Τη δημιουργία Μητρώου Γεφυρών, ανακοίνωσε ο Χρήστος Σταϊκούρας, μιλώντας στον ΣΚΑΪ και τους Αταίριαστους στον απόηχο των καταστροφών στη Θεσσαλία. Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ανέφερε δε, ότι το σιδηροδρομικό δίκτυο στη Θεσσαλία υπέστη ζημιές ύψους 187 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, επισήμανε ότι οι πόροι για την ενίσχυση της στατικότητας του ΟΑΚΑ είναι εξασφαλισμένοι μέσω του Ταμείου Ανάπτυξης.
Μητρώο Γεφυρών
«Οφείλουμε να κάνουμε ελέγχους στις υποδομές της χώρας, και έχουμε δρομολογήσει σειρά από ελέγχους στατικότητας και ανθεκτικότητας υφιστάμενων δομών, είτε φράγματα, είτε γέφυρες. Θα υπάρξει στους επόμενους μήνες Μητρώο Γεφυρών. Θα ξέρουμε πόσες γέφυρες έχουμε, πού ανήκουν οι γέφυρες, πόσων δεκαετιών είναι… Ολοκληρωμένη εικόνα δεν έχουμε σήμερα, και γι’ αυτό βλέπετε ότι αρκετές από τις γέφυρες οι οποίες καταρρέουν, και στη Θεσσαλία, δεν είχαν συντηρηθεί επί πολλές δεκαετίες, πολλές δεκαετίες όχι πολλά χρόνια» ανέφερε χαρακτηριστικά.
«Στην περίπτωση της Θεσσαλίας μετά τον Ιανό το υπουργείο Υποδομών έδωσε σε ιδιώτες 140 εκατ. για να κάνει παρεμβάσεις περίπου σε 550 σημεία στη Θεσσαλία. Εξ αυτών πέντε γέφυρες. Τρεις έχουν ολοκληρωθεί σήμερα και δύο είναι υπό ολοκλήρωση Και οι πέντε γέφυρες, με τα χαρακτηριστικά της ανθεκτικότητας που τέθηκαν μετά τον Ιανό, άντεξαν».
Για το σιδηροδρομικό δίκτυο εξήγησε ότι «έχουμε τεράστιες καταστροφές, όχι στο μόνο κεντρικό σιδηροδρομικό δίκτυο Αθήνα – Θεσσαλονίκη, αλλά και στα επιμέρους δίκτυα, όπως το Λάρισα – Βόλος, κοστολογούνται στα 187 εκατ. ευρώ. Οι πόροι θα διατεθούν μέσα από το Ταμείο Ανάπτυξης που εξασφάλισε ο πρωθυπουργός και η κυβέρνηση (600 εκατ. συνολικά για υποδομές)».
Στη συγκεκριμένη περιοχή καταστράφηκε όλο το δίκτυο, ενώ πρόσφατα είχε παραδοθεί σημείωσε ο Χρήστος Σταϊκούρας. Στο συγκεκριμένο κομμάτι, το σύστημα τηλεδιοίκησης που είχε πιστοποιηθεί και από την Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων έχει καταστραφεί.
Σε ό,τι αφορά τυχόν αυξήσεις στα διόδια κάλεσε τους παραχωρησιούχους να συνεκτιμήσουν την τρέχουσα πραγματικότητα και τις έκτακτες καταστάσεις και κρίσεις στις οποίες το δημόσιο και οι πολίτες δεν μπορούν να επωμιστούν το σύνολο του κόστους. «Φέτος οι παραχωρησιούχο θα μπορούσαν να αυξήσουν τα διόδια στο 12%. Αυτό δεν έγινε» είπε ο υπουργός.
ΟΑΚΑ
Δεν έχει κάποια εμπλοκή στο συγκεκριμένο θέμα του ΟΑΚΑ το υπουργείο διευκρίνισε ο κ. Σταϊκούρας, παρά μόνο μελέτες που ανατέθηκαν στο παρελθόν για να αξιολογηθεί η στατικότατα, καταρχάς του άνω διαζώματος, το οποίο δεν είναι πληροφορία, είναι στο ΦΕΚ, 20 Δεκεμβρίου του 2019, αποτυπώνεται από τις υπηρεσίες του υπουργείου ότι είναι στατικά ασφαλές. Δεν είναι πληροφορία, είναι δημόσια διαθέσιμο έγγραφο. «Από εκεί και πέρα υπάρχει μελέτη του ΤΑΙΠΕΔ, η μελέτη του ΤΑΙΠΕΔ η οποία κατέληξε σε κάποια συμπεράσματα».
«Η ελληνική Πολιτεία έχει εξασφαλίσει τους πόρους από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας έτσι ώστε να προβεί στις αναγκαίες παρεμβάσεις για να ενισχύσει τη στατικότητα του συγκεκριμένου περιουσιακού στοιχείου». Δεν υπάρχει καμία μελέτη για το ΟΑΚΑ στο συρτάρι, διευκρίνισε ο υπουργός.
«Σε κάθε περίπτωση όμως, με αφορμή το συγκεκριμένο περιουσιακό στοιχείο, θα ήθελα να πως κάτι που είχαμε αναδείξει ως ηγεσία του υπουργείου πριν τις πλημμύρες στη Θεσσαλία. Ότι πέρα από την αναγκαιότητα να μιλάμε πάντα για νέα έργα, τα οποία πρέπει να έχουν πλέον υψηλότερη ανθεκτικότητα σε σχέση με το παρελθόν, συνεκτιμώντας την κλιματική αλλαγή, πρέπει να ασχοληθούμε σοβαρά και με τις υφιστάμενες υποδομές και την ανθεκτικότητα αυτών».