Συνέντευξη στη “Real news” – Η Κυβέρνηση βαθμολογείται κάτω από τη βάση | 17.2.2019

Ο Γιάννης Δραγασάκης γιατί άνοιξε θέμα ανακεφαλαιοποίησης των τραπεζών εάν δεν αντιμετωπισθεί το ζήτημα των κόκκινων δανείων; Απαιτείται νέα ανακεφαλαιοποίηση;

Ο κ. Δραγασάκης άνοιξε το θέμα διότι, επί 4 χρόνια, εξαιτίας της κυβερνητικής ανικανότητας, ανακολουθίας και αβελτηρίας, το ζήτημα των κόκκινων δανείων δεν αντιμετωπίσθηκε αποτελεσματικά, με αποτέλεσμα το ποσοστό των μη εξυπηρετούμενων δανείων να αγγίζει το 47% του συνολικού χαρτοφυλακίου, λίγο υψηλότερο από το επίπεδο του 2014.

Το γεγονός μάλιστα ότι σήμερα συζητιούνται νέα θεσμικά σχήματα δραστικής μείωσης των κόκκινων δανείων, τόσο από την Κυβέρνηση όσο και από την Τράπεζα της Ελλάδος, αποδεικνύει την αποτυχία των τελευταίων ετών.

Και καταδεικνύει ότι η Κυβέρνηση οφείλει να αφήσει στην άκρη τη «δημιουργική ασάφεια» και την αναβλητικότητα, που τόσο ακριβά κόστισαν στη χώρα τα τελευταία χρόνια, και να αναλάβει συγκεκριμένες, επαρκείς πρωτοβουλίες για την αντιμετώπιση του υπαρκτού προβλήματος. Πρωτοβουλίες οι οποίες πρέπει να εδράζονται σε μία λογική κόστους-οφέλους για όλους τους εμπλεκομένους του τραπεζικού συστήματος, δηλαδή τους φορολογούμενους, τους καταθέτες, τους δανειολήπτες και τους μετόχους των πιστωτικών ιδρυμάτων.

Η ρύθμιση που εξετάζει η Κυβέρνηση για την πρώτη κατοικία είναι στην σωστή κατεύθυνση;

Μιλάμε για τον ΣΥΡΙΖΑ που αρχικά ως Αντιπολίτευση, για να εκλεγεί, εξαπάτησε τους πολίτες με υποσχέσεις για «σεισάχθεια» και για «κανένα σπίτι στα χέρια τραπεζίτη» και στη συνέχεια ως Κυβέρνηση, στο τέλος του 2015, ψήφισε την κατάργηση του Νόμου Κατσέλη από 01/01/2019 και τροποποίησε τις ρυθμίσεις με αποτέλεσμα να υφίσταται μεταγενέστερα προστασία μόνο για το 60% των περιπτώσεων του προηγούμενου πλαισίου.

Και έρχεται σήμερα, με μεγάλη καθυστέρηση, με τα βασικά χαρακτηριστικά της προτεινόμενης ρύθμισης που είδαν το φως της δημοσιότητας, να συρρικνώσει και όχι να διευρύνει την προστασία της πρώτης κατοικίας. Ας περιμένουμε όμως να δούμε τις λεπτομέρειες της ρύθμισης που σύντομα θα κατατεθεί στη Βουλή. Σε κάθε περίπτωση, εμείς υποστηρίζουμε ότι αυτή θα πρέπει να προστατεύει την πρώτη κατοικία, να δίνει μια δεύτερη ευκαιρία σε οικογένειες που είχαν αντικειμενικό πρόβλημα να πληρώσουν τα δάνειά τους, να εντοπίζει και να αποκλείει τους στρατηγικούς κακοπληρωτές, να μην υπονομεύει τη βιώσιμη εκτέλεση του Προϋπολογισμού, να μην θέτει σε κίνδυνο τη σταθερότητα του τραπεζικού συστήματος και να επιβραβεύει τους συνεπείς δανειολήπτες.

Εσείς πρόταση για αυτά έχετε;

Εμείς, ως Νέα Δημοκρατία, έγκαιρα και διορατικά, καταθέσαμε από το 2016 και διαρκώς εμπλουτίζουμε και επικαιροποιούμε, ένα ολοκληρωμένο σχέδιο επιτάχυνσης της διαδικασίας διευθέτησης καθυστερούμενων οφειλών, ουσιαστικής ελάφρυνσης χρεών για νοικοκυριά και επιχειρήσεις σε αδυναμία αποπληρωμής και τόνωσης της ρευστότητας στην οικονομία, με διαχωρισμό των εκκρεμών υποθέσεων σε κατηγορίες, με ενίσχυση των ειρηνοδικείων, με απλοποίηση της εξωδικαστικής επίλυσης για μικρομεσαίες επιχειρήσεις και ελεύθερους επαγγελματίες, με αναμόρφωση της πτωχευτικής διαδικασίας, με πρόταση ρυθμίσεων σε πολλές και με χαμηλό ύψος δόσεις για το 80% των πολιτών που χρωστούν μέχρι 3.000 ευρώ στην εφορία, με πολιτικές επιβράβευσης των πολιτών και των επιχειρήσεων που, παρά τις δυσκολίες, παραμένουν συνεπείς στις υποχρεώσεις τους έναντι του Δημοσίου, των τραπεζών και τρίτων (π.χ. θεσμός του Γραφείου Πίστης).

Μακάρι αυτές οι πολιτικές να είχαν υιοθετηθεί και υλοποιηθεί τα προηγούμενα χρόνια από τη σημερινή Κυβέρνηση.

Η οικονομία θα κρίνει και τις επόμενες εκλογές; Η Νέα Δημοκρατία έχει το «μαγικό ραβδάκι» να αλλάξει την κατάσταση;

Πράγματι, ο ρόλος που θα διαδραματίσει η οικονομία στην τελική απόφαση των πολιτών στις επόμενες εκλογές θα είναι – και πάλι – κομβικός.

Πολίτες που θα αξιολογήσουν, όμως, τις κυβερνητικές επιδόσεις και στους άλλους τομείς άσκησης πολιτικής. Και οι οποίοι σήμερα είναι οργισμένοι με τις πρωτόγνωρες υποχωρήσεις της «πρόθυμης» Κυβέρνησης ακόμη και σε κρίσιμα εθνικά θέματα, νιώθουν προσβεβλημένοι όταν λοιδορούνται οι γνήσιες πατριωτικές ευαισθησίες τους, αγανακτούν με το γενικευμένο καθεστώς ανομίας, την υπονόμευση του κράτους δικαίου και τον κυβερνητικό αυταρχισμό, και βλέπουν, εξουθενωμένοι και απαισιόδοξοι, το διαθέσιμο εισόδημά τους να έχει συρρικνωθεί, τα χρέη τους προς την εφορία και τα ασφαλιστικά ταμεία να διογκώνονται και την καθημερινότητά τους να μην βελτιώνεται.

Απαιτούν συνεπώς άμεσα, όλο και περισσότεροι, όλο και πιο επιτακτικά, πολιτική αλλαγή. Ώστε η επόμενη Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, χωρίς «μαγικά ραβδάκια», αλλά με στιβαρή ηγεσία, πολιτική βούληση, μετριοπάθεια, σοβαρότητα, αυτοπεποίθηση και αποφασιστικότητα, να υλοποιήσει ένα συνεκτικό και ρεαλιστικό σχέδιο επίτευξης υψηλής και διατηρήσιμης ανάπτυξης, δημιουργίας πολλών και καλών θέσεων απασχόλησης και ενίσχυσης της κοινωνικής συνοχής.

Το πρόγραμμά σας στηρίζεται σε μια ενδεχόμενη μείωση των πρωτογενών πλεονασμάτων. Ο υποψήφιος του ΕΛΚ για την Κομισιόν Μάνφρεντ Βέμπερ μάλιστα άφησε ανοιχτό παράθυρο για αναπροσαρμογή των πλεονασμάτων. Εάν όμως δεν επιτευχθεί κάτι τέτοιο τι θα κάνετε;

Το πρόγραμμα της Νέας Δημοκρατίας έχει ως βασικές προτεραιότητες την απλοποίηση της φορολογικής νομοθεσίας, τη γενναία μείωση φορολογικών συντελεστών και ασφαλιστικών υποχρεώσεων, την προώθηση αποκρατικοποιήσεων και εμβληματικών επενδύσεων, την αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας, την εκκαθάριση των οφειλών του Δημοσίου, την εκτέλεση του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, τη στήριξη της υγιούς επιχειρηματικότητας, τη δημιουργία ενός πιο αποτελεσματικού κράτους, την επένδυση στην εκπαίδευση, την έρευνα και την καινοτομία, την ενίσχυση της κοινωνικής αλληλεγγύης προς τους πιο αδύναμους συμπατριώτες μας.

Αυτό το συνεκτικό πλέγμα πολιτικών θα εφαρμοστεί άμεσα, ανεξαρτήτως ύψους πρωτογενών πλεονασμάτων. Η υλοποίησή του όμως θα οδηγήσει σε υψηλότερους ρυθμούς οικονομικής μεγέθυνσης, που με τη σειρά τους θα δημιουργήσουν δημοσιονομικό περιθώριο και θα βελτιώσουν τη βιωσιμότητα του χρέους. Και έτσι θα υπάρξει η δυνατότητα για αποκλιμάκωση των δημοσιονομικών στόχων, προσθέτοντας «βαθμούς ελευθερίας» για ακόμη μεγαλύτερες μειώσεις φόρων.

Αντιλαμβάνεστε συνεπώς ότι το σχέδιό μας δεν προϋποθέτει τη μείωση του δημοσιονομικού στόχου, αλλά η άμεση υλοποίησή του θα οδηγήσει σε αυτή.

Πότε βλέπετε εκλογές; Η Κυβέρνηση μπορεί να φτάσει έως τον Οκτώβριο;

Είναι βέβαιο ότι η Κυβέρνηση θα προσπαθήσει χωρίς ηθικές αναστολές, χωρίς ιδεολογικές συντεταγμένες, με πλεόνασμα πολιτικού καιροσκοπισμού, με ανεύθυνες εξαγγελίες, ναρκοθετώντας την επόμενη ημέρα και καλλιεργώντας πολιτικό περιβάλλον τοξικότητας, να παρατείνει, όσο γίνεται, τη θητεία της.

Η χώρα όμως δεν αντέχει άλλο, αφού αποδεδειγμένα, σε όλα τα πεδία της δημόσιας σφαίρας, η Κυβέρνηση βαθμολογείται «κάτω από τη βάση».

Συνεπώς,  όσο πιο σύντομα ολοκληρωθεί η προεκλογική περίοδος στην οποία έχουμε ήδη εισέλθει, τόσο το καλύτερο για την Ελλάδα.

Πάντως η Κυβέρνηση, παρά την αποχώρηση του Πάνου Καμμένου, έχει την πλειοψηφία με ανεξάρτητους Βουλευτές που έχουν ξεκαθαρίσει πως θα την στηρίζουν.

Η Κυβέρνηση πράγματι διαθέτει μια υβριδική και ευκαιριακή πλειοψηφία, με ανεξάρτητους βουλευτές που εκχωρούν, εκ προοιμίου και εν λευκώ, τη συνείδησή τους. Πρόκειται, δυστυχώς, για πρωτοφανή πολιτικό εξευτελισμό και υποβάθμιση του Κοινοβουλίου, που κλονίζουν την αξιοπιστία της πολιτικής και οδηγούν τους πολίτες ακόμη μακρύτερα από αυτήν.

Το άρθρο του Συντάγματος για την αποσύνδεση της προεδρικής εκλογής από πρόωρες κάλπες υπερψηφίστηκε. Εσείς όμως εγκαλείτε τον ΣΥΡΙΖΑ για το αν όλοι οι βουλευτές του ψηφίσουν ξανά θετικά στην επόμενη και τελευταία ψηφοφορία. Μπορεί δηλαδή η Κυβέρνηση να μην ψηφίσει και να μην αλλάξει το άρθρο ώστε η μη εκλογή Προέδρου να οδηγεί σε εκλογές;

Με βάση την ψηφοφορία, το άρθρο 30 παρ. 1 που προβλέπει την υποχρεωτική εκλογή του Προέδρου της Δημοκρατίας από τη Βουλή και όχι από το λαό δεν θα αναθεωρηθεί. Δηλαδή, βασική πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ καταψηφίστηκε και από βουλευτές της κυβερνητικής υβριδικής πλειοψηφίας. Συνεπώς, οποιαδήποτε αλλαγή στον τρόπο εκλογής του Προέδρου της Δημοκρατίας πρέπει να γίνει βάσει της πρόταση της Νέας Δημοκρατίας και όχι του ΣΥΡΙΖΑ, η οποία καθίσταται πλέον κενή ουσιαστικού περιεχομένου.

Γι’ αυτό ακριβώς και ως Νέα Δημοκρατία αμφιβάλλουμε για το αν αυτή η εξέλιξη προέκυψε τυχαία ή συνιστά μέρος μιας προσπάθειας να μην αποσυνδεθεί τελικά η προεδρική εκλογή από την πρόκληση εθνικών εκλογών. Καλέσαμε μάλιστα την Κυβέρνηση να ξεκαθαρίσει αν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ θα ξαναψηφίσουν την αποσύνδεση της εκλογής του Προέδρου της Δημοκρατίας από την πρόκληση εθνικών εκλογών. Αναμένουμε.

Share

Εκτύπωση άρθρου Εκτύπωση άρθρου
TwitterInstagramYoutube