η εξέλιξη της υπόθεσης κατέστησε την συγκεκριμένη επιλογή μονόδρομο.
Η κλιμάκωση των αντιδράσεων δεν σας ανησυχεί; Μήπως πρέπει η κυβέρνηση να κάνει ένα βήμα πίσω;
Η Κυβέρνηση οφείλει να εμπεδώσει αίσθημα κοινωνικής δικαιοσύνης.
Γι’ αυτό η κατανομή των μέτρων δεν πρέπει να χαρακτηρίζεται από εξαιρέσεις.
Στην κρίσιμη περίοδο που διέρχεται η χώρα τα «παίγνια» σκοπιμοτήτων αποτελούν περιττή πολυτέλεια.
Η Κυβέρνηση δεν συμμετέχει σε τέτοια.
Μπορείτε να δηλώσετε κατηγορηματικά ότι δεν θα ληφθούν νέα μέτρα, όπως αφήνει ορθάνοιχτο το ΔΝΤ, αν πέσουν έξω οι στόχοι;
Η πιστή εφαρμογή του δημοσιονομικού προγράμματος αποδυναμώνει το ενδεχόμενο αυτό.
Όμως, επειδή οι εξελίξεις είναι πολυ-παραγοντικές δεν «υπογράφω» κανένα ενδεχόμενο ως βέβαιο.
Σημειώνω ότι η επίτευξη πρωτογενούς πλεονάσματος από το 2013 και έπειτα θα σταθεροποιήσει τη χώρα στην παγκόσμιο ανταγωνιστικό περιβάλλον και θα της δώσει βαθμούς ελευθερίας.
Προς αυτή την κατεύθυνση εργαζόμαστε στην Κυβέρνηση.
Πόσο σας ανησυχεί η ενεργοποίηση της ρήτρας ισοδύναμων μέτρων αν δεν επιτυγχάνονται οι στόχοι;
Το ενδεχόμενο αρνητικής απόκλισης δεν επιδρά παραλυτικά στις προσπάθειές μας.
Απεναντίας μοχθούμε ώστε αυτό το ενδεχόμενο να έχει μηδενική πιθανότητα, οι θυσίες των πολιτών να πιάσουν τόπο και να υπερβούμε τους στόχους, ώστε να ενεργοποιηθεί η «ρήτρα θετικής απόκλισης».
Το ΔΝΤ στην έκθεση του σημειώνει ότι «μόλις 200 άτομα βγήκαν σε εφεδρεία το 2012, πολύ κάτω από τον στόχο των 15.000». Υπάρχει ή δεν υπάρχει η διαθεσιμότητα στους κυβερνητικούς σχεδιασμούς για το 2013;
Οι συνθήκες είναι ώριμες για την ανάπτυξη μιας ολοκληρωμένης προσέγγισης τόσο για τη δομή της δημόσιας διοίκησης όσο και για τη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού της.
Σε αυτό το πλαίσιο, η έννοια της κινητικότητας είναι κομβική.
Με τη θεσμοθέτησή της, το Νοέμβριο, ενεργοποιήθηκε ο ένας άξονας προκειμένου να ανταποκριθούμε στις απαιτήσεις μιας προαπαιτούμενης ενέργειας.
Όντως πέρυσι, τα αποτελέσματα δεν ήταν τα αναμενόμενα.
Όμως, η Κυβέρνηση είναι αποφασισμένη να προχωρήσει, δεδομένου ότι η προώθηση του προγράμματος κινητικότητας, εκτός των άλλων, είναι κριτήριο για τη δόση του Μαρτίου.
Πόσους αφορά το μέτρο για το 2013;
Αφορά 27.000 άτομα μέχρι το τέλος του 2013.
Το δημοσιονομικό κενό των 4 δισ. ευρώ για τη διετία 2015-2016 πως θα καλυφθεί;
Η Κυβέρνηση πιστεύει ότι η εξέλιξη της εφαρμογής του Προγράμματος Οικονομικής Πολιτικής κατά τη διετία 2013-2014, με τα ήδη ληφθέντα μέτρα αλλά και την έμφαση που θα δοθεί σε διαρθρωτικού χαρακτήρα παρεμβάσεις και ευρύτερες αναπτυξιακές πρωτοβουλίες, θα καλύψει τη μικρή δημοσιονομική διόρθωση που ενδέχεται να προκύψει την περίοδο 2015–2016, σύμφωνα με το σενάριο του Μεσοπρόθεσμου Προγράμματος.
Η Κυβέρνηση δεν πρέπει να διορθώνει ένα μέτρο το οποίο δεν αποδίδει; Πρέπει να ακολουθεί τις εμμονές της τρόικας;
Πράγματι, η Κυβέρνηση πρέπει να επιδιώκει τη διαπραγμάτευση επί των μέτρων που δεν αποδίδουν.
Όπως και κάνει.
Πάντα βέβαια στο πλαίσιο του εφικτού, δεδομένου ότι το πλαίσιο δράσης είναι ασφυκτικό, αφ’ ότου η χώρα εντάχθηκε στο Μηχανισμό στήριξης από την άνοιξη του 2010.
Για παράδειγμα, αυτό που φαίνεται να μην αποδίδει, και το έχουμε τονίσει με επιμονή στους εταίρους, είναι η αύξηση του ΦΠΑ στην εστίαση από το 13% στο 23%.
Αυτό το μέτρο κατά την εκτίμησή μας είχε τρεις δυσμενείς επιπτώσεις.
Δεν απέδωσε τα αναμενόμενα έσοδα.
Υπάρχουν ενδείξεις ότι διόγκωσε την φοροδιαφυγή.
Και οδήγησε σε κλείσιμο επιχειρήσεων για όσους δεν μπορούν ή λόγω εντιμότητας δεν φοροδιαφεύγουν, με ότι συνέπειες επέφερε αυτό στην ανεργία.
Εκτιμώ ότι με την πιστή τήρηση του Προγράμματος και αν συνεχίσουν οι δείκτες να εξελίσσονται θετικά, μπορεί να έχουμε θετική έκβαση και μια σημαντική μείωση στο ΦΠΑ στην εστίαση.
Με ρυθμούς χελώνας πηγαίνουν οι αποκρατικοποιήσεις. Τι φταίει; Το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ); Η Κυβέρνηση; Δεν υπάρχει επενδυτικό ενδιαφέρον;
Ο προγραμματισμός επί των αποκρατικοποιήσεων εξελίσσεται κανονικά τόσο ως προς τους στόχους όσο και ως προς τα χρονοδιαγράμματα, σύμφωνα με πρόσφατη ενημέρωση από το ΤΑΙΠΕΔ.
Σημειώνω επίσης ότι το επενδυτικό κλίμα και το ενδιαφέρον είναι σαφώς καλύτερα σε σχέση με μερικούς μήνες πριν, όταν αντιμετωπίζαμε κινδύνους τόσο «χώρας» όσο και «νομίσματος».
Πόσο αισιόδοξος είστε για τα έσοδα που θα μπορούσε να φέρουν στα κρατικά ταμεία ο έλεγχος που γίνεται στους 25.000 μεγαλοκαταθέτες του εξωτερικού;
Η βούληση της Κυβέρνησης είναι εκπεφρασμένη.
Γίνεται μια πολύ σοβαρή προσπάθεια.
Έχουν ήδη αποσταλεί προσκλήσεις υποβολής συμπληρωματικών στοιχείων, σύμφωνα με τις διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας, σε όσους παρουσιάζουν αναντιστοιχία μεταξύ δηλωθέντων εισοδημάτων και τραπεζικών καταθέσεων.
Θα κριθούμε εκ του αποτελέσματος.
Σας ζητούν ρουσφέτια οι Υπουργοί;
Είναι γνωστό ότι η δημοσιονομική προσαρμογή μέχρι σήμερα στηρίζεται, ως επί το πλείστον, στο σκέλος των δαπανών.
Ως εκ τούτου, έχουν περιορισθεί σημαντικά οι διαθέσιμοι πόροι για τα Υπουργεία.
Τα καλά αποτελέσματα που φέραμε τους τελευταίους μήνες στο σκέλος των δαπανών οφείλονται και στη συμβολή των συναδέλφων μου.
Προσδοκώ ότι και από εδώ και μπρός, όλοι μαζί, θα πετύχουμε ακόμη πιο αποτελεσματικά τον κοινό μας στόχο.
Ο ΣΥΡΙΖΑ, ένα κόμμα που πήρε στις τελευταίες εκλογές 26,89%, είναι ταυτισμένος με την ανομία; Περνάει μια «φάση μετάβασης προς τη νομιμότητα» όπως είπε ο Υπουργός Προστασίας του Πολίτη κ. Δένδιας;
Όλα τα πολιτικά κόμματα, ως ανοικτά συστήματα, έχουν περάσει ή περνάνε από φάσεις ιδεολογικών και πολιτικών προσαρμογών.
Προσωπικά, θεωρώ καλοδεχούμενη την «ρεαλιστικοποίηση» του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης.