Ο Υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Χρήστος Σταϊκούρας, φιλοξενήθηκε σήμερα (9/3) στο Κανάλι Ένα 90.4 και στην εκπομπή «Από 40 κύματα», με τον Γιώργο Σαραντάκο και τη Χρύσα Σαραντοπούλου. Μίλησε για αρκετά θέματα που άπτονται του χαρτοφυλακίου του, όμως, αρχικά, αναφέρθηκε στην ασφάλεια των σιδηροδρόμων, υπογραμμίζοντας ότι ολοκληρώθηκε από το καλοκαίρι η σύμβαση 717 στο κομμάτι Αθήνα – Θεσσαλονίκη. Ωστόσο, όπως είπε, καταστράφηκε ένα μέρος του έργου λόγω της κακοκαιρίας Daniel.
«Συγκροτήσαμε τον Εθνικό Οργανισμό Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Δυστυχημάτων, ο οποίος -με τη συνδρομή ειδικών εμπειρογνωμόνων- έχει την ευθύνη να διεξάγει μια ανεξάρτητη δικαστική έρευνα, ώστε να αναδείξει συστημικά προβλήματα που οδήγησαν στην τραγωδία των Τεμπών», επισήμανε ακόμη.
Παράλληλα, ο Υπουργός στάθηκε στο πρόσφατο δημοσίευμα των «Νέων» που έκανε λόγο για «παραλίγο νέα Τέμπη» και έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου, εξηγώντας πως για το περιστατικό είχε ενημερωθεί εγκαίρως και τονίζοντας πως το Υπουργείο και ο ΟΣΕ κινήθηκαν άμεσα. «Έχω στείλει επιστολή για να αξιολογηθούν άμεσα οι βλάβες στο τροχαίο υλικό και ζητώ ακόμη τα πορίσματα, ώστε να δούμε τις προτάσεις των αρμοδίων για το πώς θα αποφευχθούν ανάλογα συμβάντα στο μέλλον, αλλά σε περίπτωση που υπάρχουν ευθύνες προσώπων θα πρέπει να επισημανθούν και να αποδοθούν» δήλωσε και πρόσθεσε ότι «είναι σημαντικό στη συγκεκριμένη περίπτωση πως λειτούργησε η τηλεδιοίκηση. Τα τρένα κινούνταν σε συγκλίνουσες γραμμές, όχι μετωπικά. Αυτό, βέβαια, δεν υποβαθμίζει τη σοβαρότητα του γεγονότος», είπε.
Ακόμη, απάντησε στις καταγγελίες των ακροατών για τη μη λειτουργία τηλεδιοίκησης στο τμήμα του Προαστιακού Πειραιάς – Αγ. Ανάργυροι, επισημαίνοντας ότι τον Ιανουάριου εντάχθηκε το έργο σε πρόγραμμα χρηματοδότησης, ούτως ώστε να υλοποιηθεί.
Ο κ. Σταϊκούρας μίλησε και για το οδικό συγκοινωνιακό έργο, με ιδιαίτερες αναφορές στα 250 ηλεκτρικά λεωφορεία που ήδη παρελήφθησαν και θα βγουν στους δρόμους στο τέλος Απριλίου. «Μέχρι το τέλος του 2025 θα έχουν έρθει επιπλέον 300 λεωφορεία», υποστήριξε ακόμη ο Υπουργός. Ωστόσο, ο ίδιος παραδέχθηκε πως τα νέα λεωφορεία θα αντικαταστήσουν τα υφιστάμενα, κάτι που δεν σημαίνει απαραιτήτως αύξηση των
δρομολογίων. «Δεν βρίσκουμε οδηγούς για τα λεωφορεία», πρόσθεσε, επίσης, ο κ. Σταϊκούρας, σε μια προσπάθεια να αναδείξει το πρόβλημα της υποστελέχωσης. Σε άλλο, μάλιστα, σημείο της συνέντευξης έκανε λόγο για άγονες προκηρύξεις προσλήψεων και στους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας.
«Σε ό,τι αφορά τη σήραγγα του μετρό της γραμμής 4 θα είμαστε έτοιμοι το καλοκαίρι του 2026», εκτίμησε ο Υπουργός. Συγχρόνως, ανέφερε πως αποδίδονται σταδιακά στους αναδόχους οι οριοθετημένες περιοχές για την κατασκευή των σταθμών.
Τέλος, κ. Σταϊκούρας προανήγγειλε, ακόμη, νέο πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά» την επόμενη χρονική περίοδο με σημαντικά κονδύλια. «Έχουμε καταβάλλει περισσότερα από 11 εκατομμύρια ευρώ το προηγούμενο εξάμηνο», δήλωσε καταληκτικά, παραθέτοντας τα ενθαρρυντικά στοιχεία που σχετίζονται με την ηλεκτροκίνηση στη χώρα μας.