Συνέντευξη Υπουργού ΥΜΕ στη RealNews | 29.9.2024

1. Η ακρίβεια είτε αυτή αφορά στο ράφι, είτε στα ενοίκια αποτελεί το μεγαλύτερο «πονοκέφαλο» της μεγάλης πλειοψηφίας των ελληνικών νοικοκυριών. Θεωρείτε επαρκή τα όσα εξήγγειλε ο Πρωθυπουργός από τη ΔΕΘ; Υπάρχουν τα δημοσιονομικά περιθώρια για περαιτέρω παρεμβάσεις ενίσχυσης του εισοδήματος ή ανακούφισης των πιο αδύναμων;

Το κόστος ζωής έχει ανέβει και η Κυβέρνηση καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια, στο πλαίσιο των δυνατοτήτων της οικονομίας, προκειμένου να ενισχυθεί το διαθέσιμο εισόδημα των πολιτών. Σε αυτή την κατεύθυνση, ο Πρωθυπουργός εξήγγειλε, στη ΔΕΘ,συγκεκριμένα μέτρα ενίσχυσης των εισοδημάτων υπέρ των μισθωτών σε ιδιωτικό και δημόσιο τομέα, και των συνταξιούχων, αλλά και ένα συνεκτικό πλαίσιο υποστήριξης των οικογενειών με παρεμβάσεις, που αφορούν και στη στεγαστική πολιτική.

Σημαντική είναι η μείωση των ασφαλιστικών εισφορών κατά 1% για τους εργαζόμενους στον ιδιωτικό τομέα, η οποία αποτελεί και συνέχεια μιας σταθερής πολιτικής που ακολουθούμε από το 2019, διάστημα κατά το οποίο οι εισφορές έχουν ιδιαίτερα μειωθεί.

Η Κυβέρνηση αποδεικνύει, με συνέπεια, ότι όσο βελτιώνονται τα δημόσια οικονομικά, ενισχύει το διαθέσιμο εισόδημα των πολιτών, με στοχευμένεςπαρεμβάσεις που αφορούν τον μέγιστο δυνατό αριθμό συμπολιτών μας, χωρίς να τίθεται σε κίνδυνο η δημοσιονομική σταθερότητα της χώρας.

2. Παρά την εσωστρέφεια, που έχει κυριεύσει τους τελευταίους μήνες ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ, η Νέα Δημοκρατία δείχνει… κολλημένη στα ποσοστά των Ευρωεκλογών. Που αποδίδεται αυτή τη στασιμότητα; Πως σκέφτεστε να αντιστρέψετε την αρνητική τάση;

Οι πολίτες έχουν κουραστεί από τις διαδοχικές και πολυετείς κρίσεις, ενώ υπάρχει δικαιολογημένη δυσαρέσκεια για ζητήματα όπως η ακρίβεια, τα οποία παλεύουμε να αντιμετωπίσουμε. Το αποτέλεσμα των ευρωεκλογών, παρά τις ειδικές συνθήκες υπό τις οποίες έγινε αυτή η εκλογική αναμέτρηση, καταδεικνύει ότι πρέπει να εργαστούμε ακόμη πιο εντατικά, μεθοδικά και υπεύθυνα.

Όμως, η Νέα Δημοκρατία παραμένει σταθερά η κυρίαρχη πολιτική δύναμη στην Ελλάδα και εφαρμόζειένα τολμηρό πρόγραμμα μεταρρυθμίσεων, το οποίο οφείλουμε να συνεχίσουμε στα εναπομείναντα χρόνια της τρέχουσας θητείας μας. Ταυτόχρονα, αφουγκραζόμαστε την κοινωνία και προχωράμε σε έκτακτες παρεμβάσεις, όπου είναι αναγκαίο.

3. Σε περίπτωση μη αυτοδυναμίας στις επόμενες εκλογές, θα μπορούσε η ΝΔ να συνεργαστεί με κόμματα στα δεξιά της και εν προκειμένω με τον Κυριάκο Βελόπουλο ή την Αφροδίτη Λατινοπούλου;

Εμείς οφείλουμε να επικεντρωθούμε στον στόχο που έχουμε θέσει για υψηλή και διατηρήσιμη οικονομική ανάπτυξη, δημιουργία ποιοτικών θέσεων απασχόλησης και ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής. Είμαι πεπεισμένος πως με σκληρή δουλειά, μεθοδικότητα,συνέπεια και ανοιχτή και ειλικρινή σχέση με την κοινωνία, μπορούμε να τα καταφέρουμε. Η Νέα Δημοκρατία επιδιώκει πάντα την εκλογική νίκη, και στις εθνικές κάλπες ο πήχης θα τεθεί και πάλι ψηλά. Σημασία δεν έχει να κουβεντιάζουμε υποθετικά σενάρια, αλλά να αποδείξουμε στους πολίτες που έχουν κάνει άλλες επιλογές ότι η Νέα Δημοκρατία είναι η μόνη αξιόπιστη πολιτική δύναμη της χώρας, πιστή στις διαχρονικές αξίες και τα ιδανικά της, αλλά και εγγυήτρια της ασφάλειας και της σταθερότητας της πατρίδας.

4. Πως κρίνετε την ερώτηση των 11 γαλάζιων βουλευτών προς τον Κωστή Χατζηδάκη για τα κόκκινα δάνεια; Αντάρτικο για προσωπικές πικρίες, όπως ειπώθηκε ή πρωτοβουλία που ενισχύει το προφίλ της κυβέρνησης; Συνδέεται η διαγραφή Σαλμά με την κριτική, που ασκούν βουλευτές της πλειοψηφίας;

Έργο των βουλευτών, μεταξύ άλλων, είναι να καταθέτουν ερωτήσεις και χρέος των Υπουργών είναι να απαντούν, όπως συνέβη και στη συγκεκριμένη περίπτωση από την πλευρά του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών.

Εν τέλει, εκτιμώ πως αναδείχθηκε το αποτέλεσμα των ρυθμίσεων που έχει προωθήσει η Κυβέρνηση στο φλέγον, για πολλά χρόνια, ζήτημα των «κόκκινων» δανείων. Ρυθμίσεις, οι οποίες υπερψηφίστηκαν και από βουλευτές που έκαναν την ερώτηση και σήμερα, το ποσοστό των κόκκινων δανείων είναι στο 7,5%, έναντι 40% το 2019. Οφείλουμε, όμως, διαρκώς, όπως και πράττουμε να κάνουμε το καλύτερο για να ενισχύσουμε στο μέτρο του εφικτού το πλαίσιο των ρυθμίσεων.

Σε ότι αφορά το ζήτημα του κ. Σαλμά, έχουν δοθεί αρμοδίως επίσημες απαντήσεις. Το θέμα έχει κλείσει.  

5. Ο Πρωθυπουργός εξήγγειλε από τη ΔΕΘ την παράδοση του Μετρό Θεσσαλονίκης στο κοινό στις 30 Νοεμβρίου; Θα τηρηθεί το συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα; Πότε να αναμένουμε την ολοκλήρωση της Γραμμής 4 του Μετρό στην πρωτεύουσα;

Το Μετρό της Θεσσαλονίκης θα ανοίξει τις θύρες του στους πολίτες στις 30 Νοεμβρίου, όπως προανήγγειλε και ο Πρωθυπουργός. Η Θεσσαλονίκη θα έχει και Μετρό και Αρχαία. Παράλληλα, η επέκταση προς την Καλαμαριά θα ολοκληρωθεί το δεύτερο εξάμηνο του 2025.

Όσον αφορά την Γραμμή 4 του Μετρό της πρωτεύουσας, το 2026 θα έχει ολοκληρωθεί η διάνοιξη της σήραγγας,μήκους 12,1 χλμ., καθώς οι δύο μετροπόντικες, «Αθηνά» και «Νίκη», πραγματοποιούν εργασίες διάνοιξης από την Κατεχάκη και τη Βεΐκου προς τον Ευαγγελισμό.

Εργαζόμαστε εντατικά για να παραδώσουμε τα έργα εντός των χρονοδιαγραμμάτων, διασφαλίζοντας υψηλά πρότυπα ποιότητας και ασφάλειας για τους πολίτες.

6. Η κυβέρνηση σας δίνει έμφαση στα μεγάλα έργα υποδομής. Πότε να αναμένουν οι πολίτες να τους παραδοθούν σημαντικοί οδικοί άξονες όπως ο Ε65, ο Πατρών – Πύργου και ο ΒΟΑΚ;

Στον πυρήνα της στρατηγικής μας στόχευσης στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών βρίσκεται η ολοκλήρωση των εμβληματικών έργων υποδομής,μεγάλων και μικρών, ένα κεφάλαιο που αποτελεί και συντελεστή αξιοπιστίας του πολιτικού συστήματος.

Στον Αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδας – Ε65, παραδόθηκε, τον Απρίλιο, ενοποιημένο, το τμήμα Λαμία – Καλαμπάκα, συνολικού μήκους 135 χλμ. Το τελευταίο τμήμα του Ε65, από την Καλαμπάκα μέχρι την Εγνατία Οδό, μήκους 46 χλμ., θα παραδοθεί με την ολοκλήρωση του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, από όπου και χρηματοδοτείται.

Στην Πατρών – Πύργου, υπολογίζουμε πως στο τέλος του έτους η πρόοδος ολοκλήρωσης θα φτάσει το 75%, με στόχο την παράδοση του αυτοκινητόδρομου, όπως είχαμε δεσμευτεί, μέσα στο 2025.

Τέλος, στον ΒΟΑΚ, στα τμήματα Χερσόνησος – Νεάπολη και Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος, που έχουν συμβασιοποιηθεί, έχουν ξεκινήσει οι εργασίες. Με την ολοκλήρωση των διαδικασιών απαλλοτρίωσης,προβλέπονται ταχύτεροι ρυθμοί. Στο τρίτο τμήμα, Χανιά – Ηράκλειο, αναμένεται η συμβασιοποίηση με τον προσωρινό ανάδοχο το προσεχές διάστημα.

7. Πως δρομολογείτε την ανανέωση του στόλου των αστικών λεωφορείων; Πότε να αναμένουμε νέα ηλεκτρικά λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη;

Η ανανέωση του στόλου των λεωφορείων στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη είναι ένα πρόγραμμα καίριας σημασίας για τη βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών, αλλά και τον περιορισμό της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.

Προχωράμε με βάση τα χρονοδιαγράμματα και άμεσο στόχο να κυκλοφορούν στην Αθήνα 950 νέα λεωφορεία αντιρρυπαντικής τεχνολογίας σε έναν χρόνο από σήμερα. Συγκεκριμένα:

Ήδη από τον Ιούνιο, κυκλοφορούν 250 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία στους δρόμους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης.
Έως τα μέσα Σεπτεμβρίου ξεκίνησαν δρομολόγια 68 από τα συνολικά 211 νέα λεωφορεία, που εξυπηρετούν την Ανατολική Αττική, μέσω διαγωνισμού του ΟΑΣΑ.
Άλλα 300 λεωφορεία φυσικού αερίου προβλέπεται να προστεθούν έως το καλοκαίρι του 2025, ενώ υπεγράφη σύμβαση από την ΟΣΥ για 300 λεωφορεία leasing, το σύνολο των οποίων θα βρίσκεται στους δρόμους το επόμενο εξάμηνο.

Πέραν των ανωτέρω, ολοκληρώθηκε η δημόσια διαβούλευση στον νέο διαγωνισμό για 700 καινούργια οχήματα, εκ των οποίων τα 200 είναι τρόλεϊ, ενώ «τρέχουν» οι διαγωνισμοί του ΟΑΣΘ και του ΟΣΕΘ με σκοπό την περαιτέρω ενίσχυση του στόλου στη Θεσσαλονίκη.

Απώτερος στόχος, έως το τέλος της τετραετίας, είναι η ανανέωση, σχεδόν, του συνόλου του λεωφορείων των συγκοινωνιακών φορέων των δύο πόλεων. Πρόκειται για σύγχρονα οχήματα, τα οποία θα εξυπηρετούν τους συμπολίτες μας με αναπηρίες και θα βρίσκονται στην υπηρεσία του επιβατικού κοινού για πολλά χρόνια στο μέλλον.

Share

Εκτύπωση άρθρου Εκτύπωση άρθρου
TwitterInstagramYoutube