Άρθρο Υπουργού ΥΜE στην ετήσια έκδοση προβλέψεων του Economist για το 2025 | 25.1.2025

Η βιώσιμη ανάπτυξη των υποδομών και η βελτίωση της ποιότητας των μεταφορικών υπηρεσιών βρίσκονται στον πυρήνα της στρατηγικής στόχευσης της Κυβέρνησης, καθώς αποτελούν βασικούς πυλώνες για τη στήριξη της βιώσιμης οικονομικής ανάπτυξης, την ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής και τη μείωση των περιφερειακών ανισοτήτων.

Η συμβολή των υποδομών στη δημιουργία Εθνικού Εισοδήματος είναι αξιοσημείωτη, καθώς υπολογίζεται, αθροιστικά, στα 180 δισ. ευρώ από το 2000, με τεράστια συνεισφορά στην απασχόληση.

Έχοντας επίγνωση ότι οι ανάγκες είναι άπειρες, αλλά οι πόροι περιορισμένοι, προχωράμε, βήμα – βήμα στην υλοποίηση και τον σχεδιασμό μεγάλων ή και μικρότερης κλίμακας οδικών, σιδηροδρομικών, συγκοινωνιακών και άλλων έργων, που παρέχουν σημαντικές αποδόσεις στις τοπικές κοινωνίες και προωθούν τη συνδεσιμότητα, τη μεταφορά εμπορευμάτων και την οδική ασφάλεια.

Ένας άλλος καθοριστικός παράγοντας που μεταβάλλει τα δεδομένα είναι η κλιματική αλλαγή, η οποία ανάγει σε προτεραιότητα τη συντήρηση των υφιστάμενων υποδομών, που αποτελούν τον δομικό πλούτο της χώρας μας. Στην ίδια ενότητα εντάσσονται η αποκατάσταση των ζημιών από πρόσφατες φυσικές καταστροφές και η κατασκευή νέων έργων υψηλότερης ανθεκτικότητας, όπως επίσης, και η ανάπτυξη πλήθους παρεμβάσεων στο πεδίο της διαχείρισης των υδάτινων πόρων, όπως φράγματα, αρδευτικά, αντιπλημμυρικά και εγγειοβελτιωτικά έργα.

Στον τομέα των μεταφορών, τα κύρια θέματα εστιάζονται στην οργανωτική αναδιάρθρωση του σιδηροδρομικού τομέα, την ανανέωση του στόλου των λεωφορείων, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, με 1.200 νέα οχήματα έως το καλοκαίρι του 2025, την ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης μέσω γενναιόδωρων χρηματοδοτικών προγραμμάτων και την επέκταση του δημόσιου δικτύου φόρτισης, με στόχο τη βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών.

Στον σιδηρόδρομο, δρομολογούμε ένα στρατηγικό πλάνο σύνδεσης του σιδηροδρομικού δικτύου με τα μεγάλα λιμάνια της χώρας, έχοντας εξασφαλίσει υψηλή κοινοτική χρηματοδότηση. Επίσης, τον τελευταίο ενάμιση χρόνο έγιναν πολλές και στοχευμένες ενέργειες για την αποκατάσταση της λειτουργίας του σιδηροδρόμου, αλλά χρειάζεται χρόνος και συνεχής προσπάθεια για να τον φέρουμε στο επίπεδο που αξίζει στους πολίτες. Ενδεικτικά, προχωρά ο νέος, ενιαίος σιδηροδρομικός φορέας, και ολοκληρώθηκαν οι συμβάσεις για την εγκατάσταση των συστημάτων τηλεδιοίκησης και σηματοδότησης και του συστήματος αυτόματης προστασίας συρμών.

Στον τομέα των υποδομών, το 2025 είναι ένα έτος ορόσημο για την ολοκλήρωση, αλλά και την πρόοδο πολλών εμβληματικών έργων, όπως η επέκταση του Μετρό της Θεσσαλονίκης προς την Καλαμαριά, στο τέλος της νέας χρονιάς.

Με την παράδοση της βασικής γραμμής του Μετρό, φέτος, έγινε το πρώτο καθοριστικό βήμα, καθώς η Θεσσαλονίκη απέκτησε ένα από τα πιο σύγχρονα Μετρό στην Ευρώπη, με ενσωματωμένα τα πλέον καινοτόμα συστήματα και τις πιο απαιτητικές προδιαγραφές ποιότητας, λειτουργικότητας και ασφάλειας.

Μετά την ολοκλήρωση και της επέκτασης προς την Καλαμαριά προβλέπεται να εξυπηρετούνται από 18 Σταθμούς, καθημερινά, 340.000 επιβάτες.

Στα οφέλη συγκαταλέγονται η μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος και ο περιορισμός του κυκλοφοριακού προβλήματος, ενώ η Θεσσαλονίκη αναδεικνύει την  πλούσια ιστορική της κληρονομία μέσα από την παρουσίαση των μοναδικών αρχαιολογικών ευρημάτων στη Βενιζέλου και σε άλλους σταθμούς.

Έως το τέλος της χρονιάς προγραμματίζουμε, επίσης, να έχει ολοκληρωθεί ο νέος αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος.

Στην Αθήνα, οι δύο μετροπόντικες προβλέπεται να διανοίξουν το μεγαλύτερο τμήμα των σηράγγων στη γραμμή 4 του Μετρό από την Κατεχάκη και τη Βεΐκου αντίστοιχα μέχρι τον Ευαγγελισμό, ενώ προς το τέλος της χρονιάς υπολογίζεται να έχει περατωθεί το μεγαλύτερο ποσοστό της σύνδεσης του αυτοκινητόδρομου Ε-65 με την Εγνατία Οδό, προκειμένου να παραδοθεί το σύνολο του αυτοκινητοδρόμου.

Είναι σημαντικό, μέσα στο 2025, να συνεχιστεί και η τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων στην πρόοδο και άλλων εμβληματικών έργων όπως:

  • Ο ΒΟΑΚ.
  • Η παραχώρηση της Εγνατίας Οδού.
  • Ο προαστιακός Δυτικής Αττικής.
  • Το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου, όπου η πρόοδος έχει φτάσει στο 40%.
  • Ο οδικός άξονας Μπράλος – Άμφισσα.

Επίκειται, ακόμη, η έναρξη των εργασιών κατασκευής του οδικού άξονα Γιάννενα – Κακαβιά.

Ταυτόχρονα, υλοποιούμε ένα εκτεταμένο πρόγραμμα κατασκευών και αναβαθμίσεων του κτηριακού δυναμικού της δημόσιας διοίκησης. Μέσα από τον εποπτευόμενο φορέα των Κτιριακών Υποδομών κατασκευάζονται δεκάδες σχολεία, νοσοκομεία και δικαστικά μέγαρα σε όλη την Επικράτεια, με άμεσο όφελος στην ποιότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών προς τους πολίτες.

Στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είμαστε αποφασισμένοι να παραδώσουμε έγκαιρα και αποτελεσματικά όλα τα παραπάνω έργα στην κοινωνία και να βελτιώσουμε το σύνολο των υπηρεσιών, ώστε στο τέλος της θητείας μας να μπορούμε να ισχυριστούμε ότι η χώρα μας θα διαθέτει ένα εκτενέστερο,  ανθεκτικότερο και εκσυγχρονισμένο σύστημα υποδομών και μεταφορών.

ECONOMIST

Share

Εκτύπωση άρθρου Εκτύπωση άρθρου
TwitterInstagramYoutube