88η ΔΕΘ: Άρθρο Υπουργού ΥΜΕ στη Ναυτεμπορική | 8.9.2024

Η 88η Διεθνής Έκθεση Θεσσαλονίκης βρίσκει την πόλη σε ένα μεταίχμιο, με εμβληματικά έργα, τα οποία περίμεναν οι πολίτες επί δεκαετίες, να ολοκληρώνονται άμεσα ή να βρίσκονται σε τροχιά υλοποίησης.

Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών εφαρμόζει το συγκροτημένο κυβερνητικό σχέδιο στο πεδίο της δημόσιας μεταφοράς, αλλάζοντας τον συγκοινωνιακό χάρτη της Θεσσαλονίκης και ταυτόχρονα, δημιουργεί υποδομές που ενισχύουν τη διασύνδεση της πόλης και ευρύτερα της Βόρειας Ελλάδας με τις γειτονικές χώρες, διευρύνοντας και ανοίγοντας νέους εμπορικούς δρόμους.

Αιχμές αυτής της προσπάθειας είναι:

  • η λειτουργία του Μετρό στη Θεσσαλονίκη,
  • η υποστήριξη του ΟΑΣΘ με νέο στόλο και προσωπικό,
  • η κατασκευή του Flyover και
  • η πρόοδος και δρομολόγηση μεγάλων σιδηροδρομικών έργων.

Ειδικότερα:

  • Μετρό Θεσσαλονίκης: Η βασική γραμμή του σπουδαίου, αλλά και πολύπαθου αυτού έργου αναμένεται να ανοίξει τις πύλες της για το επιβατικό κοινό, φέτος, τον Νοέμβριο.

Η Θεσσαλονίκη θα αποκτήσει ένα από τα πιο σύγχρονα Μετρό της Ευρώπης, με τα πλέον καινοτόμα συστήματα και τις πιο απαιτητικές προδιαγραφές ποιότητας, λειτουργικότητας και ασφάλειας. Ταυτόχρονα, προχωρά η επέκταση προς την Καλαμαριά με χρονοδιάγραμμα παράδοσης μέσα στο 2ο εξάμηνο του 2025, εφόσον η πρόοδος του έργου συνεχιστεί με τους ίδιους ρυθμούς.

Τον τελευταίο χρόνο υπεγράφη, επίσης, η Σύμβαση λειτουργίας και  συντήρησης του έργου, αποκαταστάθηκαν και δόθηκαν στην κυκλοφορία, μετά από 17 έτη, οι χώροι που καταλάμβανε το εργοτάξιο στον σταθμό Βενιζέλου, ενώ ολοκληρώθηκε η Μελέτη Ανάπτυξης Μετρό Θεσσαλονίκης. Η τελευταία, με ορίζοντα το 2040, προβλέπει ένα ολοκληρωμένο δίκτυο Μετρό, με δύο γραμμές και συνολικά 44 σταθμούς, που θα εξυπηρετεί – καθημερινά – 678.000 επιβάτες, 286.000 στα υπό κατασκευή έργα και 392.000 στις προτεινόμενες προεκτάσεις.

Αυτό σημαίνει ότι σχεδιάζουμε και δεν αυτοσχεδιάζουμε, ακριβώς γιατί οφείλουμε να λαμβάνουμε υπόψη τις μελλοντικές ανάγκες της πόλης.

  • ΟΑΣΘ: Ενόψει και της λειτουργίας του Μετρό, που θα διαμορφώσει ένα νέο συγκοινωνιακό μοντέλο στη Θεσσαλονίκη, τους τελευταίους μήνες έχουν γίνει σημαντικά βήματα υπέρ της αναβάθμισης του παρεχόμενου συγκοινωνιακού έργου του ΟΑΣΘ. Ο στόλος του ανανεώθηκε, σχεδόν, κατά το 1/3 με τα 110 νέα, σύγχρονα, ηλεκτρικά λεωφορεία που δρομολογήθηκαν και προσελήφθησαν περίπου 150 οδηγοί. Συγχρόνως, προχωρούν οι διαγωνισμοί για την ανάθεση συγκοινωνιακού έργου από τον ΟΣΕΘ, ενώ δρομολογούνται 164 μισθώσεις λεωφορείων.
  • Flyover: Οι εργασίες για το Flyover προχωρούν, όπως είναι ορατό από τους πολίτες και σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της ανάδοχου εταιρείας, κατά το επόμενο χρονικό διάστημα, θα εξελιχθούν με ακόμη υψηλότερες ταχύτητες. Με βάση τις συμβατικές υποχρεώσεις, η παράδοση του χρήσιμου και αναγκαίου αυτού οδικού άξονα τοποθετείται στον Μάιο του 2027.

Η νέα Περιφερειακή Οδός θα μπορεί να εξυπηρετεί 10.000 οχήματα ανά ώρα, σε σύγκριση με τα 5.000 οχήματα που διέρχονται σήμερα. Ως τότε, συνεργαζόμαστε με όλους τους φορείς για τον περιορισμό της όχλησης που συνεπάγεται για τους Θεσσαλονικείς η κατασκευή του Flyover, συνέπεια αναπόφευκτη, όταν κατασκευάζεται ένα μεγάλο και απαιτητικό τεχνικό έργο σε αστικό περιβάλλον.

  • Ενίσχυση της ασφάλειας, της διασυνδεσιμότητας και της εμπορευματικής κίνησης στο σιδηροδρομικό δίκτυο της Βορείου Ελλάδας: Στον σχεδιασμό του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για το σιδηροδρομικό δίκτυο της Βόρειας Ελλάδας περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, μια σειρά από έργα με σημαντικό αναπτυξιακό πρόσημο και γεωστρατηγικό αποτύπωμα, για τα οποία εξασφαλίστηκε πρόσφατα ευρωπαϊκή χρηματοδότηση και από την ΕΕ, όπως:
    • Η κατασκευή της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Νέα Καρβάλη – Τοξότες, που στοχεύει στην ανάπτυξη του ομώνυμου λιμένα και την αξιοποίηση της παρακείμενης ΒΙ.ΠΕ.
    • Η ανακατασκευή της γραμμής Πύθειο – Ορμένιο.
    • Η αναβάθμιση της υποδομής και επιδομής στο τμήμα Μουριές – Στρυμόνας – Προμαχώνας.
    • Η οριστική μελέτη της ηλεκτροκίνησης στο τμήμα από τη Θεσσαλονίκη μέχρι τον Προμαχώνα.

Παράλληλα, σε φάση διαγωνιστικής διαδικασίας βρίσκεται το έργο της βαριάς συντήρησης σε επιλεγμένα τμήματα του άξονα Στρυμόνα – Δράμας. Τέλος, από το Πρόγραμμα Δημόσιων Επενδύσεων χρηματοδοτείται με 25 εκατ. ευρώ, η προμήθεια, τοποθέτηση, λειτουργία και συντήρηση 100 Αυτομάτων Συστημάτων Ισόπεδων Διαβάσεων (ΑΣΙΔ) νέας προηγμένης τεχνολογίας, ενώ ολοκληρώνονται οι οριστικές μελέτες της νέας χάραξης στην περιοχή του Ιάσμου και στον Πολύανθο, στο τμήμα Κομοτηνής – Αλεξανδρούπολης.

Η κατασκευή αυτών των έργων θα βελτιώσει την ποιότητα των υπηρεσιών προς τους επιβάτες και θα πολλαπλασιάσει την εμπορευματική αξία του δικτύου, στοιχείο αναγκαίο για τη βιωσιμότητα του ίδιου του σιδηρόδρομου.

Στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών εργαζόμαστε με όραμα, μεθοδικότητα και επιμονή σε κάθε μία από τις παραπάνω ενότητες, με στόχο να μετατρέψουμε τη Θεσσαλονίκη και τη Βόρεια Ελλάδα σε πρότυπο ολιστικής ανάπτυξης για ολόκληρη την Ελλάδα.

  

2024-09-06 Ναυτεμπορική

Share

Εκτύπωση άρθρου Εκτύπωση άρθρου
TwitterInstagramYoutube