Συνέντευξη του Υπουργού Οικονομικών στην εφημερίδα “Παρόν” | 20.10.2019

Κύριε Υπουργέ έχετε επανειλημμένα πει ότι η ελληνική οικονομία πάει καλά, έχει μπει στον δρόμο της ανάπτυξης, αισιόδοξες είναι οι προβλέψεις της Κυβέρνησης. Όλα αυτά μέσα σε τρεισήμισι μήνες; Δεν είναι παραδοχή, ένδειξη, ομολογία ότι παραλάβατε την οικονομία σε καλό δρόμο από την προηγούμενη Κυβέρνηση; 

Η αλήθεια είναι ότι παραλάβαμε την οικονομία με ρυθμό οικονομικής μεγέθυνσης στο 1,5% (μάλιστα μόλις 1,1% το πρώτο τρίμηνο του έτους), πολύ χαμηλότερο από τις εκτιμήσεις της προηγούμενης Κυβέρνησης, και τον προϋπολογισμό με σημαντικό δημοσιονομικό κενό για το 2019.
Τους τρεις τελευταίους μήνες, η νέα Κυβέρνηση, με σχέδιο, «τρέχει» την οικονομία ταχύτερα και δικαιότερα.
Κρατάει τα όποια θετικά έγιναν όλα τα προηγούμενα χρόνια που η χώρα βρέθηκε σε Προγράμματα, και οικοδομεί πάνω σε αυτά.
Καταβάλλει όμως και προσπάθεια για να αντιμετωπίσει τα πολλά και μεγάλα προβλήματα, να διορθώσει λάθη του παρελθόντος και να συμπληρώσει παραλείψεις.
Αυτές τις πρώτες 100 ημέρες, η ελληνική οικονομία, με σταθερά και ασφαλή βήματα και με γρηγορότερο ρυθμό, επανέρχεται στην πλήρη κανονικότητα.
Φυσικά όμως δεν έχουν λυθεί όλα τα προβλήματα.

Πως μπορεί να πηγαίνει η οικονομία καλά, όταν στο οκτάμηνο (Ιανουάριος – Αύγουστος) αυξήθηκαν τα χρέη στην Εφορία κατά 4,68 δισ. ευρώ; Και στην  πρόσφατη ρύθμιση των 120 δόσεων για τις ληξιπρόθεσμες οφειλές στην Εφορία που ανέρχονται στα 105 δισ. ευρώ, μόλις 7,1 δισ. ευρώ ρυθμίστηκαν. Και οι συνολικοί οφειλέτες είναι 3.874.902; Που σημαίνει ότι λεφτά δεν έχουν. Τι σκέφτεστε να κάνετε με αυτό το τεράστιο χρέος που φτάνει στα 140 δισ. ευρώ, οφειλές σε Εφορία και Ασφαλιστικά Ταμεία; 

Όπως γνωρίζετε, η πορεία της οικονομίας αξιολογείται από σύνολο δεικτών. Και αρκετοί δείκτες συνηγορούν ότι η οικονομία έχει αρχίσει και βελτιώνεται.
Οι αποδόσεις των ομολόγων έχουν μειωθεί σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα, η χώρα δανείστηκε έντοκα γραμμάτια με αρνητικό επιτόκιο και εξέδωσε 10ετές ομόλογο με κόστος δανεισμού χαμηλότερο από το 1/3 αντίστοιχης έκδοσης της προηγούμενης Κυβέρνησης (1,5% σήμερα σε σχέση με 3,9% μόλις πριν από 6 μήνες), ο δείκτης οικονομικού κλίματος σημείωσε την υψηλότερη επίδοση από το 2008, οι δημοσιονομικοί στόχοι επιτυγχάνονται, η ανεργία μειώνεται, κεφαλαιακοί περιορισμοί πλέον δεν υφίστανται.
Φυσικά το ιδιωτικό χρέος αποτελεί μία ανοιχτή «πληγή» για τη χώρα. Υπενθυμίζεται ότι αυτό, εξαιτίας της υπερφορολόγησης που επέβαλε η προηγούμενη Κυβέρνηση, διογκώθηκε κατά 63% την προηγούμενη τετραετία.
Η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, αντιλαμβανόμενη το πρόβλημα, καταβάλει προσπάθειες για την αντιμετώπισή του.
Προχώρησε στη βελτίωση και διεύρυνση του θεσμικού πλαισίου ρύθμισης των οφειλών προς εφορία και ασφαλιστικά ταμεία σε 120 δόσεις.
Περισσότερα από 1.000.000 ΑΦΜ ρύθμισαν οφειλές τους.
Η ρύθμιση, η οποία η αλήθεια είναι ότι ξεκίνησε από την προηγούμενη Κυβέρνηση αλλά ήταν ατελής, τελικά πέτυχε.
Μεγάλο μέρος οφειλετών που μπορούσαν να μπούν στη ρύθμιση, το έκαναν.
Συγκεκριμένα, 1 στους 3 οφειλέτες συμπολίτες μας υπήχθησαν στη ρύθμιση, έχοντας ληξιπρόθεσμες οφειλές ποσού μεγαλύτερου των 1.500 ευρώ.
Η επιτυχία αυτή καθίσταται ακόμα μεγαλύτερη αν ληφθεί υπόψη ότι το 70% του συνόλου των οφειλετών αντιστοιχεί σε μικροοφειλέτες με χρέος έως 500 ευρώ, οι οποίοι δεν είχαν ουσιαστικό λόγο να ενταχθούν στη ρύθμιση, καθώς και σε οφειλέτες με χρέη παλαιών ετών των οποίων η είσπραξη καθίσταται ιδιαιτέρως δύσκολη έως αδύνατη.
Σε κάθε περίπτωση, μεσοπρόθεσμος στόχος της Κυβέρνησης είναι να δημιουργήσει ένα σύγχρονο και ενιαίο πλαίσιο όπου τα νοικοκυριά και οι επιχειρήσεις θα μπορούν να διακανονίσουν όλα τα χρέη τους, με μια ολοκληρωμένη προσέγγιση.
Θα χρησιμοποιήσουμε τις διεθνείς βέλτιστες πρακτικές και θα συνεργαστούμε με τους εταίρους μας.

Από την στιγμή που ο οφειλέτης μπει στη ρύθμιση των 120 δόσεων, τι γίνεται με την κατάσχεση του τραπεζικού λογαριασμού του; 

Η ρύθμιση ολοκληρώθηκε.
Σε όσους μπήκαν, έχει ανασταλεί η κατάσχεση.
Όμως σε περίπτωση απώλειας των ευεργετημάτων της ρύθμισης, τα µέτρα που έχουν ανασταλεί επανέρχονται.

Με το…τσουνάμι των αναδρομικών στους συνταξιούχους μετά τις αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας, που είναι κάποια δισ. ευρώ τι θα κάνετε; 

Καταρχήν ας περιμένουμε το σύνολο των δικαστικών αποφάσεων και τότε θα αξιολογήσουμε τις πραγματικές δημοσιονομικές διαστάσεις αυτών.
Επί της αρχής, η Ελληνική Κυβέρνηση θα σεβαστεί τις τελεσίδικες δικαστικές αποφάσεις, στο πλαίσιο των δημοσιονομικών δυνατοτήτων της οικονομίας και των δημοσιονομικών προτεραιοτήτων της χώρας.
Οι συνταξιούχοι που θα δικαιούνται – δικαστικά – επιστροφή αναδρομικών, θα ικανοποιηθούν.
Δεν θα επιτρέψουμε όμως η ελληνική οικονομία να αποσταθεροποιηθεί.
Και σε αυτό το στόχο καλούμε να συμβάλλουν όλοι οι Έλληνες.

Ποια η τύχη των δεκάδων χιλιάδων δανειοληπτών με την μεταφορά των μη εξυπηρετούμενων δανείων ύψους πάνω από 30 δισ. ευρώ στον «Ηρακλή»; Όπως και η τύχη των δανειοληπτών πρώτης κατοικίας; 

Στόχος της τιτλοποίησης δανείων είναι η βελτίωση της ποιότητας του ενεργητικού των τραπεζών, ώστε να «πυροδοτηθεί» η αναγκαία – σε υγιείς όμως πλέον βάσεις – πιστωτική επέκταση, η οποία συνιστά προϋπόθεση ενίσχυσης της ρευστότητας στην πραγματική οικονομία.
Οι πολίτες έχουν και θα έχουν τη δυνατότητα να ρυθμίσουν τις οφειλές τους.
Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσσεται και η προστασία της πρώτης κατοικίας.
Μάλιστα, μόλις την Τρίτη, εγκρίθηκε η πρώτη κρατική επιδότηση δόσης στεγαστικού δανείου σε οφειλέτη.
Καλούμε τους πολίτες, ειδικά μετά τις βελτιώσεις που επιφέραμε στη διαδικασία, να συμμετέχουν μαζικά, μέχρι το τέλος της χρονιάς, στο υφιστάμενο ευνοϊκό καθεστώς.
Φυσικά όμως υπάρχουν και οι συνεπείς δανειολήπτες. Σε αυτούς οι τράπεζες, για πρώτη φορά, σε συννενόηση και με την Κυβέρνηση, δρομολόγησαν και υλοποιούν συγκεκριμένες διευκολύνσεις, επιβραβεύοντας τη συνέπεια.

Ξαναρχίζουν οι πλειστηριασμοί. Δρομολογούνται από τις Τράπεζες 6.425 μέχρι τέλους του έτους. Επί δικαίων και αδίκων; Θα πετάξει στον δρόμο η Κυβέρνηση φτωχά νοικοκυριά;

Μα δεν σταμάτησαν ποτέ, αν εξαιρέσει κανείς τη διακοπή των δικαστηρίων.

Δεν μεταβλήθηκε το πλαίσιο, οι διαδικασίες και τα χρονοδιαγράμματα που διαμόρφωσε η προηγούμενη Κυβέρνηση.
Εμεις έχουμε αποδείξει, διαχρονικά, ότι προωθούμε πολιτικές με κοινωνικό πρόσημο και δικαιοσύνη, και ότι στεκόμαστε πάντα δίπλα σε αυτούς που έχουν πραγματική ανάγκη.
Και αυτό θα πράξουμε και το επόμενο χρονικό διάστημα, εξαιρώντας τους στρατηγικούς κακοπληρωτές.

Η Ελλάδα υποχώρησε στην ανταγωνιστικότητα κατά δυο θέσεις. Αυτό δεν κάνει ζημιά στην ελληνική οικονομία; 

Προφανώς κάνει.
Η υποχώρηση όμως της χώρας στον δείκτη ανταγωνιστικότητας είναι απόρροια των πολιτικών των τελευταίων ετών, αφού κάθε χρόνο, από το 2014 και μετά, υποβαθμιζόμαστε στις σχετικές διεθνείς κατατάξεις.
Η σημερινή Κυβέρνηση έχει ως στόχο την αναβάθμιση της διαρθρωτικής ανταγωνιστικότητας της οικονομίας.
Και σε αυτή την κατεύθυνση προσανατολίζονται και συγκλίνουν όλες οι προσπάθειές της.
Έχουμε ήδη νομοθετήσει μια νέα δομή και λειτουργία του Κράτους, προκειμένου να περιορίσουμε τη γραφειοκρατία, την πολυνομία και την αδιαφάνεια.
Προωθούμε το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων και αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας.
Με το τελευταίο νομοσχέδιο που καταθέσαμε στη Βουλή δημιουργούμε καλύτερες προϋποθέσεις για την προσέλκυση και υλοποίηση επενδύσεων. Συγκεκριμένα, μεταξύ άλλων, καταργούνται οι παρωχημένοι «βαθμοί όχλησης» που επιβαρύνουν χρονικά και οικονομικά τις αδειοδοτικές διαδικασίες των μεταποιητικών δραστηριοτήτων, δίνονται κίνητρα για την εγκατάσταση επιχειρήσεων σε επιχειρηματικά πάρκα, δημιουργείται Ενιαίος Ψηφιακός Χάρτης, επιταχύνεται η αξιολόγηση και παρακολούθηση υλοποίησης των επενδυτικών σχεδίων, επισπεύδεται η αδειοδότηση για κεραίες των τηλεπικοινωνιακών παρόχων, θέτονται δικλίδες αποτροπής της αδήλωτης εργασίας, επιταχύνεται η δικαστική διαδικασία.
Ενώ φέρνουμε σύντομα ένα νέο, σταθερό φορολογικό πλαίσιο, με αναπτυξιακή διάσταση.
Όλα τα ανωτέρω θα συνεισφέρουν στην βελτίωση των δεικτών ανταγωνιστικότητας της ελληνικής οικονομίας.
Κάνετε μικρή υπομονή.

Ποια είναι τα μηνύματα που εκπέμπει το προσχέδιο του προϋπολογισμού; 

Η Κυβέρνηση και το οικονομικό επιτελείο στέλνουν ένα ξεκάθαρο μήνυμα σε όλους τους πολίτες.
Πλέον σχεδιάζονται και εφαρμόζονται πολιτικές όχι ταξικές, αλλά αυτές που απευθύνονται σε όλες τις Ελληνίδες και σε όλους τους Έλληνες.
Παράλληλα το Προσχέδιο σηματοδοτεί μια ριζική στροφή της οικονομικής πολιτικής από την υπερφορολόγηση και την αποεπένδυση, προς την ανάπτυξη, την προσέλκυση επενδύσεων και την αύξηση της απασχόλησης.
Λυπούμαστε που οι «λεκτικές κατηγορίες» των ιδεολογικοπολιτικών αντιπάλων μας δεν επιβεβαιώνονται και καταρρέουν.

Ποιες είναι οι ελαφρύνσεις για τα χαμηλά εισοδήματα και τις ευάλωτες ομάδες της κοινωνίας μας; Ποιο είναι το φιλολαϊκό πρόσωπο του προϋπολογισμού;

Η Κυβέρνηση έχει αποδείξει ότι όταν υφίσταται δημοσιονομικός χώρος τον αξιοποιεί επ’ ωφελεία κυρίως των χαμηλότερων εισοδηματικών στρωμάτων και της μεσαίας τάξης.
Το έκανε, αρχικά, με τη μεγάλη μείωση του ΕΝΦΙΑ και το βελτιωμένο πλαίσιο ρυθμίσεων ληξιπρόθεσμων οφειλών των ιδιωτών.
Το έκανε με τη βελτίωση του πλαισίου προστασίας της πρώτης κατοικίας.
Το κάνει με την εμπροσθοβαρή αξιοποίηση του επιδόματος θέρμανσης, το οποίο επιπλέον θα είναι και διευρυμένο.
Και θα το κάνει και με τις πολιτικές που εμπεριέχονται στο Προσχέδιο του Προϋπολογισμού.
Πέρα από τη μείωση του φόρου φυσικών προσώπων για τα χαμηλότερα εισοδήματα, μειώνεται η φορολογία στα νομικά πρόσωπα, μέτρο που αφορά και χιλιάδες μικρομεσαίες επιχειρήσεις.
Διατηρείται το αφορολόγητο, ενώ παρέχεται πρόσθετο αφορολόγητο 1.000 ευρώ για κάθε παιδί, μέχρι και τα 4 τέκνα, διευρύνοντας το υφιστάμενο σήμερα καθεστώς.
Επιπλέον, μειώνονται οι ασφαλιστικές εισφορές για πλήρους απασχόλησης εργαζόμενους.
Με τα μέτρα αυτά, όλα τα εισοδηματικά στρώματα έχουν όφελος στο διαθέσιμο εισόδημα, το οποίο είναι – σε ποσοστό – μεγαλύτερο στα χαμηλότερα κλιμάκια.
Έτσι προκύπτει μείωση των εισοδηματικών ανισοτήτων.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις μας, για δηλωθέντα εισοδήματα έως 8.500 ευρώ, η συνολική φορολογική επιβάρυνση μειώνεται, κατά μέσο όρο, 20%. Αντίθετα, η αντίστοιχη μείωση σε υψηλά εισοδήματα, άνω των 26.000 ευρώ, ανέρχεται σε μονοψήφιο ποσοστό.

Ποιος είναι ο στόχος στον…πόλεμο κατά της φοροδιαφυγής; Μπορεί να χτυπηθεί; Με ποιο τρόπο και με τι οφέλη; 

Πιστεύω ότι ο αγώνας κατά της φοροδιαφυγής είναι ουσιαστικά αγώνας υπέρ της κοινωνικής δικαιοσύνης.
Ενδεικτικά σας λέω ότι θα υλοποιήσουμε δέσμη μέτρων που θα διευρύνει τη φορολογική βάση. Στόχος μας είναι η αποτελεσματικότερη στόχευση των ελέγχων μέσω της εφαρμογής έμμεσων τεχνικών ελέγχου και άλλων βέλτιστων πρακτικών, η ενοποίηση βάσεων για την αξιοποίηση κάθε διαθέσιμης πληροφορίας, η διεύρυνση της ηλεκτρονικοποίησης και των ηλεκτρονικών συναλλαγών.
Επιπρόσθετα, οι χαμηλότεροι φορολογικοί συντελεστές θα βελτιώσουν τη φορολογική συμμόρφωση και θα μειώσουν τα κίνητρα για φοροδιαφυγή.
Σχετική μελέτη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την Ελλάδα, το επιβεβαιώνει.

 

 

Ποιο είναι το όραμά σας για την ελληνική οικονομία και μια ανθρώπινη ζωή του Έλληνα, ως ένας πολίτης που θέλει να βοηθήσει τον τόπο και να αφήσει ένα ισχυρό αποτύπωμα; 

Πιστεύω ότι κοινός στόχος μας πρέπει να είναι η συγκρότηση μιας παραγωγικής, εξωστρεφούς και διεθνώς ανταγωνιστικής εθνικής οικονομίας.
Μιας οικονομίας που θα διακρίνεται από υψηλή παραγωγικότητα και υψηλή ποιότητα των διεθνώς εμπορεύσιμων αγαθών και υπηρεσιών.
Μία οικονομία που θα παράγει.
Ταυτόχρονα πρέπει να έχουμε υγιή και πειθαρχημένα δημόσια οικονομικά, καθώς και ευσταθές τραπεζικό σύστημα.
Οι πολιτικές μας πρέπει να επιτυγχάνουν καλές ισορροπίες μεταξύ οικονομικής αποδοτικότητας και κοινωνικής δικαιοσύνης.
Τα ανωτέρω αποτελούν αναγκαίες και εν πολλοίς ικανές συνθήκες για να έχουμε διαχρονικά μια ολόπλευρα ισχυρή Ελλάδα, στην οποία οι Έλληνες πολίτες θα προωθούν την ατομική τους ευημερία.

Στα διεθνή φόρα και κυρίως στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, στο Eurogroup, πως αντιμετωπίζουν την Ελλάδα, αν βλέπουν φως, αν βοηθούν για άμεση έξοδο από τα δεσμά που έχουν αφήσει τα Μνημόνια και δεν μας θεωρούν το απολωλό πρόβατο. Και βεβαίως πως είναι αντιμετώπισή τους στον Χρήστο Σταϊκούρα. 
Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το κλίμα για τη χώρα μας στους Ευρωπαϊκούς και διεθνείς θεσμούς αλλάζει, προς τη θετική κατεύθυνση.
Το διαπίστωσα στις πρόσφατες συνεδριάσεις του Eurogroup και του Ecofin στο Ελσίνκι και στο Λουξεμβούργο, στις συναντήσεις στο πλαίσιο της ετήσιας συνόδου του ΔΝΤ στην Ουάσινγκτον, αλλά και στις κατ’ ιδίαν επαφές που έχω συνεχώς με αξιωματούχους, εντός και εκτός χώρας.
Η Ελλάδα επιδιώκει να κινείται και να συνομιλεί με σοβαρότητα, υπευθυνότητα και αξιοπιστία.
Επιδώκει να προβαίνει σε προσεκτικές και μεθοδικές πολιτικές κινήσεις.
Επιδιώκω η παρουσία του Υπουργού Οικονομικών σε ευρωπαϊκούς συλλογικούς θεσμούς να πραγματοποιείται με όρους εκτέλεσης μιας εθνικής αποστολής, εθνικής αξιοπρέπειας και ισότιμης συμμετοχής της χώρας στην Ευρωζώνη και την προοπτική της.
Παράλληλα οι εταίροι, αντιλαμβανόμενοι ότι και αυτοί με δικές τους άστοχες εκτιμήσεις και λάθη συνέβαλαν στη μεγέθυνση και παράταση του ελληνικού προβλήματος, συγκλίνουν πλέον στις προσπάθειες για την ανασυγκρότηση της οικονομίας.

Το «Παρόν» αποκάλυψε ότι οι Τράπεζες πουλάνε στα Funds κόκκινα δάνεια κάτω από το 1% του ποσού του δανείου. Γιατί η Τράπεζα δεν δίνει στον οφειλέτη το δάνειο του όχι κάτω από το 1% αλλά στο πχ. στο 10%; Η Kυβέρνηση δεν πρέπει να παρέμβει; Όταν μάλιστα το funds θα πάρει από τον δανειολήπτη ό,τι έχει και δεν έχει και θα τον κυνηγάει μια ζωή. 

Η επίλυση του προβλήματος των κόκκινων δανείων αποτελεί προτεραιότητα προκειμένου να είναι εκ νέου οι τράπεζες σε θέση να χρηματοδοτήσουν την πραγματική οικονομία. Ήδη, όπως προκύπτει από δημοσιευμένα στοιχεία, οι τράπεζες συνάπτουν  συμφωνίες πώλησης, οι τιμές των οποίων εξαρτώνται – μεταξύ άλλων – από αναμενόμενο ποσοστό ανακτησιμότητας των δανείων [π.χ. επίπεδα της τάξης του 1% αφορούν συνήθως πλήρως ακάλυπτες απαιτήσεις με μηδαμινή ανακτησιμότητα].
Θα ήθελα επίσης να τονίσω ότι το κράτος δεν παρεμβαίνει σε διμερείς συμφωνίες μεταξύ ιδιωτών στις οποίες εμπίπτουν οι πωλήσεις δανείων.
Αυτή τη στιγμή υπάρχει θεσμικό πλαίσιο το οποίο βάσει συγκεκριμένων, εισοδηματικών κυρίως κριτηρίων, προστατεύει τους πιο αδύναμους συμπολίτες μας που αδυνατούν να ανταπεξέλθουν στην τήρηση των δανειακών τους υποχρεώσεων. Και σε αυτό, βοηθάει και η Κυβέρνηση, με τη συμμετοχή του Κρατικού Προϋπολογισμού.
Ταυτόχρονα, οι τράπεζες παρέχουν λύσεις ρύθμισης δανείων σε συνεργάσιμους δανειολήπτες, λαμβάνοντας υπόψη τις πραγματικές δυνατότητες αποπληρωμής.
Θα έλεγα, με απλά λόγια, ότι η πώληση δανείου είναι συνήθως το τελευταίο βήμα, αφού η τράπεζα έχει εξαντλήσει όλα τα περιθώρια επίτευξης συμβιβαστικής λύσης με τον πιστούχο.
Φαντάζομαι γίνεται κατανοητό ότι τέτοιου είδους πρόταση δημιουργεί σοβαρό θέμα «ηθικού κινδύνου», διαβρώνει την κουλτούρα πληρωμών και αποτελεί αδικία ως προς τους συμπολίτες μας οι οποίοι, παρά τις δυσκολίες, τηρούν τις δανειακές τους υποχρεώσεις.

Ποιά είναι η εκτίμηση της Κυβέρνησης για το ρυθμό μεγέθυνσης (ανάπτυξης) το 2019;

Εκτιμούμε ότι ο ρυθμός μεγέθυνσης κατά το δεύτερο εξάμηνο του τρέχοντος έτους θα είναι αρκετά υψηλότερος από αυτόν που υπήρξε κατά το πρώτο, όταν και διαμορφώθηκε στο 1,5%, ωθώντας τη μέση ετήσια επίδοση στο 2% για το 2019, όπως καταγράφεται και στο Προσχέδιο του Προϋπολογισμού.

Πόσες θα είναι οι εγγυήσεις που θα παρέχει το Ελληνικό δημόσιο στους αγοραστές των ομολόγων; Θα αποτελέσουν μέρος του δημόσιου χρέους; Τι θα πάρει το δημόσιο σε αντάλλαγμα για τις εγγυήσεις που θα δώσει;

Το σχέδιο προβλέπει ότι το Κράτος θα εγγυάται το καλύτερο και πιο ασφαλές κομμάτι των ομολόγων.
Γι’ αυτές τις εγγυήσεις, οι τράπεζες θα καταβάλλουν προμήθειες στο Δημόσιο.
Επομένως ο πολίτης όχι μόνο δεν θα πληρώνει, αλλά θα επωφεληθεί από το σχέδιο.

Παρατηρούμε ότι με μεγέθυνση (ανάπτυξη) στο 2,8%, το πλεόνασμα που υπολογίζετε στο προσχέδιο προϋπολογισμού είναι 3,56%. Αυτό σημαίνει ότι με χαμηλότερο ρυθμό μεγέθυνσης θα υπάρξει δημοσιονομικό κενό το 2020; Έχει εγκαταλειφθεί οριστικά ο στόχο περιορισμού των πλεονασμάτων;

Καταρχήν εκτιμούμε ότι οι προβλέψεις μας είναι ρεαλιστικές, λαμβάνοντας υπόψη την αρνητική διεθνή συγκυρία, αλλά συνεκτιμώντας τις αναπτυξιακές μεταρρυθμιστικές πρωτοβουλίες της Κυβέρνησης και τις επεκτατικές δημοσιονομικές πολιτικές του 2020, κυρίως στην κατεύθυνση της μείωσης των φόρων.
Ήδη, οι Ευρωπαίοι εταίροι αναγνωρίζουν ότι, σύμφωνα με τα μέχρι τώρα στοιχεία και τις διαθέσιμες εκτιμήσεις, δεν υφίσταται δημοσιονομικό κενό ούτε για το 2019, ούτε για το 2020.
Είναι και αυτό αποτέλεσμα της αποκατάστασης της εμπιστοσύνης στην οικονομία μας, αλλά και των προσδοκιών των πολιτών για μείωση των φόρων, που αυξάνει την ανταπόκριση στις υποχρεώσεις τους.
Όσον αφορά τα πρωτογενή πλεονάσματα, ο στόχος μας δεν αλλάζει.
Η μείωση των πρωτογενών πλεονασμάτων βρίσκεται στον πυρήνα της στρατηγικής μας.
Η συζήτηση – διαπραγµάτευση σχετικά με το θέμα έχει αρχίσει και συνεχίζεται σύμφωνα µε τον σχεδιασμό.
Αναγνωρίζεται ότι µε σταθερό βήμα προχωράμε στην υλοποίηση των πολιτικών µας.
Οι συνθήκες ωριμάζουν.
Θεωρώ ότι θα έχουμε θετική κατάληξη στο ζήτημα την επόμενη χρονιά.

ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΟ ΠΑΡΟΝ

Share

Εκτύπωση άρθρου Εκτύπωση άρθρου
TwitterInstagramYoutube