Συνέντευξη Υπουργού Υποδομών & Μεταφορών στον Αθήνα 9,84 | 25.2.2025

Μπορείτε να ακούσετε τη συνέντευξη εδώ:

Εν αναμονή του πορίσματος του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών (ΕΟΔΑΣΑΑΜ) για την τραγωδία των Τεμπών που πρόκειται να δοθεί αύριο στη δημοσιότητα και λίγο πριν από τα συλλαλητήρια της Παρασκευής, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, μίλησε στον Αθήνα 9,84 και στους Αθηνά Κορλίρα και Γιάννη Παπαγεωργίου.

Μεταξύ άλλων, χαρακτήρισε δίκαιο, εύλογο, υγιές και πάνδημο το αίτημα των πολιτών για δικαιοσύνη στην υπόθεση της τραγωδίας των Τεμπών, επισημαίνοντας παράλληλα ότι είναι ανθρώπινο να συμπαραστέκεται η κοινωνία στους συγγενείς των θυμάτων .

«Σε κάθε περίπτωση, πρέπει όλοι μας να αποφεύγουμε λογικές και τακτικές κοινωνικού διχασμού και αυτοματισμού. Απαιτείται ενσυναίσθηση, απόλυτος σεβασμός στους συγγενείς των θυμάτων, σοβαρότητα και ψυχραιμία», τόνισε και πρόσθεσε ότι η ελληνική δικαιοσύνη θα κρίνει αν έχουν γίνει τα οποιαδήποτε σφάλματα και επί του πεδίου.

Παράλληλα, σε ότι αφορά στα πολυαναμενόμενα πορίσματα, ανέφερε ότι θα αξιολογηθούν από η δικαιοσύνη ενώ προανήγγειλε βελτιώσεις στο σιδηροδρομικό δίκτυο καθώς και αναβάθμιση του Μετρό και του Ηλεκτρικού έως τα τέλη του 2026 .

«Διαχρονικές οι παθογένειες, χρειάζεται υπομονή»

«Στόχος, στα πορίσματα που αναμένονται, είναι να υπάρχουν και οι απαραίτητες συστάσεις για τη διαρκή ενίσχυση της ασφάλειας των μεταφορών. Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Σιδηροδρόμων (ΕRΑ) έχει ήδη προβεί σε συστάσεις, με πόρισμα του, τον Οκτώβριο του 2023, στη βάση του οποίου έχουμε προχωρήσει σε ένα σχέδιο δράσης το οποίο υλοποιούμε σήμερα και το παρουσιάζουμε ανά δίμηνο την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Έχουμε παραδώσει στους Ευρωπαίους εκθέσεις επί της προόδου ενίσχυσης της ασφάλειας των μεταφορών. Είμαστε σε καλό δρόμο. Όμως, οι παθογένειες είναι χρόνιες, διαχρονικές και χρειάζεται υπομονή και επιμονή».

«Κλείνουμε αρκετά κενά, έχουμε δρόμο μπροστά μας»

«Η δικαιοσύνη θα αξιολογήσει το αποτέλεσμα του πορίσματος. Οφείλουμε, όλοι μας, ανά τακτά χρονικά διαστήματα -και το έχω ήδη πράξει δύο φορές στη Βουλή- να ενημερώνουμε την ελληνική κοινωνία σχετικά με το τι κάνουμε για να ενισχύουμε την ασφάλεια του σιδηροδρόμου. Τον Σεπτέμβριο του 2023 υπήρχε σηματοδότηση σε όλο τον άξονα της γραμμής Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Πλέον, δεν υπάρχει σε όλο το κομμάτι, λόγω των καταστροφών από την κακοκαιρία Daniel, αλλά τα τρένα κινούνται με ασφάλεια. Έχει γίνει αναδιοργάνωση στον ΟΣΕ καθώς και προσλήψεις και πλέον ο αριθμός των εργαζομένων είναι μεγαλύτερος από ότι πριν από ένα χρόνο. Τα τελευταία δύο χρόνια έχουμε εξασφαλίσει σημαντικούς πόρους ώστε να αναβαθμίσουμε υφιστάμενους σιδηροδρομικούς άξονες. Κλείνουμε αρκετά κενά. Έχουμε δρόμο μπροστά μας. Το σχέδιο δράσης εκτείνεται μέχρι το τέλος του 2026 και παράλληλα με το σιδηρόδρομο, επενδύουμε και στο οδικό δίκτυο».

                     «Ενισχύουμε και εκπαιδεύουμε το προσωπικό»

«Υπάρχει μεγάλη συζήτηση, όχι μόνο για την επάρκεια του προσωπικού του ΟΣΕ αλλά και για την ποιότητα και την εκπαίδευση του, ομοίως και της Hellenic Train. Επιμένουμε σε αυτό το κομμάτι. Σήμερα, εργάζονται στον ΟΣΕ 1317 άτομα από 1096 που ήταν στο τέλος του 2023. Η προσπάθεια που ξεκίνησε θα ενισχυθεί περαιτέρω τον επόμενο μήνα με την πρόσληψη μέσω ΑΣΕΠ επιπλέον 40 ανθρώπων».

«Έχουμε σημειώσει σημαντική πρόοδο»

«Τα σύγχρονα συστήματα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης είναι εγκατεστημένα μόλις στο 14% του ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού δικτύου. Επί αυτών έχουμε σημειώσει σημαντική πρόοδο και επιταχύνουμε όσο μπορούμε για να έχουμε καλύτερα συστήματα ώστε μαζί με το εκπαιδευμένο και εμπλουτισμένο ανθρώπινο κεφάλαιο, τη σημαντική χρηματοδότηση τόσο για την ανάταξη του δικτύου όσο και για νέες επενδύσεις και συντήρηση, να δημιουργηθεί ένας ακόμη πιο ασφαλής σιδηρόδρομος. Σήμερα, είμαστε ασφαλέστεροι από ότι πριν από λίγα χρόνια».

                          «Ανανεώνουμε το στόλο των λεωφορείων»

«Η ανανέωση του στόλου των λεωφορείων προχωρά με βάση τις δεσμεύσεις μας για 950 καινούρια λεωφορεία στους δρόμους της Αττικής, στο τέλος του καλοκαιριού του 2025. Σήμερα, θα προστεθούν στους δρόμους της Αττικής 27 λεωφορεία φυσικού αερίου, 18 μέτρων, τα οποία θα αντικαταστήσουν ένα σημαντικό κομμάτι γερασμένου στόλου ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό νέων λεωφορείων που κυκλοφορούν στους δρόμους της Αττικής στα 405. Παράλληλα, τρέχει και νέος διαγωνισμός από το Ταμείο Ανάκαμψης για άλλα 125 νέα λεωφορεία μέχρι το καλοκαίρι του 2026».

                        «Αναβάθμιση σε Μετρό και Ηλεκτρικό»

«Σε ότι αφορά στον Ηλεκτρικό, στη γραμμή 1, δεν έχει γίνει ανανέωση των συρμών από το 2000 και προφανώς η εικόνα δεν είναι καθόλου ικανοποιητική για τους πολίτες. Στο πλαίσιο σύμβασης που εκτελείται από ισπανική εταιρεία, κάθε μήνα, ένας νέος συρμός θα μπαίνει στη γραμμή του Ηλεκτρικού. Στόχος είναι οι 22 συρμοί να γίνουν 31, στο τέλος του 2026. Αντίστοιχη αύξηση επιδιώκουμε και στις γραμμές 2 και 3 του ΜΕΤΡΟ. Όμως, δεν αρκεί μόνο η βελτίωση του στόλου. Χρειάζεται και ανθρώπινο κεφάλαιο. Αναζητούμε οδηγούς με μόνιμη εργασία στον ΟΣΥ και με αυξημένες απολαβές αλλά δεν είναι εύκολο να τους βρούμε».

athina984.gr

Share

Εκτύπωση άρθρου Εκτύπωση άρθρου
TwitterInstagramYoutube