Συνέντευξη Υπουργού ΥΜΕ στο thetoc.gr | 16.12.2024

Για τον άθλο της παράδοσης του Μετρό Θεσσαλονίκης στα τέλη του περασμένου μήνα και τα εμπόδια που έπρεπε να ξεπεραστούν, τα μεγάλα έργα, την ηλεκτροκίνηση και την αντιπλημμυρική προστασία της χώρας μιλά στο The TOC ο υπουργός υποδομών και μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, στη συνέντευξη που παραχώρησε στο πλαίσιο του αφιερώματος Ελλάδα 2.0.

Ο κ. Σταϊκούρας αναφερόμενος στις ιδιαίτερες δυσκολίες του Μετρό της συμπρωτεύουσας επισημαίνει ότι το βασικότερο εμπόδιο ήταν η διαχείριση των αρχαίων καθώς και ο πυκνός αστικός ιστός. Σχολιάζει, δε, ότι απαιτήθηκε ισχυρή πολιτική βούληση και επίπονη εργασία για να καταλήξουμε στα εγκαίνια της 30ης Νοεμβρίου.

Για τα μεγάλα έργα της χώρας μας τονίζει ότι η Ελλάδα έχει γίνει ένα απέραντο εργοτάξιο με οδικά έργα στα νότια (Πάτρα-Πύργος), τα κεντρικά (αυτοκινητόδρομος Ε65), την Κρήτη (ΒΟΑΚ και αεροδρόμιο Καστελίου), αλλά και την Αττική (Γραμμή 4 Μετρό Αθήνας) μεταξύ άλλων.

Όσον αφορά την ηλεκτροκίνηση, αυτή φαίνεται να προχωρά με γοργούς ρυθμούς καθώς έχουν δοθεί επιδοτήσεις ύψους 60 εκατ. € και έχουν εγκατασταθεί χιλιάδες σημεία φόρτισης.

Σημαντική είναι, όμως, και η αντιπλημμυρική προστασία της χώρας, όπως έγινε σαφές ύστερα από τις καταστροφικές συνέπειες της κακοκαιρίας Daniel, και για αυτό ο υπουργός παρουσιάζει τα έργα της χρονιάς που φτάνει σύντομα στο τέλος της καθώς και αυτά που θα τρέξουν σε όλη την Ελλάδα το 2025.

Το Mετρό Θεσσαλονίκης, ένα πολύπαθο έργο επιτέλους ολοκληρώθηκε. Τι εμπόδια έπρεπε να αντιμετωπίσετε και πώς τα ξεπεράσατε;

Το Μετρό Θεσσαλονίκης αποτελεί έργο-ορόσημο που αντιμετώπισε πολλές προκλήσεις, με χαρακτηριστικό παράδειγμα, τη διαχείριση των σπουδαίων αρχαιολογικών ευρημάτων που αποκαλύφθηκαν.

Πέρασαν χρόνια και απαιτήθηκε ισχυρή πολιτική βούληση και επίπονη εργασία πολλών ανθρώπων ώστε να προστατευθεί και να αναδειχθεί η πολιτιστική κληρονομιά και ταυτόχρονα, να γίνει το έργο.

Επίσης, ο πυκνός αστικός ιστός δυσχέρανε τις εργασίες. Χρειάστηκαν τεχνικές προσαρμογές και κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, ενώ οι νομικές εμπλοκές συμπλήρωσαν τις δυσκολίες.

Με σχέδιο, συντονισμό και τη συνεργασία όλων των εμπλεκομένων (Κυβέρνηση, ιδιωτικός τομέας, εργαζόμενοι), ξεπεράστηκαν τα εμπόδια και ολοκληρώθηκε ένα σπουδαίο έργο, που μας αφήνει, ταυτόχρονα, μια πολύτιμη πείρα για τυχόν λάθη που πρέπει να αποφευχθούν στο μέλλον.

 

Χρήστος Σταϊκούρας: Ξεπεράσαμε μεγάλα εμπόδια στο Μετρό Θεσσαλονίκης- Τα έργα του μέλλοντος και η αντιπλημμυρική προστασία

 

Ποια είναι τα επόμενα μεγάλα έργα που θα δούμε να δημοπρατούνται και να προχωρούν στο αμέσως επόμενο διάστημα;

Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών υλοποιεί και δρομολογεί έργα στρατηγικής σημασίας σε όλη την Ελλάδα.

Έως το τέλος του 2025 αναμένεται να ολοκληρωθεί η επέκταση του Μετρό της Θεσσαλονίκης μέχρι την Καλαμαριά και να παραδοθεί σε κυκλοφορία ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος.

Στον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), επίκειται η συμβασιοποίηση του τμήματος Χανιά – Ηράκλειο, καθώς ήδη εκτελούνται εργασίες στα τμήματα Χερσόνησος – Νεάπολη και Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος.

Η πρόοδος στο νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου έχει ξεπεράσει το 40%.

Στον Αυτοκινητόδρομο Ε65 παραδώσαμε ενοποιημένο το τμήμα μέχρι την Καλαμπάκα και προβλέπεται να περατωθεί το τμήμα που υπολείπεται μέχρι την Εγνατία Οδό, ώστε να παραδοθεί την άνοιξη του 2026.

Στη Γραμμή 4 του Μετρό, οι δύο μετροπόντικες πραγματοποιούν ήδη τη διάνοιξη των σηράγγων από την Κατεχάκη και τη Βεΐκου, αντίστοιχα, μέχρι τον Ευαγγελισμό, και θα ολοκληρώσουν την εργασία τους το 2026.

Ο Προαστιακός Δυτικής Αττικής αναβαθμίζεται.

Ο οδικός άξονα Μπράλος – Άμφισσα είναι υπό κατασκευή και επίκειται η έναρξη των εργασιών στον οδικό άξονα Ιωάννινα – Κακαβιά.

Η κατασκευή της Ανατολικής Εσωτερικής Περιφερειακής της Θεσσαλονίκης προχωρά με γοργούς ρυθμούς.

Παράλληλα, συνεχίζεται η προμήθεια 1.200 νέων αστικών λεωφορείων για την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. Προγραμματίζονται νέοι διαγωνισμοί για την προμήθεια επιπλέον οχημάτων, συμπεριλαμβανομένων ηλεκτρικών και άλλων λεωφορείων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας.

 

Χρήστος Σταϊκούρας Υπουργείο Υποδομών cstaikouras

 

Με τι ρυθμούς κινείται η ηλεκτροκίνηση; Αποδίδουν τα μέτρα επιδότησης;

Η ενίσχυση της ελκυστικότητας των υφιστάμενων προγραμμάτων επιδότησης, η ανακατανομή των πιστώσεων και η παράταση υποβολής νέων αιτήσεων, έχουν οδηγήσει την ηλεκτροκίνηση σε υψηλότερες ταχύτητες.

Έτσι, τα τελευταία 2 περίπου χρόνια, έχει επιδοτηθεί με το ποσό περίπου των 60 εκατ. ευρώ η αγορά 20.000 ηλεκτρικών οχημάτων.

Επίσης, ενώ το 2019 υπήρχαν 58 δημόσια σημεία φόρτισης, σήμερα ο αριθμός τους ξεπερνά τα 6.660.

Τέλος, έχουν δημοσιευτεί 36 Υπουργικές Αποφάσεις για τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

Τι θα κάνετε για την αντιπλημμυρική προστασία της Ελλάδας;

Η αντιπλημμυρική προστασία αποτελεί ύψιστη προτεραιότητα για την Κυβέρνηση με δεδομένη και την ένταση της κλιματικής κρίσης. Σε αυτό το πλαίσιο, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών υλοποιεί ένα συγκροτημένο σχέδιο που περιλαμβάνει τόσο την αποκατάσταση των ζημιών σε περιοχές που επλήγησαν από ακραία καιρικά φαινόμενα, όπως η Θεσσαλία, όσο και την κατασκευή νέων κρίσιμων αντιπλημμυρικών έργων.

Μέσα στο 2024:

Ολοκληρώθηκαν συστήματα εξοικονόμησης νερού και ενέργειας δικτύων άρδευσης στα ΤΟΕΒ Ημαθίας, Νιγρίτας Σερρών και Γαστούνης Ηλείας.

Παραδόθηκε το αρδευτικό δίκτυο στην Ηράκλεια Φθιώτιδας.

Υπεγράφησαν οι συμβάσεις εγγειοβελτιωτικών έργων παραλίμνιων περιοχών Αμβρακίας – Αμφιλοχίας και Βάλτου Αιτωλοακαρνανίας, κατασκευής φράγματος Τσικνιά Λέσβου, κατασκευής έργων ύδρευσης Πρέβεζας – Άρτας – Λευκάδας, μεταφοράς και διανομής νερού άρδευσης από δίκτυα Ανάβαλου Αργολίδας και Τρίγλιας Χαλκιδικής, αξιοποίησης ταμιευτήρα φράγματος Αμαρίου Ρεθύμνου, δημιουργίας αρδευτικού δικτύου Γέρμας Καστοριάς, ταμιευτήρα Λιβαδότοπου Λάρισας και αγωγού μεταφοράς νερού Αλμυρού Μαγνησίας, εξορθολογισμού λειτουργίας υφιστάμενων δικτύων άρδευσης Τρικάλων και αντιπλημμυρικής προστασίας Λουτρακίου.

Προκηρύχθηκε ο διαγωνισμός του αρδευτικού δικτύου φράγματος Φιλιατρινού Μεσσηνίας.

Καταρτίζονται μελέτες συμπληρωματικών έργων φράγματος Πηνειού Ηλείας και μελέτες αρδευτικών έργων φράγματος Ασωπού Κορινθίας.

Υλοποιούνται έργα αποχέτευσης όμβριων υδάτων Καλαμαριάς.

Μέσα στο 2025:

Θα προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για την κατασκευή του φράγματος Πλατύ Ρεθύμνου.

Θα ολοκληρωθεί η διευθέτηση του Ρέματος Εσχατιάς και του Αγίου Γεωργίου (Γιαννούλας) Αττικής, το αρδευτικό δίκτυο Ανατολικής Βίστριζας Φθιώτιδας, το φράγμα και ο αγωγός μεταφοράς Φερέκαμπου Σκύρου, η λιμνοδεξαμενή Ξηροποτάμου Σαμοθράκης, το αρδευτικό δίκτυο Αγίου Γεωργίου Λασιθίου, το φράγμα Μεσσαράς Ηρακλείου.

Θα υπογραφούν οι συμβάσεις κατασκευής συμπληρωματικών έργων Ταμιευτήρα Μπραμιανού Λασιθίου, αντιπλημμυρικής προστασίας Νέας Μάκρης Αττικής, φράγματος Κελεφίνας Λακωνίας και Νεστορίου Καστοριάς, επέκτασης αρδευτικού δικτύου Εορδαίας Κοζάνης και αρδευτικού δικτύου Τάκας Αρκαδίας.

thetoc.gr

Share

Εκτύπωση άρθρου Εκτύπωση άρθρου
TwitterInstagramYoutube