88η ΔΕΘ: Άρθρο του Υπουργού ΥΜΕ στη ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ της Κυριακής | 8.9.2024

Οι περιφερειακές ανισότητες αποτελούν σημαντική πρόκληση για την ισόρροπη και διατηρήσιμη ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας, όπως περιγράφεται και στα συμπεράσματα της έρευνας του ΙΟΒΕ «Έκθεση Κοινωνικών και Οικονομικών  Τάσεων στις Ελληνικές Περιφέρειες».

Η ανάπτυξη σύγχρονων υποδομών και βιώσιμων μεταφορών λειτουργεί ως πολλαπλασιαστής της οικονομικής μεγέθυνσης, συμβάλλοντας καταλυτικά στην άμβλυνση των περιφερειακών ανισοτήτων.

Άλλωστε, προηγούμενες μελέτες του Ιδρύματος έχουν καταδείξει ότι κάθε ευρώ που αξιοποιείται στις κατασκευές αποφέρει σχεδόν διπλάσια αξία στη συνολική οικονομική δραστηριότητα.

Στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών εργαζόμαστε για τη μείωση του χάσματος μεταξύ των περιφερειών της χώρας, μέσα από την αποτελεσματική προώθηση εν εξελίξει έργων και τον ρεαλιστικό σχεδιασμό νέας δέσμης παρεμβάσεων, σε όλη την Επικράτεια.

Ειδικά στη Βόρεια Ελλάδα, τον τελευταίο χρόνο ολοκληρώνονται ή/και δρομολογούνται εμβληματικά, αλλά και μικρότερης έκτασης έργα, τα οποία βελτιώνουν την ποιότητα ζωής των πολιτών και αφήνουν ισχυρό αναπτυξιακό αποτύπωμα στην τοπική οικονομία και κοινωνία.

 

Εμβληματικά έργα υποδομών που υλοποιούνται στη Βόρεια Ελλάδα

  • Η βασική γραμμή του Μετρό της Θεσσαλονίκης αναμένεται να ξεκινήσει τη λειτουργία της φέτος τον Νοέμβριο. Η Θεσσαλονίκη σε περίπου δύο μήνες θα διαθέτει ένα από τα πιο σύγχρονα Μετρό στην Ευρώπη, με ενσωματωμένα τα πλέον καινοτόμα συστήματα και τις πιο απαιτητικές προδιαγραφές ποιότητας, λειτουργικότητας και ασφάλειας. Το Μετρό κάθε ώρα θα εξυπηρετεί κατά μέγιστο 18.000 επιβάτες ανά κατεύθυνση, ενώ με την ενσωμάτωση και της επέκτασης προς την Καλαμαριά, στο δεύτερο εξάμηνο του 2025, προβλέπεται να εξυπηρετούνται καθημερινά 313.000 επιβάτες. Στα άμεσα οφέλη συγκαταλέγονται η μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος και ο περιορισμός του κυκλοφοριακού προβλήματος στη Θεσσαλονίκη.
  • Στο Flyover οι εργασίες προχωρούν και αναμένεται το προσεχές διάστημα να εξελιχθούν με ακόμη υψηλότερες ταχύτητες. Ο υπερσύγχρονος αυτός αυτοκινητόδρομος θα εξασφαλίσει ταχύτερες και ασφαλέστερες μετακινήσεις.
  • Παραδόθηκε το τμήμα Λαμία – Καλαμπάκα του Ε-65 και απομένει το βόρειο τμήμα μέχρι την Εγνατία Οδό. Ένας σύγχρονος και ασφαλής αυτοκινητόδρομος που θα διασχίζει την κεντρική Ελλάδα, ανοίγοντας νέους εμπορικούς δρόμους σε όλο το μήκος, αλλά και στις απολήξεις του.
  • Ο Οδικός Άξονας Ιωάννινα – Κακαβιά, επαναδημοπρατήθηκε. Το έργο έχει ιδιαίτερη σημασία για την Ήπειρο και επιπλέον, γεφυρώνει τη Βόρεια Ελλάδα με τα Νοτιοδυτικά Βαλκάνια, γεγονός που έχει τεράστια αξία για το εμπόριο και τον τουρισμό.
  • Η αναβάθμιση του Σιδηροδρομικού Δικτύου στη Βόρεια Ελλάδα αποσκοπεί στην ενίσχυση της ανάπτυξης και της γεωστρατηγικής της σημασίας. Εξασφαλίστηκε πρόσφατα χρηματοδότηση και από την Ευρωπαϊκή Ένωση, για έργα όπως:
  • Η κατασκευή της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Νέα Καρβάλη – Τοξότες, η οποία στοχεύει στην ανάπτυξη του ομώνυμου λιμένα και την αξιοποίηση της παρακείμενης ΒΙ.ΠΕ.
  • Η ανακατασκευή της γραμμής Πύθειο – Ορμένιο.
  • Η αναβάθμιση της υποδομής και επιδομής στο τμήμα Μουριές – Στρυμόνας – Προμαχώνας.
  • Η οριστική μελέτη της ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας.

Παράλληλα, σε φάση διαγωνιστικής διαδικασίας βρίσκεται το έργο της βαριάς συντήρησης σε επιλεγμένα τμήματα του άξονα Στρυμόνα – Δράμας.

Τέλος, από το Πρόγραμμα Δημόσιων Επενδύσεων χρηματοδοτούνται 100 Αυτόματα Συστήματα Ισόπεδων Διαβάσεων (ΑΣΙΔ) προηγμένης τεχνολογίας, ενώ ολοκληρώνονται οι οριστικές μελέτες της νέας χάραξης στην περιοχή του Ιάσμου και στον Πολύανθο, στο τμήμα Κομοτηνής – Αλεξανδρούπολης.

 

Μικρότερα έργα υποδομών

  • Αναδείχθηκε προσωρινός ανάδοχος για την κατασκευή των Αστυνομικών Μεγάρων Βέροιας και Αλεξανδρούπολης.
  • Δρομολογήθηκε η ανακατασκευή του ελικοδρομίου στη Σαμοθράκη.
  • Προωθήθηκε η βελτίωση του Λιμένα Αλιευτικών Σκαφών στο Νέο Μαρμαρά Χαλκιδικής.
  • Υλοποιούνται έργα αποχέτευσης όμβριων υδάτων Νότιου Τμήματος Καλαμαριάς.
  • Θεμελιώθηκε το νέο 12θέσιο Δημοτικό Σχολείο Κάτω Νευροκοπίου.

Στον τομέα της διαχείρισης των υδάτων υπεγράφησαν συμβάσεις έργων με άμεση ωφέλεια για τις τοπικές κοινωνίες και τη δραστηριότητα του πρωτογενούς τομέα. Συγκεκριμένα:

  • Αρδευτικό δίκτυο στον Γέρμα Καστοριάς.
  • Φράγμα και ταμιευτήρας αγωγού μεταφοράς νερού στη Ν. Τρίγλια Χαλκιδικής.
  • Συστήματα εξοικονόμησης νερού και ενέργειας στο αρδευτικό δίκτυο ΤΟΕΒ Νιγρίτας.

Συνοψίζοντας, η επένδυση στην κατασκευή έργων υποδομής δημιουργεί ένα πάγιο εθνικό κεφάλαιο, υποστηρίζει την οικονομική ανάπτυξη και εξασφαλίζει καλύτερες συνθήκες διαβίωσης στους πολίτες.

 

Το εύρος των παρεμβάσεων που πραγματοποιούνται στη Βόρεια Ελλάδα, από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, αποτελεί μια ισχυρή εγγύηση για την περαιτέρω ανάπτυξη της περιοχής, με στόχο όχι μόνο την άμβλυνση των ανισοτήτων, αλλά και την ανάδειξή της σε πρότυπο ολιστικής προόδου για όλη τη χώρα.

Share

Εκτύπωση άρθρου Εκτύπωση άρθρου
TwitterInstagramYoutube