Η δίωξη του λαθρεμπορίου αποτελεί αρμοδιότητα την οποία ασκεί η Τελωνειακή Υπηρεσία του ΥΠΟΙΚ. Η ύπαρξη μεγάλης έκτασης θαλασσίων συνόρων και το πλήθος των νησιών της χώρας μας, καθιστά επιβεβλημένη την αποτελεσματική αντιμετώπισή του.
Με δεδομένη τη γεωμορφολογική θέση της χώρας μας, η δίωξη του λαθρεμπορίου στη θάλασσα χωρίς σκάφη είναι σήμερα από αναποτελεσματική έως ανύπαρκτη.
Η Τελωνειακή Υπηρεσία του ΥΠΟΙΚ, στο πλαίσιο της ενίσχυσης των θαλασσίων ελέγχων που πρέπει να διεξαγάγει, έχει ήδη αποκτήσει δύο καινούργια σκάφη για την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου, τα οποία όμως ποτέ δεν λειτούργησαν.
Τα δύο υπάρχοντα αντιλαθρεμπορικά σκάφη του ΥΠΟΙΚ που έχουν εδώ και δύο χρόνια παραληφθεί δεν έχουν αναλάβει δράση και παραμένουν σε αχρηστία σε υπόστεγο των Ναυπηγείων Ελευσίνας.
Και όλα αυτά, ενώ είναι δεδομένη τόσο η γενικότερη οικονομική κατάσταση στην οποία βρίσκεται η χώρα, όσο και η σημαντική υστέρηση των εσόδων έναντι των στόχων όπως αυτή αποτυπώνεται στην μηνιαία πορεία εκτέλεσης του Προϋπολογισμού αλλά και η από καιρό επίμονα διατυπωμένη πρόθεση της Κυβέρνησης για πάταξη της φοροδιαφυγής.
Κατόπιν τούτων,
ΕΡΩΤΑΤΑΙ
ο κ. Υπουργός:
1. Για ποιο λόγο δεν τίθενται σε επιχειρησιακή ετοιμότητα και δεν αξιοποιούνται τα υπάρχοντα δύο αντιλαθρεμπορικά σκάφη, τα οποία αντί να περιπολούν μένουν καθηλωμένα με αποτέλεσμα να μην εντείνονται οι έλεγχοι για την αντιμετώπιση του λαθρεμπορίου και την πάταξη της φοροδιαφυγής;