Ποιες είναι οι προτεραιότητες για την αξιοποίηση της στρατηγικής θέσης της Ελλάδας ως κόμβου μεταφορών και διαμετακομιστικού εμπορίου στην ευρύτερη περιοχή της ΝΑ Ευρώπης, ειδικά υπό το πρίσμα του nearshoring τα τελευταία χρόνια;
Η Ελλάδα βρίσκεται στη 19η θέση στον παγκόσμιο χάρτη των εμπορευματικών μεταφορών, όπως κατέδειξε η τελευταία έκθεση της Παγκόσμιας Τράπεζας, ενώ ο κλάδος συνεισφέρει περίπου στο 1/10 του ΑΕΠ της χώρας.
Τα θετικά αυτά στοιχεία μόνο εφησυχασμό δεν επιτρέπουν.
Σε ένα άκρως ανταγωνιστικό διεθνές περιβάλλον, οφείλουμε να εντείνουμε την προσπάθειά μας, ώστε να αναδειχθεί η Ελλάδα ως κύρια πύλη εισόδου.
Για την επίτευξη του εθνικού αυτού στόχου, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών εφαρμόζει την Εθνική Στρατηγική για την Εφοδιαστική Αλυσίδα, η οποία επικεντρώνεται στους ακόλουθους άξονες:
- Δημιουργία νέων εμπορευματικών κέντρων.
- Σύνδεση του σιδηροδρομικού δικτύου με τους λιμένες και τις ΒΙΠΕ και ανάπτυξη νέων ευρωπαϊκών σιδηροδρομικών εμπορικών διαδρόμων.
- Ψηφιακός μετασχηματισμός, όπως το συγχρηματοδοτούμενο έργο.
- Βιώσιμη και Πράσινη Εφοδιαστική, με σκοπό τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος του τομέα.
- Βελτίωση του επιπέδου εκπαίδευσης των επαγγελματιών του κλάδου.
Η δέσμη αυτών των πολιτικών θα καταστήσει την ελληνική εφοδιαστική αλυσίδα περισσότερο ελκυστική, τόσο ως προς τις υπηρεσίες μεταφοράς, όσο και ως προς τη δυνατότητα επεξεργασίας των εμπορευμάτων, που θα επιτρέψει την ανάπτυξη οικονομιών κλίμακας, φέρνοντας ακόμη πιο κοντά τον παραγωγό με τον τελικό καταναλωτή.