Οι Κάρτες Ελεύθερης Διέλευσης των δημοτών της Πελασγίας από τα διόδια Πελασγίας χορηγήθηκαν το έτος 2000, σύμφωνα με την παρ. 6 του άρθρου 21 του Ν. 2539/1997 και το Α.Π. 198145/11-11-2008 έγγραφο της «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.», για να εξυπηρετήσουν την ανάγκη επικοινωνίας των δημοτών με τον γειτονικό δήμο Εχιναίων, κυρίως για μετάβαση στα κτήματά τους, αλλά και με το κέντρο του Νομού Φθιώτιδας, για μετάβαση στην εργασία τους, καθώς έως και σήμερα δεν έχει κατασκευαστεί ο παράλληλος του ΠΑΘΕ, ASR 4-5. Ο παράλληλος δρόμος ASR 4-5 είναι ζωτικής σημασίας για την περιοχή της Πελασγίας και η μη κατασκευή του έχει δυσχεράνει τη μετακίνηση των δημοτών. Παράλληλα, ο παλιός επαρχιακός δρόμος Λαμίας – Βόλου, που διέρχεται από την Πελασγία θεωρείται επικίνδυνος, διότι έχει κατασκευαστεί το 1936, χωρίς να έχει γίνει καμία βελτίωσή του από τότε, ενώ διαθέτει στενό οδόστρωμα μέγιστου πλάτους 4 μέτρων με ελικοειδείς, απότομες στροφές και χωρίς ορατότητα.
Σύμφωνα με απόφαση της παραχωρησιούχου εταιρείας «ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΑΙΓΑΙΟΥ Α.Ε.», ορίζεται η μη αντικατάσταση των καρτών Ελεύθερης Διέλευσης των δημοτών και συμφωνείται η παροχή έκπτωσης στις μετακινήσεις τους προς και από τον τόπο εργασίας τους, για το χρονικό διάστημα που υπολείπεται για την ολοκλήρωση της παράπλευρης οδού ASR 4-5. Συγκεκριμένα, τα διόδια για κάθε διέλευση ορίζονται στα πενήντα λεπτά (0,50 ευρώ), ενώ θα επιτρέπονται έως πενήντα (50) διελεύσεις το μήνα για κάθε όχημα.
Καθώς δεν έχει κατασκευαστεί ακόμη ο παράλληλος ASR 4-5 και δεν υπάρχει άλλος δρόμος διέλευσης των δημοτών παρά μόνο του ΠΑΘΕ,
ΕΡΩΤΑΤΑΙ
Ο κ. Υπουργός:
1) Με ποιον τρόπο το Υπουργείο θα εξασφαλίσει την ελεύθερη και απρόσκοπτη μετακίνηση των πολιτών μέσα στα όρια του δήμου τους, και συγκεκριμένα των δημοτών του Δήμου Πελασγίας του Νομού Φθιώτιδας;
2) Υπάρχει η πρόθεση, κατόπιν συνεννόησης με την Παραχωρησιούχο εταιρεία «ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ Α.Ε.», για την αντικατάσταση των Καρτών Ελεύθερης Διέλευσης των δημοτών του Δήμου Πελασγίας από τον Σταθμό Διοδίων Πελασγίας, ώστε να μετακινούνται χωρίς διόδια μέχρι την κατασκευή του ASR 4-5;
3) Πότε υπολογίζεται να ολοκληρωθεί η κατασκευή του παράλληλου ASR 4-5;