Το Μετρό της Θεσσαλονίκης ξεκινά τη λειτουργία του. Τελικά οι επιβάτες θα το χρησιμοποιούν ελεύθερα για ένα διάστημα μέχρι να επιλυθεί το πρόβλημα με τα εισιτήρια που δεν ήταν συμβατά;
Δεν έχει καμία σχέση η ελεύθερη πρόσβαση με το ενιαίο εισιτήριο.
Νέα εισιτήρια, τόσο για το Μετρό όσο και για τα λεωφορεία, είναι ήδη διαθέσιμα στους φορείς.
Η ελεύθερη πρόσβαση, για όσες ημέρες αποφασιστεί, έχει να κάνει για την επιλογή μας οι πολίτες να γνωρίσουν το νέο μέσο.
Επιπλέον, η τιμολογιακή πολιτική είναι ιδιαίτερα δελεαστική.
Για τους επόμενους 6 μήνες, το αντίτιμο των εισιτηρίων στο Μετρό και τα λεωφορεία, στην αστική ζώνη,διαμορφώνονται στα 0,60 ευρώ, με την τιμή της δέσμης 10+1 βασικών εισιτηρίων να ορίζεται στα 5,80 ευρώ, ενώ περιορίζονται σημαντικά τα κόστη των προϊόντων καρτών μεγαλύτερης χρονικής διάρκειας, όπως για παράδειγμα η μηνιαία κάρτα που θα στοιχίζει 16 ευρώ.
Σε αυτό το διάστημα θα γίνει αξιολόγηση των δεδομένων της επιβατικής κίνησης που θα προκύψουν από τους πρώτους μήνες λειτουργίας του νέου μέσου, ενώ θα ολοκληρωθούν οι έλεγχοι της μελλοντικής δια-λειτουργικότητας, αλλά και οι ανάγκες της πολύπλοκης λογιστικής και τεχνολογικής πληρότητας των συστημάτων.
Σηκώθηκε τεράστιος θόρυβος μετά την απευθείας ανάθεση για το λογότυπο του μετρό. Πώς σχολιάζετε τις αντιδράσεις;
Αναφορικά με την οπτική ταυτότητα του Μετρό, ο καθένας έχει το δικό του αισθητικό μέτρο.
Ως προς τη διαδικασία επιλογής του λογότυπου έχει τοποθετηθεί η Ελληνικό Μετρό, που έκανε τις σχετικές διαδικασίες.
Ο συγχρονισμός των λεωφορείων με ώρες άφιξης και αναχώρησης από τις στάσεις με το τραμ και το μετρό στην Αθήνα πόσο εύκολο είναι να γίνει πράξη; Για να μπορεί κάποιος να κινηθεί με προγραμματισμό και να μην περιμένει για πολλή ώρα στις στάσεις.
Ο συγχρονισμός των δρομολογίων των λεωφορείων με τα μέσα σταθερής τροχιάς είναι ένας διαρκής στόχος, για την επίτευξη του οποίου εργάζονται οι συγκοινωνιακοί φορείς, με βάση τα δεδομένα των μετακινήσεων που μεταβάλλονται συχνά.
Ένα σημαντικό βήμα για την ολιστική αναδιαμόρφωση των Συγκοινωνιών αποτελεί το Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών Αττικής, το οποίο εκπονείται αυτή την περίοδο, με ορίζοντα τα επόμενα είκοσι χρόνια.
Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στη δια–λειτουργικότητα των μέσων, ώστε αυτά να λειτουργούν συμπληρωματικά μεταξύ τους.
Παράλληλα, προχωράμε στη ριζική ανανέωση του στόλου των λεωφορείων, για πρώτη φορά από το 2009, στην επέκταση του δικτύου του Μετρό με την κατασκευή της Γραμμής 4, στην ανακαίνιση 14 συρμών της Γραμμής 1 (πρώην ΗΣΑΠ), για πρώτη φορά από το 2004, και στην αναβάθμιση του Προαστιακού Δυτικής Αττικής.
Ήδη, έχουν ενσωματωθεί στο στόλο των αστικών συγκοινωνιών 270 νέα λεωφορεία, τα οποία θα φτάσουν τα 400 στο τέλος της χρονιάς, και τα 950 το καλοκαίρι του 2025.
Τις προσεχείς ημέρες, μάλιστα, αναμένονται και τα πρώτα νέα λεωφορεία φυσικού αερίου, από τον συνολικό αριθμό των 300 οχημάτων αυτής της τεχνολογίας που θα δρομολογηθούν στην πρωτεύουσα.
Με τον εκσυγχρονισμό των μέσων βελτιώνεται η ποιότητα των μετακινήσεων των επιβατών, περιορίζεται το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της κυκλοφορίας των λεωφορείων και εξασφαλίζεται η προσβασιμότητα σε όλους τους συμπολίτες μας.
Εφόσον ευοδωθούν και οι προσπάθειες για την ενίσχυση του προσωπικού, θα υπάρχει δυνατότητα να αυξηθεί και ο συνολικός αριθμός των οχημάτων που θα κινούνται καθημερινά, με άμεση ωφέλεια και στη συχνότητα των δρομολογίων.
Κύριε υπουργέ, θα μάθουμε την πλήρη αλήθεια για όσα συνέβησαν μετά τη σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη; Μέχρι στιγμής, περισσότερα έχουμε πληροφορηθεί από την έρευνα των συγγενών των θυμάτων παρά από τις αρμόδιες κρατικές υπηρεσίες. Να σας θυμίσω ότι δεν έχουμε μάθει ακόμη τίποτα για το φορτίο της εμπορικής αμαξοστοιχίας.
Η διερεύνηση των συνθηκών της εθνικής τραγωδίας των Τεμπών είναι έργο της ελληνικής δικαιοσύνης.
Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει την υποχρέωση, ανεξάρτητα από τη δικαστική έρευνα, για τη διερεύνηση από τον Εθνικό Οργανισμό Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών (Ε.Ο.Δ.Α.Σ.Α.Α.Μ.) των συστημικών προβλημάτων ασφαλείας που οδήγησαν στο δυστύχημα, με σκοπό να γίνουν οι αναγκαίες παρεμβάσεις που θα συμβάλλουν στην αποτροπή σιδηροδρομικών ατυχημάτων στο μέλλον.
Το πόρισμα του Οργανισμού, με τη συμμετοχή του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Σιδηροδρόμων (ERA),αναμένεται να κατατεθεί έως τον Φεβρουάριο του 2025.
Το κρίσιμο θέμα της ασφάλειας του σιδηροδρομικού δικτύου επανήλθε με αφορμή το παρ’ ολίγον ατύχημα όταν λανθασμένα ένας συρμός του προαστιακού μπήκε στη γραμμή του μετρό Δουκίσσης Πλακεντίας. Εσείς, επισκεφτήκατε την εισαγγελέα του Αρείου Πάγου Γεωργία Αδειλίνη και καταθέσατε άλλη μία μηνυτήρια αναφορά – την τρίτη στη σειρά – ζητώντας τη συνδρομή της Δικαιοσύνης. Θέμα της Δικαιοσύνης είναι η ασφαλής λειτουργία των σιδηροδρόμων;
Το θέμα της ασφάλειας του ελληνικού σιδηροδρόμου είναι κεντρικής σημασίας.
Τα προβλήματα που έχουν συσσωρευτεί, εδώ και δεκαετίες, απαιτούν συστηματική, επίμονη και επίπονη προσπάθεια.
Όπως ενημέρωσα πρόσφατα και τη Βουλή των Ελλήνων, αναβαθμίζονται οι σιδηροδρομικές υποδομές με σημαντικούς – για πρώτη φορά – ευρωπαϊκούς πόρους, ενσωματώνονται στο δίκτυο τεχνολογικά συστήματα, ενισχύθηκε ο προϋπολογισμός του ΟΣΕ, προχωρά η οργανωτική μεταρρύθμιση του σιδηροδρομικού φορέα.Άμεσα, θα κατατεθεί το σχετικό νομοθετικό πόνημα.
Παράλληλα, μέσα από το σχέδιο δράσης για την εφαρμογή της ασφάλειας και της διαλειτουργικότητας του σιδηροδρόμου, που υπεβλήθη τέλος Σεπτεμβρίου στους ευρωπαϊκούς φορείς, υπάρχουν συγκεκριμένες προβλέψεις και χρονοδιαγράμματα για την εφαρμογή συστημικής προσέγγισης στη σιδηροδρομική ασφάλεια με βάση το ευρωπαϊκό νομικό πλαίσιο, τη βελτίωση των διαδικασιών διαπίστευσης, παρακολούθησης και κοινοποίησης, την ενίσχυση του εθνικού φορέα διερεύνησης, την προώθηση γνώσης και κουλτούρας, καθώς και την κατάρτιση στρατηγικού σχεδίου για τα συστήματα ERTMS.
Πέρα όμως απ’ όλα αυτά, απαιτείται από όλους τους εμπλεκόμενους στην αλυσίδα του σιδηροδρομικού έργου, να επιδεικνύουν υψηλότερη ατομική και συλλογική ευθύνη, ώστε συμπληρωματικά με τις νέες τεχνολογίες, να ενισχύεται η ασφάλεια των μεταφορών και να αναβαθμίζεται η ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών.
Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσεται και η θεσμική πρωτοβουλία να κατατεθούν μηνυτήριες αναφορές στην Εισαγγελία του Αρείου Πάγου, σχετικά με ανησυχητικά περιστατικά που έχουν λάβει χώρα στον ελληνικό σιδηρόδρομο. Περιστατικά που βλάπτουν και τον σιδηρόδρομο και τη χώρα μας και τα οποία πρέπει να διερευνηθούν αρμοδίως, γιατί κανείς μας δεν είναι υπεράνω αξιολόγησης, ελέγχου και εφαρμογής του νόμου.
Κύριε υπουργέ, αν δούμε με ψυχραιμία τις απαντήσεις που έδωσε ο κ. Σαμαράς στη συνέντευξή του στην εφημερίδα Το Βήμα, δεν είπε κάτι πολύ διαφορετικό απ’ όσα έχει πει πολλές φορές. Δικαιολογείται η διαγραφή του;
Σε προσωπικό επίπεδο, σέβομαι τον κ. Σαμαρά, ο οποίος με τίμησε με την εμπιστοσύνη του την περίοδο 2012 – 2015, όταν κάναμε πολύ μεγάλο αγώνα για να κρατήσουμε – συλλογικά – την Ελλάδα όρθια.
Όμως, το συνολικό πλαίσιο της τελευταίας τοποθέτησής του, κατέστησε μονόδρομο την επιλογή του Πρωθυπουργού.
Πιστεύετε ότι μπορεί να υπάρξουν πολιτικές εξελίξεις με αφορμή τη διαγραφή του κ. Σαμαρά; Αν για παράδειγμα ο κ. Καραμανλής ασκήσει εκ νέου κριτική δεν δημιουργούνται σοβαρά προβλήματα εντός της ΝΔ;
Η Κυβέρνηση έχει συνοχή και σταθερότητα, αλλά και μια συμπαγή κοινοβουλευτική πλειοψηφία, η οποία και θα αποτυπωθεί σε κορυφαία νομοσχέδια το προσεχές διάστημα, όπως είναι η ψήφιση του προϋπολογισμού.