Συνέντευξη Υπουργού Υποδομών & Μεταφορών στον Αθήνα 9,84 | 16.12.2024

«Oι τράπεζες έχουν σταθεροποιηθεί. Αυτό που χρειάζεται είναι να συμβάλλουν περισσότερο στη σταθεροποίηση και ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας. Άρα, να βοηθήσουν περισσότερο τα νοικοκυριά. Παρεμβάσεις έχουν γίνει, αλλά χρειάζονται περισσότερες» ανέφερε στον Αθήνα 9,84 o υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Χρήστος Σταϊκούρας.

Μιλώντας στον Γιώργο Μελιγγώνη για θέματα του χαρτοφυλακίου του προανήγγειλε την ολοκλήρωση δύο μεγάλων έργων μέσα στο 2025. Του αυτοκινητόδρομου Πάτρας -Πύργου και της επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά.

Σχετικά με τα προβλήματα που παρατηρήθηκαν στο μετρό Θεσσαλονίκης στις 14 Δεκεμβρίου όταν, λόγω ακινητοποίησης συρμού, οι επιβάτες αναγκάστηκαν να περπατήσουν μέσα από τούνελ για να βγουν στον πλησιέστερο σταθμό, ο κ Σταϊκούρας διαβεβαίωσε ότι ακολουθήθηκαν απολύτως όλα τα πρωτόκολλα ασφαλείας.

«Το κρίσιμο είναι η ασφάλεια και περί αυτού δεν τίθεται θέμα» υπογράμμισε, ενώ  συμπλήρωσε πως «έχουν γίνει 700 χιλιάδες μετακινήσεις με το Μετρό, σε 15 ημέρες.» 

Παράλληλα, χαρακτήρισε ανυπόστατες διαρροές περί  δήθεν έντονης  συζήτησης με τους τραπεζίτες, αρνούμενος ότι έχει ή θα μπορούσε να είχε ευθύγραμμες σχέσεις με τους συνομιλητές, στο πλαίσιο του ρόλου ευθύνης που έχει για τη στήριξη των συμφερόντων των φορολογούμενων. Είτε στο Υπουργείο Οικονομικών, είτε στο Υπουργείο Μεταφορών.

*ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΕΡΨΗΦΙΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ 2025

«Απεδείχθη και επιβεβαιώθηκε με το παραπάνω η κυβερνητική συνοχή της Νέας Δημοκρατίας.
*ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΡΙΤΙΚΗ ΟΤΙ ΕΜΕΙΝΑΝ ΑΝΕΓΓΙΧΤΑ ΤΑ ΥΠΕΡΚΕΡΔΗ ΤΩΝ ΤΡΑΠΕΖΩΝ
«Σε οποιαδήποτε κυβερνητική πρωτοβουλία σε οποιονδήποτε τομέα,  η αντιπολίτευση θα διεκδικεί περισσότερα ή θα υποστηρίζει πως έγινε, επειδή είχαν εκείνοι ξεκινήσει προηγουμένως τη διαδικασία.
Οι τράπεζες έχουν σταθεροποιηθεί τα τελευταία χρόνια και στο ενεργητικό και στο παθητικό τους, καθώς μειώθηκαν τα κόκκινα δάνεια και αυξήθηκαν σημαντικά οι καταθέσεις. Αυτό που χρειάζεται να γίνει είναι να συμβάλουν περισσότερο στη σταθεροποίηση και ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας. Να βοηθήσουν τα ελληνικά νοικοκυριά. Έχουν γίνει παρεμβάσεις τα τελευταία χρόνια επί υπουργίας μου, αλλά και τώρα πιο καίριες όπως αυτές που ανακοίνωσε την Κυριακή 15 Δεκεμβρίου ο πρωθυπουργός».
Πράγματι, πίστευα και πιστεύω ότι οι τράπεζες πρέπει να συμβάλλουν περισσότεροΕίχαν γίνει αρκετές παρεμβάσεις, όμως χρειαζόταν να γίνουν περισσότερες. όπως συμβαίνει σήμερα»
*ΓΙΑ ΤΟ ΠΛΑΦΟΝ ΣΤΟ SPREAD METΑΞΥ EURIBOR ΚΑΙ ΕΠΙΤΟΚΙΩΝ ΧΟΡΗΓΗΣΕΩΝ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΤΡΑΠΕΖΩΝ
«Με βάση τους τραπεζικούς κανόνες και τους πυλώνες της Τραπεζικής Ένωσης, το ελληνικό τραπεζικό σύστημα σε ό,τι αφορά στις βασικά χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, το spread των επιτοκίων νέων καταθέσεων και νέων δανείων ελέγχεται κι εποπτεύεται από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα. Συνεπώς, υπάρχουν περιορισμοί εντός κι εκτός Ελλάδος για όποιες χώρες θα ήθελαν να αναλάβουν σχετικές πρωτοβουλίες. Ωστόσο, είχαν γίνει κάποιες κινήσεις από τις τράπεζες, σε αυτό το πλαίσιο, στο παρελθόν.»
*ΓΙΑ ΤΑ ΚΟΜΒΙΚΑ ΕΡΓΑ ΠΟΥ ΟΛΟΚΛΗΡΩΝΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΟΣΑ ΑΝΑΜΕΝΟΝΤΑΙ
«Το 2025 θα ολοκληρωθεί η επέκταση  του μετρό Θεσσαλονίκης προς την Καλαμαριά, με άλλους πέντε σταθμούς και η παράδοση του οδικού άξονα Πάτρα -Πύργος. Ακόμα, θα υπάρξει σημαντική πρόοδος σε άλλα μεγάλα έργα. Ενδεικτικά αναφέροντας την ολοκλήρωση του Ε65 μέχρι την Εγνατία οδό, το αεροδρόμιο στο Καστέλι, ο  ΒΟΑΚ, θα υπογραφεί η σύμβαση για την οδό Μπράλου- Άμφισσας κλπ.
 
*ΓΙΑ ΤΑ ΑΝΤΙΠΛΗΜΜΥΡΙΚΑ ΕΡΓΑ 
«Για την αντιπλημμυρική θωράκιση, το υπουργείο Μεταφορών είναι υπεύθυνο για την υλοποίηση έργων στρατηγικής σημασίας. Για τα υπόλοιπα, υπεύθυνη είναι η Τοπική Αυτοδιοίκηση. Στην Αττική έχουμε 7 μεγάλα αντιπλημμυρικά έργα προϋπολογισμού 300 εκατ. ευρώ και κάποια θα ολοκληρωθούν μέσα στο 2025.
Γενικά μιλώντας, χρειάζονται  έργα υψηλότερης ανθεκτικότητας ενταγμένα στον κρατικό προϋπολογισμό, ενώ τα παράνομα κτίσματα πρέπει να γκρεμίζονται.
*ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ  
«Ήμασταν έτοιμοι να το λειτουργήσουμε. Είχαμε πάρει όλα τα πιστοποιητικά κι από ανεξάρτητους οίκους ελέγχου των μεταφορών. Συνολικά έχουν γίνει 700.000 μετακινήσεις μέσα  σε 15 μέρες. Μόνον την Κυριακή 15 Δεκεμβρίου,  μετακινήθηκαν στη Θεσσαλονίκη 100 χιλιάδες άτομα. Αυτό δείχνει ότι οι πολίτες εμπιστεύονται το Μετρό. Θέλει  ωστόσο, υπομονή.
Πρέπει να βγουν 50 χιλιάδες προσωποποιημένες κάρτες για ανέργους, ΑΜΕΑ, φοιτητές. Δεν υπήρχαν εκδοτήρια του Μετρό στη Θεσσαλονίκη πριν από τη λειτουργία του και σήμερα έχουν βγει 23.500 κάρτες ενώ τις επόμενες 2 εβδομάδες θα έχουν εκδοθεί όλες, για τα επόμενα χρόνια.
Μέσα στο μετρό υπήρχαν κάποιες δυσαρμονίες στα πληροφοριακά συστήματα της γαλλικής πολυεθνικής, που αναμένεται να διορθωθούν αυτή την εβδομάδα.
Το Σάββατο 15 Δεκεμβρίου ακολουθήθηκε απολύτως ό,τι προβλέπει το πρωτόκολλο ασφαλείας για τέτοιες περιπτώσεις, βάσει του οποίου οι πολίτες οφείλουν να  κινηθούν προς τον πλησιέστερο σταθμό.
Γίνονται αυτά, αλλά το κρίσιμο είναι η ασφάλεια κι εκεί δεν τίθεται θέμα. Τηρήθηκαν όλα τα πρωτόκολλα ασφαλείας.
Τα πρώτα στοιχεία της αξιολόγησης μετά την έναρξη λειτουργίας του μετρό στη Θεσσαλονίκη, δείχνουν μείωση της τάξης του 10% στα ατυχήματα οχημάτων που μπαίνουν στο κέντρο της Θεσσαλονίκης».
*ΓΙΑ ΤΑ ΤΕΜΠΗ 
«Ως τα τέλη Φεβρουαρίου περιμένουμε το πόρισμα για το δυστύχημα στα Τέμπη. Πρέπει να είναι ένα σωστό πόρισμα. Γι’ αυτό ενισχύθηκε ο ΕΔΟΣΑΑΜ, ο αρμόδιος φορέας για τη διερεύνηση αεροπορικών και σιδηροδρομικών συμβάντων και με τη συμβολή  ειδικών από το εξωτερικό έχει γίνει ό,τι πρέπει ώστε να εκδοθεί ένα επαρκές, πλήρες πόρισμα μέσα τους επόμενους μήνες.
Το θέμα αφορά την ελληνική δικαιοσύνη, η οποία θα κάνει αυτό που πρέπει. Εμείς πρέπει να διευκολύνουμε τις διαδικασίες για να έχουμε το πόρισμα και να κάνουμε ό,τι πρέπει με γνώμονα την ασφάλεια των Μεταφορών.
Να σημειώσω ότι τα συμβάντα στον ελληνικό σιδηρόδρομο είναι εκατοντάδες και στο παρελθόν. Εκπονήσαμε ένα νέο σχέδιο δράσης κι έχουμε ξεκινήσει να τα υλοποιούμε. Δε θα λυθούν άμεσα τα προβλήματα δεκαετιών. Το σχέδιο αυτό αφορά έναν νέο φορέα, έναν νέο ΟΣΕ, ενώ υπάρχουν πρωτοβουλίες και δράσεις για την ενίσχυση της ασφάλειας. Ώστε να έχουμε νέες υποδομές και χρηματοδότηση για νέα σιδηροδρομικά έργα.
Δεν ωραιοποιώ καταστάσεις, αλλά όλα αυτά δεν αντιμετωπίζονται σε μία μέρα, εκτιμώ ότι το επόμενο χρονικό διάστημα θα είναι καλύτερο για τον ελληνικό σιδηρόδρομο.»
*ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΝΤΡΑΓΚΙ ΑΝΑΦΟΡΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΝΕΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΗΣ Ε.Ε.

«Η συζήτηση έχει ανοίξει κι εμείς ήδη αναλάβαμε  πρωτοβουλίες. Έχει αυξηθεί και θα αυξηθεί περισσότερο, ο κατώτατος μισθός. Όπως  έχει ενισχυθεί και ο μισθός στο δημόσιο τομέα. Βέβαια, ένα κομμάτι των μισθών ροκανίζεται από την ακρίβεια. Γι’ αυτό αναλαμβάνουμε πρωτοβουλίες με στόχο την ενίσχυση του πραγματικού διαθέσιμου εισοδήματος των πολιτών.»

athina984.gr

Share

Εκτύπωση άρθρου Εκτύπωση άρθρου
TwitterInstagramYoutube