Άρθρο Υπουργού ΥΜΕ στον Ελεύθερο Τύπο | 27.12.2024

Άρθρο του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σταϊκούρα στο ειδικό ένθετο του Ελεύθερου Τύπου «Προσδοκίες 2025»

 

Χρήστος Σταϊκούρας: Η συνέχεια και η συνέπεια του Κράτους ως παράγοντας ολοκλήρωσης των μεγάλων έργων

 

Στρατηγικός στόχος του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι η βιώσιμη ανάπτυξη των υποδομών και η βελτίωση της ποιότητας των υπηρεσιών στις μεταφορές, ως πυλώνες οικονομικής ανάπτυξης, ενίσχυσης της κοινωνικής συνοχής και μείωσης των περιφερειακών ανισοτήτων.

Για να επιτευχθούν αυτοί οι στόχοι απαιτείται όραμα, ορθολογικός σχεδιασμός, τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων και συνέπεια του Κράτους.

Αυτή άλλωστε είναι και η εμπειρία από το Μετρό της Θεσσαλονίκης, ένα έργο που, στην πορεία του, αποτέλεσε αντικείμενο σφοδρών πολιτικών – και όχι μόνο – αντιπαραθέσεων, που επέφεραν καθυστερήσεις.

Συνέπειες αυτών ήταν η επιβάρυνση της καθημερινότητας στην πόλη και η καλλιέργεια εύλογης αμφιβολίας στους πολίτες για την αποτελεσματικότητα της ελληνικής πολιτείας.

Ωστόσο, απέναντι σ’ αυτή τη δυσάρεστη πραγματικότητα, δραστηριοποιήθηκαν και εργάστηκαν πολλοί άνθρωποι, οι οποίοι αφιέρωσαν γνώση και δουλειά για να γίνει το έργο. Επιστήμονες, μηχανικοί και αρχαιολόγοι, εργαζόμενοι στον κατασκευαστικό κλάδο, στελέχη της δημόσιας διοίκησης και πολιτικοί, εμπνεύστηκαν από το όραμα, πίστεψαν στο έργο και συνέβαλαν, καθοριστικά, στην υλοποίησή του.

Σε συνέχεια αυτού, έως το τέλος της επόμενης χρονιάς θα ολοκληρωθεί και η επέκταση προς την Καλαμαριά.

Όμως, το 2025 είναι ένα έτος ορόσημο για την ολοκλήρωση και άλλων εμβληματικών έργων, όπως είναι ο νέος αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος, αλλά και για την πρόοδο πολλών ακόμη σημαντικών παρεμβάσεων, που έχουν ήδη ξεκινήσει και κατασκευάζονται σε όλη την επικράτεια.

Μεταξύ άλλων:

  • Παραδώσαμε ενοποιημένο το τμήμα του Ε-65 μέχρι την Καλαμπάκα και αναμένεται να ολοκληρωθεί το υπόλοιπο μέχρι την Εγνατία Οδό, στο τέλος του 1ου τριμήνου του 2026.
  • Οι δύο μετροπόντικες της Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας πραγματοποιούν τη διάνοιξη των σηράγγων, εργασίες που αναμένεται να ολοκληρωθούν το 2026.
  • Εκτελούνται εργασίες στα τμήματα Χερσόνησος – Νεάπολη και Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος του ΒΟΑΚ, και προγραμματίζεται η συμβασιοποίηση του τμήματος Χανιά – Ηράκλειο προς το τέλος του 1ου τριμήνου του 2025.
  • Έχει ολοκληρωθεί το 40% του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι Ηρακλείου.
  • Έχουν εντατικοποιηθεί οι εργασίες στο Flyover Θεσσαλονίκης.
  • Ο Προαστιακός Δυτικής Αττικής αναβαθμίζεται.
  • Ο οδικός άξονας Μπράλος – Άμφισσα είναι υπό κατασκευή, και επίκειται η έναρξη των εργασιών και στον οδικό άξονα Γιάννενα – Κακαβιά.
  • Δρομολογούνται, συμβασιοποιούνται ή/και ολοκληρώνονται σημαντικά αντιπλημμυρικά και αρδευτικά έργα, καθώς και έργα ύδρευσης σε όλη την επικράτεια.
  • Προχωρά η διοικητική αναδιάρθρωση του ελληνικού σιδηροδρόμου, ταυτόχρονα με την κατασκευή των έργων ανάταξης και εκσυγχρονισμού του δικτύου, αλλά και της σύνδεσής του με τους εμπορικούς λιμένες.
  • Οι Κτιριακές Υποδομές κατασκευάζουν, επισκευάζουν και αναβαθμίζουν νοσοκομεία, σχολεία, φυλακές και δικαστικά μέγαρα.
  • Κυκλοφορούν ήδη 400 νέα λεωφορεία στους δρόμους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, με τον συνολικό αριθμό να ξεπερνά τα 1.200 καινούργια οχήματα το καλοκαίρι του 2025.
  • Προωθείται η επικαιροποίηση του κυρωτικού πλαισίου του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και δρομολογείται η εκτεταμένη χρήση καμερών.
  • Υλοποιούνται, με επιτυχία, τα προγράμματα επιδότησης για την ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης.

 

Στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είμαστε αποφασισμένοι να παραδώσουμε έγκαιρα όλα τα παραπάνω έργα και να εφαρμόσουμε αποτελεσματικά το σύνολο αυτών των δράσεων, ώστε, στο τέλος του 2025, η χώρα μας θα διαθέτει ένα εκτενέστερο, ανθεκτικότερο και εκσυγχρονισμένο σύστημα υποδομών και μεταφορών.

 

Share

Εκτύπωση άρθρου Εκτύπωση άρθρου
TwitterInstagramYoutube